ភ្នំពេញ ៖ ពាណិជ្ជកម្មទ្វេភាគីរវាងកម្ពុជា និងជប៉ុន សម្រេចបាន ១ ៧៥៤ ពាន់លានដុល្លារក្នុងរយៈ៣ត្រីមាស កើនឡើង ៤,៤ ភាគរយ ដែលបង្ហាញថាបានកើនឡើងវិញបន្តិចបន្ទាប់ពីការធ្លាក់ចុះកាលពីឆ្នាំ២០២០ ធៀបនឹងរយៈពេលដូចគ្នា។ នេះបើយោងតាមទិន្នន័យពីអង្គការពាណិជ្ជកម្មក្រៅប្រទេសជប៉ុន (JETRO)។
គិតចាប់ពីខែមករា ដល់ខែកញ្ញា កម្ពុជាបាននាំចេញផលិតផលទៅកាន់ប្រជាជាតិអាស៊ីបូព៌ា មានតម្លៃ ១ ៣១៦ ពាន់លានដុល្លារ កើនឡើង ៨.៧ភាគរយ បើធៀបរយៈពេលដូចគ្នាកាលពីឆ្នាំ២០២០ ដែលឆ្លុះបញ្ចាំងពីការពិតនៃតម្រូវការទំនិញដែលផលិតក្នុងព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជាសម្រាប់ទីផ្សារជប៉ុនកំពុងកើនឡើង ។
កម្ពុជាបានចំណាយប្រាក់ចំនួន ៤៣៨ លានដុល្លារអាមេរិក ក្នុងការនាំចូលផលិតផលពីប្រទេសជប៉ុនក្នុងអំឡុងពេលដូចគ្នាដែលកើនឡើង ២៩,១ ភាគរយធៀបនឹងឆ្នាំ២០២០។ លទ្ធផលនេះធ្វើឱ្យអតិរេកពាណិជ្ជកម្មរបស់កម្ពុជាជាមួយជប៉ុនកើនដល់ ៨៧៨លានដុល្លារ ។ ការនាំចេញសំខាន់ៗពីកម្ពុជាទៅកាន់ប្រទេសជប៉ុន រួមមានដូចជា សម្លៀកបំពាក់ កាបូប ស្បែកជើង គ្រឿងសង្ហារឹម គ្រឿងសំអាង ក្រដាស និងសម្ភារៈការិយាល័យ និងស្បែក ។ ចំណែកកម្ពុជាបាននាំចូលគ្រឿងចក្រ រថយន្ត គ្រឿងអេឡិចត្រូនិក គ្រឿងសង្ហារឹម ក្រណាត់ និងប្លាស្ទិកពីប្រទេសជប៉ុន។
ជាមួយគ្នានេះ កម្ពុជាក៏កំពុងសម្លឹងមើលប្រទេសជប៉ុនក្នុងនាមជាដៃគូពាណិជ្ជកម្មអាទិភាពសម្រាប់ការពិភាក្សាលើកិច្ចព្រមព្រៀងពាណិជ្ជកម្មសេរីទ្វេភាគីដែលនឹងត្រូវបង្កើតឡើងក្នុងពេលខាងមុខ ដោយកិច្ចពិភាក្សាលើកិច្ចព្រមព្រៀងពាណិជ្ជកម្មសេរីទ្វេភាគីកម្ពុជា-ជប៉ុននេះគ្រោងនឹងធ្វើឡើងក្នុងពេលឆាប់ៗនេះ ខណៈដែលព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជាបានចុះហត្ថលេខាលើកិច្ចព្រមព្រៀងពាណិជ្ជកម្មសេរីទ្វេភាគីចំនួន២រួចទៅហើយ ជាមួយប្រទេសចិន និងកូរ៉េខាងត្បូង ។
លោកឧកញ៉ា លឹម ហេង អនុប្រធានសភាពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជា បានប្រាប់ AMS ថា ការនាំចេញទៅកាន់បរទេស រួមទាំងប្រទេសជប៉ុន បានបង្ហាញថា សកម្មភាពសេដ្ឋកិច្ចរបស់ប្រទេសកម្ពុជាយើងនៅតែមានភាពរឹងមាំ។
លោកឧកញ៉ា លឹម ហេង បានមានប្រសាសន៍ថា ៖
«វាជាសញ្ញាល្អចំពោះការមានការកើនឡើងពាណិជ្ជកម្ម ព្រោះក្នុងអំឡុងពេលកូវីដ-១៩ ទំហំពាណិជ្ជកម្មទ្វេភាគីមានការថយចុះ ដូច្នេះកំណើនការនាំចេញពាណិជ្ជកម្មនេះនឹងបង្ហាញពីការភ្ជាប់ការហោះហើរឡើងវិញ ហើយក៏ជាឱកាសសម្រាប់អ្នកវិនិយោគជប៉ុន ដែលគាត់កំពុងតែចង់មកកាន់កម្ពុជាស្រាប់»
លោកឧកញ៉ាបានបញ្ជាក់ដែរថា នៅខែមករាដើមឆ្នាំ២០២២ ខាងមុខនេះ យើងនឹងអនុវត្តកិច្ចព្រមព្រៀងតំបន់ RCEP ដែលនឹងមានភាគីជប៉ុនចូលរួមដែរ។ ស្របគ្នានេះកិច្ចការដ៏សំខាន់មួយទៀត ដែលទាក់ទងនឹងភាគីជប៉ុន គឺការបើកការិយាល័យសភាពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជា Cambodia Chamber of Commerce CCC ដើម្បីបង្កើតទំនាក់ទំនងពាណិជ្ជកម្មនៅក្រៅប្រទេសផងដែរ ដោយរង់ចាំភ្លើងខៀវពីក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម។
លោកឧកញ៉ា លឹម ហេង បានមានប្រសាសន៍ថា ៖
«ក្នុងនាមសភាពាណិជ្ជកម្មយើងព្យាយាមអនុវត្តកិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សរណៈជាមួយសភាពណិជ្ជកម្មជប៉ុន-កម្ពុជាឱ្យមានប្រសិទ្ធភាព ដើម្បីជំរុញពាណិជ្ជកម្មទ្វេភាគី ធ្វើយ៉ាងណាទាក់ទាញអ្នកវិនិយោគមកកាន់ប្រទេសយើងផងដែរ»
លោកឧកញ៉ាបានបញ្ជាក់ថា គម្រោងនេះនឹងមិនអូសបន្លាយពេលយូរទេ ហើយការដែល CCC គ្រោងនឹងបង្កើតការិយាល័យនៅប្រទេសជប៉ុន គឺដើម្បីជំរុញការវិនិយោគពីបរទេស ព្រោះថាជប៉ុនគឺជាប្រទេសមួយខ្លាំង ដែលមានសក្តានុពលផ្នែកវិនិយោគនៅក្រៅប្រទេស។
សូមបញ្ជាក់ថាក្នុងឆ្នាំ២០២០ ពាណិជ្ជកម្មទ្វេភាគីរវាងប្រទេសទាំងពីរមានតម្លៃ ២០៩៩ ពាន់លានដុល្លារ ធ្លាក់ចុះ៨ ភាគរយបើធៀបនឹងឆ្នាំ២០១៩។ ជប៉ុនជាទីផ្សារធំបំផុតមួយរបស់កម្ពុជា បន្ទាប់ពីអាមេរិក និងសហភាពអឺរ៉ុប៕
ជីវប្រវត្តិ: បានបញ្ចប់ការសិក្សាថ្នាកអនុបណ្ឌិតផ្នែកប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយមកពីសហភាពសូវៀត និងមានបទពិសោធន៍ជាង ២០ឆ្នាំក្នុងវិស័យសារព័ត៌មាន។ បច្ចុប្បន្ន លោកជាអ្នកយកព័ត៌មានសេដ្ឋកិច្ចឱ្យសារព័ត៌មាន AMS Economy ។
របាយការណ៍ថ្មីៗ
មើលទាំងអស់ ➧ព័ត៌មានទូទៅ
មើលទាំងអស់ ➧បទពិសោធជាង៥០ឆ្នាំខាងគ្រឿងសំអាង Martha Tilaar Group មើលឃើញពីការចែករំលែកទៅសង្គមជាកិច្ចការងារសំខាន់
ធុរកិច្ចបរិយាបន្ន, ព្រឹត្តិការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត
• 17/04/2024
ក្រុមហ៊ុនគ្រឿងសម្អាង The Martha Tillaar Group តែងតែចែករំលែកផលចំណេញរបស់ខ្លួនទៅកាន់សង្គមវិញ ជាពិសេសសម្រាប់មនុស្សស្រី និងសហគមន៍ដែលជាអ្នករកប្រាក់ចំណូល