ភ្នំពេញ ៖ វិស័យផ្សារទំនើបនៅកម្ពុជានាពេលបច្ចុប្បន្នត្រូវបានគេមើលឃើញងថា មានការរីកដុះដាលកាន់តែច្រើន ជាពិសេសនៅតំបន់ពាណិជ្ជកម្មក្នុងរាជធានីភ្នំពេញ ខណៈដែលនៅតាមបណ្តាខេត្តក្រុងគោលដៅសេដ្ឋកិច្ច និងទេសចរណ៍មួយចំនួនដែលមានសក្ដានុពលក៏ចាប់ផ្តើមមានវត្តមានផងដែរនោះ។
ផ្សារទំនើបមានច្រើនប្រភេទ និងទំហំផ្សេងគ្នាអា្រស័យទៅតាមតំបន់ដែលមានតម្រូវការពិតប្រាកដរបស់ប្រជាជននៅក្នុងតំបន់នោះផ្ទាល់។ ប៉ុន្តែ ដោយសារតែវិបត្តិនៃជំងឺកូវីដ-១៩បានធ្វើឲ្យវិស័យមួយនេះទទួលរងនូវផលប៉ះពាល់ស្ទើរពេញមួយឆ្នាំ២០២១ ពោលគឺចាប់តាំងពីចុងខែកុម្ភៈ ដោយសារប្រជាជនមានភាពភ័យខ្លាច និងប្រុងប្រយ័ត្នខ្ពស់បង្ការខ្លួនពីការឆ្លងរាលដាល់។
អ្នកនាង គឹម គិនកេសា ប្រធានគ្រប់គ្រងជាន់ខ្ពស់ផ្នែកស្រាវជ្រាវ និងប្រឹក្សាយោបល់ក្រុមហ៊ុន CBRE Cambodia បានថ្លែងឲ្យដឹងថា នៅក្នុងឆ្នាំ២០២១នេះ វិស័យផ្សារទំនើបបានទទួលរងនូវផលប៉ះពាល់ខ្លាំងជាងឆ្នាំ២០២០កន្លងទៅនោះទៀត ដោយសារតែការជួលទីតាំងលក់រាយនៅក្នុងផ្សារទំនើប ក៏ដូចជាអត្រានៃតម្លៃជួលមានការធ្លាក់ចុះជាបន្តបន្ទាប់ដោយសារបញ្ហាព្រឹត្តិការណ៍២០កុម្ភៈ ស្របពេលដែលចំនួនគម្រោងអភិវឌ្ឍន៍ផ្សារទំនើបថ្មីៗមានការកើនឡើង។
អ្នកនាងបានបញ្ជាក់ថា ៖
«ត្បិតតែបញ្ហាទាំងនេះបាននាំឲ្យវិស័យផ្សារទំនើបធ្លាក់ចុះបន្តិចមែន ប៉ុន្តែបន្ទាប់ពីរាជរដ្ឋាភិបាលបានរៀបចំយុទ្ធសាស្ត្រ និងយុទ្ធនាការ ការចាក់វ៉ាក់ជូនប្រជាពលរដ្ឋនៅទូទាំងប្រទេសរួចមក ជាពិសេសក្រោយពេលមានការប្រកាសពីសំណាក់រាជរដ្ឋាភិបាលត្រៀមបើកទូលាយសេដ្ឋកិច្ចឡើងវិញយើងសង្កេតឃើញថា ចរាចនៃវិស័យផ្សារទំនើបបានចាប់ផ្ដើមងើបមកវិញជាបន្តបន្ទាប់ ហើយក៏មានការបើកហាងថ្មីៗ ម៉ាកសញ្ញាថ្មីៗ ចូលមកកាន់ទីផ្សារកម្ពុជា ជាលំដាប់ ដែលរូបភាពទាំងអស់នេះជាសញ្ញាវិជ្ជមានមួយសម្រាប់វិស័យនេះក៏ដូចជាក្នុងកម្ពុជាទាំងមូល»
គួរបញ្ជាក់ផងដែរថា រហូតមកដល់ពេលនេះ យុទ្ធនាការនៃការចាក់ស្រោចវ៉ាក់សាំងជូនដល់ប្រជាពលរដ្ឋនៅទូទាំងប្រទេស រាប់ចាប់់គិតពីកុមារអាយុ៦ឆ្នាំឡើងទៅត្រូវបានធ្វើឡើងបានជិត៩០ភាគរយនៃចំនួនប្រជាជនសរុបនៅក្នុងប្រទេស ហើយសកម្មភាពអាជីវកម្មតូចធំជាច្រើនចាប់ផ្តើមមានដំណើរដំណើរការឡើងវិញ ខណៈដែលវិស័យសំណង់ និងអចលនទ្រព្យក៏មានការកើនឡើងផងដែរ៕
ជីវប្រវត្តិ: លោកមានបទពិសោធន៍ជាង ១០ឆ្នាំក្នុងប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយផ្នែកសេដ្ឋកិច្ច អប់រំ សង្គម និងកម្សាន្ត។ បច្ចុប្បន្នលោកជាការីនិពន្ធនៃសារព័ត៌មាន AMS Economy។