ស្រដៀងគ្នាទៅនឹងផលិតផលកសិផលដទៃទៀតដែលមានកំណើនលើការនាំចេញ សម្រាប់តែម្រេចកម្ពុជាច្រើនជាង7400តោនត្រូវបាននាំចេញទៅកាន់ទីផ្សារអន្តរជាតិត្រឹមតែរយៈពេល5ខែកន្លងទៅនេះ កើនឡើងជិត200ភាគរយ បើធៀបទៅនឹងឆ្នាំ2020។
រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងកសិកម្ម រុក្ខាប្រមាញ់ និងនេសាទ ឯកឧត្តម វេង សាខុន បានឱ្យដឹងថាម្រេចកម្ពុជាប្រមាណ 7,461 តោនត្រូវបាននាំចេញទៅកាន់ទីផ្សារអន្តរជាតិ ដោយរាប់ចាប់ពីខែមករាដល់ខែឧសភាឆ្នាំ2021 ដោយតួលេខនេះមានការកើនឡើងគួរឱ្យកត់សម្គាល់ក្នុងទំហំ 195.20 ភាគរយ បើប្រៀបធៀបទៅនឹងរយៈពេលដូចគ្នាកាលពីឆ្នាំមុន។
នៅក្នុងរបាយការណ៍ដែលចេញដោយក្រសួងកសិកម្ម រុក្ខាប្រមាញ់ និងនេសាទ បានបញ្ជាក់ថា ក្នុងរយៈពេល 5ខែដំបូងឆ្នាំ2021 ផលិតផលម្រេចចំនួន 7,461.21តោន (កើនឡើងចំនួន 195.20 ភាគរយ) ត្រូវបាននាំចេញ ដោយក្នុងនោះនាំទៅប្រទេសប៊ែលហ្សិកចំនួន7.56 តោន, សាធារណរដ្ឋឆេកចំនួន 6.10 តោន, ប្រទេសបារាំងចំនួន 13.86 តោន, ប្រទេសអាល្លឺម៉ង់ចំនួន 70.82 តោន, ប្រទេសឥណ្ឌាចំនួន 25 តោន, ប្រទេសជប៉ុនចំនួន 2.18 តោន, ប្រទេសកូរ៉េចំនួន 1.30 តោន, ប្រទេសប៉ូឡូញចំនួន 7.09 តោន, ប្រទេសរុស្សីចំនួន 0.31 តោន, ប្រទេសស៊ុយអ៊ែតចំនួន 1.15 តោន, កោះតៃវ៉ាន់ចំនួន 15 តោន, ប្រទេសអង់គ្លេសចំនួន 1.24 តោន, ប្រទេសអារ៉ាប់រួមចំនួន 0.01 តោន, សហរដ្ឋអាមេរិកចំនួន 1.10 តោន និងប្រទេសវៀតណាមចំនួន 7,308.49 តោន។
ដំណាំម្រេចត្រូវបានដាំដុះនៅតាមតំបន់ជាច្រើនក្នុងប្រទេសកម្ពុជារួមមានខេត្តកំពង់ចាម ខេត្តត្បូងឃ្មុំ ខេត្តកំពត និងខេត្តកែប។ ម្រេចកំពតត្រូវបានគេស្គាល់ច្រើនបំផុតជាមួយនឹងតម្លៃខ្ពស់ ហើយដាំនៅក្នុងភូមិសាស្ត្រខែតកំពត និងកែប។ វាត្រូវបានផ្តល់ជូនជាមួយនឹងការចង្អុលបង្ហាញភូមិសាស្ត្រ (GI) ពីសហភាពអឺរ៉ុបក្នុងឆ្នាំ2016 និងពីអង្គការពាណិជ្ជកម្មពិភពលោក (WTO) ក្នុងឆ្នាំ2010។ ម្រេចកំពតរបស់កម្ពុជាត្រូវបានចុះបញ្ជីសម្រាប់ការការពារអន្ដរជាតិនៅក្នុងប្រទេសចំនួន 32 ក្រោមច្បាប់ក្រុងហ្សឺណែវនៃកិច្ចព្រមព្រៀងលីសបោន(Lisbon) ។
លោក ងួន ឡាយ ប្រធានសមាគមលើកកម្ពស់ម្រេចកំពតបានឱ្យដឹងថា ម្រេចកំពតនៅតែជាផលិតផលនាំចេញដ៏រឹងមាំសម្រាប់ប្រទេស និងទទួលបានទីផ្សារល្អ បើទោះបីជាមានការធ្លាក់ចុះនៃសេដ្ឋកិច្ច ដែលបង្កដោយករណវីរុសកូវីដ-19 ក៏ដោយ ។
លោក ងួន ឡាយ បានមានប្រសាសន៍ថា៖
“ជាធម្មតា ទីផ្សារម្រេចកំពតត្រូវបានជំរុញតាមរយៈការទិញរបស់ភ្ញៀវទេសចរដែលមកទស្សនាកម្សាន្តក្នុងប្រទេស(មុនពេលកូវីដ) ប្រមាណ30ភាគរយ យើងនាំចេញតែ70ភាគរយទេ។ ប៉ុន្តែ ដោយសារតែចំនួនភ្ញៀវទេសចរបានធ្លាក់ចុះក្នុងកំឡុងពេលមានជំងឺរាតត្បាត ដូច្នេះ ម្រេចប្រមាណ 30ភាគរយត្រូវបង្វែរការចែកចាយនៅក្នុងស្រុកវិញ”
លោកបានបន្ថែមឲ្យដឹងថា បច្ចុប្បន្ន ផ្ទៃដីដាំម្រេចកំពតដែលជាសមាជិករបស់សមាគមមានចំនួន 280ហិកតា និងសមាជិកអ្នកផលិតចំនួន 457គ្រួសារ, សមាជិកជាក្រុមហ៊ុនផលិត លក់ និងវេចខ្ចប់ចំនួន 37ក្រុមហ៊ុន។ ផលិតផល ម្រេចកំពតបាននាំចេញប្រមាណ70តោននៅក្នុងមួយឆ្នាំៗ ហើយតម្រូវការអន្តរជាតិ និងការបញ្ជាទិញនៅតែមានទើបធ្វើឱ្យម្រេចកំពតនៅតែរក្សាបានការនាំចេញជាធម្មតា។
លោក ងួន ឡាយ បានបន្តថា ក្រុមហ៊ុនមួយចំនួនដូចជា Farm Link គឺជាដៃគូពាណិជ្ជកម្ម និងជាអ្នកនាំចេញម្រេចកំពត ហើយ EU Land and Pepper Investment Co Ltd គឺជាក្រុមហ៊ុនមានមូលដ្ឋាននៅប្រទេសឆេក ដែលមានជំនាញក្នុងការនាំចេញម្រេចកំពត ក៏បានជួយរក្សាឱ្យបាននូវទីផ្សារនាំចេញម្រេចកំពតរបស់កម្ពុជាផងដែរ៕
ជីវប្រវត្តិ: បានបញ្ចប់ការសិក្សាថ្នាកអនុបណ្ឌិតផ្នែកប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយមកពីសហភាពសូវៀត និងមានបទពិសោធន៍ជាង ២០ឆ្នាំក្នុងវិស័យសារព័ត៌មាន។ បច្ចុប្បន្ន លោកជាអ្នកយកព័ត៌មានសេដ្ឋកិច្ចឱ្យសារព័ត៌មាន AMS Economy ។
របាយការណ៍ថ្មីៗ
មើលទាំងអស់ ➧ព័ត៌មានទូទៅ
មើលទាំងអស់ ➧ទទួលផលពីអាជីវកម្មបរិយាបន្ន សហគមន៍កសិកម្មមួយអាចផ្គត់ផ្គង់បន្លែបានជាង១តោន ក្នុងមួយខែ
ធុរកិច្ចបរិយាបន្ន, ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច
• 19/04/2024
អាជីវកម្មបរិយាបន្ន គឺជាប្រភេទអាជីវកម្មគំរូថ្មីមួយដែលអាចផ្ដល់អត្ថប្រយោជន៍ជាច្រើនដល់អ្នកពាក់ព័ន្ធ និងអាចជំរុញសេដ្ឋកិច្ចទាំងក្នុងសហគមន៍ និងប្រទេសជាតិមួយ។
Good Nature Agro (GNA) ជួយកសិករខ្នាតតូចបង្កើនប្រាក់ចំណូលតាមរយៈការអនុវត្តកសិកម្មប្រកបដោយភាពច្នៃប្រតិដ្ឋ
ធុរកិច្ចបរិយាបន្ន, ព្រឹត្តិការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត
• 19/04/2024
Good Nature Agro (GNA) ជួយកសិករខ្នាតតូចបង្កើនប្រាក់ចំណូលតាមរយៈការអនុវត្តកសិកម្មប្រកបដោយភាពច្នៃប្រតិដ្ឋ
e-Choupal ជាវេទិកាអនឡាញធំបំផុតនៅឥណ្ឌាជួយនាំចេញកសិផលដោយផ្ទាល់ពីកសិករក្រីក្ររាប់លាននាក់
ធុរកិច្ចបរិយាបន្ន, ព្រឹត្តិការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត
• 19/04/2024
e-Choupal គែជាច្រកនាំចេញកសិផលដ៏ធំបំផុតមួយរបស់ឥណ្ឌាតាមរយៈបណ្តាញអ៊ិនធឺណេតដោយគិតមកដល់ពេលនេះមានកសិករក្រីក្រប្រមាណជា៤លាននាក់កំពុងអាស្រ័យផល