បើទោះជារាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាបានអនុញ្ញាតឲ្យមានការធ្វើចរាចរណំ៍ឆ្លងកាត់ពីខេត្តមួយទៅខេត្ត និងបន្តចូលដល់រាជធានីភ្នំពេញយ៉ាងណាក៏ដោយ ប៉ុន្តែសម្រាប់អ្នកប្រកបមុខរបរដឹកជញ្ជូនភ្ញៀវដោយរថយន្ត ឬតាក់ស៊ីជាច្រើននៅតែបន្តភាពប្រឈមទៅនឹងវិបត្តិហិរញ្ញវត្ថុ បាត់បង់ចំណូលប្រចាំថ្ងៃ ខណៈដែលការឆ្លងរាលដាលនៃជំងឺកូវីដនៅតែបន្តកើតមានទាំងក្នុងក្រុង និងតាមបណ្តាខេត្តជាបន្តបន្ទាប់ ហើយប្រសិនបើបញ្ហានៃការឆ្លងនៅតែបន្ត នោះពួកគេអាចនឹងផ្លាស់ប្ដូរមុខរបរជាមិន
លោក វ៉េន ឌឿន ជាអ្នករត់រថយន្តឈ្នួល ខេត្តកំពង់ចាម-ភ្នំពេញ បានប្រាប់ AMS ថាបច្ចុប្បន្ននេះទីផ្សារដឹកជញ្ជូនមានការធ្លាក់ចុះយ៉ាងខ្លាំងរហូតដល់ប្រមាណជិត50ភាគរយ ដោយសារតែការធ្វើដំណើររបស់មនុស្សត្រូវបានកាត់បន្ថយ និងធ្វើឱ្យប្រភពចំណូលមានការធ្លាក់ចុះស្ទើរមិនគ្រប់ការចំណាយថ្លៃសាំងក៏មាន។
លោកបានបញ្ជាក់ថា ៖
“ទោះជាគេបើកឱ្យមានការដឹកជញ្ជូនភ្ញៀវឡើងវិញ ប៉ុន្តែមិនសូវមានអ្នកជិះនោះទេ ហើយបើមានក៏មិនច្រើនដែរ ព្រោះមនុស្សហ៊ានជិះក្នុងឡាន(ប្រភេទទេសចរណ៍ខ្នាតតូច)រួមគ្នាមិនលើសពី5-6នាក់តែប៉ុណ្ណោះ ហើយថ្ងៃខ្លះដឹកមនុស្សបានតែ2-3នាក់ក៏មាន ខុសគ្នាឆ្ងាយកាលពីមុនផ្ទុយពីពេលមុន ដែលឡានធ្លាប់ដឹកមនុស្សមួយជើងមិនក្រោមន10នាក់នោះទេ។ នៅក្នុងស្ថានការណ៍នេះ គឺវាលំបាកមែនទែន គេមិនហ៊ានជិះតែម្ដង បូកផ្សំនឹងវិធានការការពារកូវីដមិនឱ្យមនុស្សជិះប្រជ្រៀតគ្នា រក្សាគម្លាតទៀត ហើយប្រសិនបើយើងដឹកតាមផ្លូវមានមនុស្សដែលគេសង្ស័យ គេនឹងយកទៅសួរនាំ ឬធ្វើតេស្ត និងឈានទៅដល់ការធ្វើចត្តាឡីស័ក 14ថ្ងៃនៅពេលទៅដល់ខេត្ត ឬមកដល់ភ្នំពេញ”
លោក វ៉េន ឌឿន ប្រាប់ឱ្យដឹងថា ដោយសារតែចំនួនអ្នកធ្វើដំណើរមានការធ្លាក់ចុះ បច្ចុប្បន្នលោកបានទទួលដឹកទំនិញបន្ថែមដើម្បីធ្វើយ៉ាងណាអាចរកបានចំណូលសម្រាប់ផ្គត់ផ្គង់ចំណាយហូបចុកប្រចាំថ្ងៃ និងសន្សំត្រៀមទុកបង់ធនាគារមួយចំនួនទៀត។
ស្រដៀងគ្នានេះ លោក មិន សុផល ជាអ្នករត់តាក់ស៊ីភ្នំពេញ-ពាមរក៍ ខេត្តព្រៃវែង ក៏បានប្រាប់ឱ្យដឹងថា ដោយសារតែអ្នកធ្វើដំណើរមិនសូវមាន ពេលនេះលោកបានទទួលដឹកតែអីវ៉ាន់ជំនួសតែប៉ុណ្ណោះ ព្រោះមានអ្នកផ្ញើច្រើនជាងអ្នកជិះ។
លោកបានមានប្រសាសន៍ថា៖
“ចាប់តាំងពីគេបិទក្រុងថ្ងៃដំបូង ខ្ញុំមិនបានចេញរត់នោះទេ ព្រោះខ្ញុំត្រូវមកឈប់ទម្លាក់អីវ៉ាន់នៅផ្សារអូឡាំពិក ហើយត្រឡប់ទៅឈប់នៅផ្សារច្បារអំពៅចាំដឹកម៉ូយទៅខេត្តវិញ តែនៅពេលគេបិទក្រុងមិនអាចចូលបាន ខ្ញុំក៏សម្រាកតែម្ដង។ ពីមុនខ្ញុំមានមនុស្សជិះខ្លះ ប៉ុន្តែឥលូវស្ទើរតែរាល់ថ្ងៃគឺមានតែឥវ៉ាន់ប៉ុណ្ណោះដែលជាប្រភពចំណូល។ មិនថាតិច ឬច្រើននោះទេ គឺទទួលយក ទទួលដឹកទាំងអស់ឱ្យតែបានលុយ។ ខ្ញុំគិតថា ប្រសិនបើស្ថានភាពបច្ចុប្បន្ននៅតែបន្តយូរទៀត មិនមែនតែខ្ញុំនោះទេ អ្នកផ្សេងទៀតក៏ដូចជាគ្នា អាចប្ដូររកមុខរបរថ្មី ព្រោះចំណូលបានពីការដឹកឥវ៉ាន់បានមិនច្រើនទេ ហើយក៏អ្នកផ្ញើភាគច្រើនគេមានម៉ូយគេ ដូច្នេះយើងបានតែអ្នកផ្ញើររបស់តូចៗត្រឹម4,000-5,000 រៀលអីប៉ុណ្ណឹង”
លោក ឌី រដ្ឋា ជាអ្នកជួលរថយន្តសម្រាប់ដឹកភ្ញៀវទេសចរនៅតាមបណ្តាខេត្តទេសចរណ៍មួយចំនួនដូចជាខេត្តរតនគិរី មណ្ឌលគិរី ក្រុងព្រះសីហនុ ក៏បានបង្ហាញពីក្ដីកង្វល់ក្នុងការបន្តមុខរបររបស់ខ្លួនផងដែរ ហើយអាចនឹងលក់រថយន្តចេញវិញដើម្បីយកទុនទៅបង្វិលក្នុងមុខរបរថ្មីវិញ។
លោក រដ្ឋា បាននិយាយថា កាលពីចុងឆ្នាំ2020 ទោះជាគ្មានទេសចរបរទេស ក៏មានទេសចរជាជនជាតិខ្មែរក្នុងស្រុកជួលដែរ អាចមានជាក្រុម និងជាលក្ខណៈគ្រួសារ ប៉ុន្តែចាប់តាំងពីផ្ទុះព្រឹត្តិការណ៍20កុម្ភៈរហូតមកដល់ពេលនេះ ស្ទើរតែគ្មានអ្នកជួលតែម្ដង។
លោកបញ្ជាក់ថា ៖
“ខ្ញុំមិនអាចប៉ាន់ស្មានបានថានឹងបែបណានោះទេ ចេះតែនៅរង់ចាំមើលស្ថានការណ៍ដែរ ប៉ុន្តែប្រសិនបើស្ថានភាពលំបាកដូចដែលខ្ញុំលើកឡើងនេះនៅតែបន្តយូរទៀត ច្បាស់ជាត្រូវប្ដូរមុខរបរ ព្រោះឡានទិញមករកស៊ី ហើយត្រូវបង់ធនាគារទៀត ដូច្នេះ បើមិនលក់ឡានចេញ ក៏ត្រូវរកមុខរបរថ្មីដែលត្រូវប្រើប្រាស់ឡានដែលមានស្រាប់នេះដែរ”
របាយការណ៍ថ្មីៗ
មើលទាំងអស់ ➧ព័ត៌មានទូទៅ
មើលទាំងអស់ ➧ទទួលផលពីអាជីវកម្មបរិយាបន្ន សហគមន៍កសិកម្មមួយអាចផ្គត់ផ្គង់បន្លែបានជាង១តោន ក្នុងមួយខែ
ធុរកិច្ចបរិយាបន្ន, ព្រឹត្តិការណ៍, សេដ្ឋកិច្ច
• 19/04/2024
អាជីវកម្មបរិយាបន្ន គឺជាប្រភេទអាជីវកម្មគំរូថ្មីមួយដែលអាចផ្ដល់អត្ថប្រយោជន៍ជាច្រើនដល់អ្នកពាក់ព័ន្ធ និងអាចជំរុញសេដ្ឋកិច្ចទាំងក្នុងសហគមន៍ និងប្រទេសជាតិមួយ។
Good Nature Agro (GNA) ជួយកសិករខ្នាតតូចបង្កើនប្រាក់ចំណូលតាមរយៈការអនុវត្តកសិកម្មប្រកបដោយភាពច្នៃប្រតិដ្ឋ
ធុរកិច្ចបរិយាបន្ន, ព្រឹត្តិការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត
• 19/04/2024
Good Nature Agro (GNA) ជួយកសិករខ្នាតតូចបង្កើនប្រាក់ចំណូលតាមរយៈការអនុវត្តកសិកម្មប្រកបដោយភាពច្នៃប្រតិដ្ឋ
e-Choupal ជាវេទិកាអនឡាញធំបំផុតនៅឥណ្ឌាជួយនាំចេញកសិផលដោយផ្ទាល់ពីកសិករក្រីក្ររាប់លាននាក់
ធុរកិច្ចបរិយាបន្ន, ព្រឹត្តិការណ៍, អាជីវកម្មថ្មី និងនវានុវត្ត
• 19/04/2024
e-Choupal គែជាច្រកនាំចេញកសិផលដ៏ធំបំផុតមួយរបស់ឥណ្ឌាតាមរយៈបណ្តាញអ៊ិនធឺណេតដោយគិតមកដល់ពេលនេះមានកសិករក្រីក្រប្រមាណជា៤លាននាក់កំពុងអាស្រ័យផល