កម្ពុជាប្តេជ្ញាលើកកម្ពស់គំរូអហិង្សាពង្រឹងគុណភាពធនធានមនុស្ស

ភ្នំពេញ គំរូអហិង្សា ឬការអប់រំតាមបែបវិជ្ជមានមានដូចជា ការ​ប្រើប្រាស់​ពាក្យសម្ដីទន់ភ្លន់ មិនដាក់ពិន័យកុមារដោយសកម្មភាព​វាយតប់ និងមិនដាក់សម្ពាធផ្លូវចិត្ត​លើកុមារ ។ សម្រាប់អ្នកជំនាញអប់រំពាក់ព័ន្ធ និងធ្វើការងារលើកកម្ពស់សិទ្ធិកុមារ បានបញ្ជាក់ថា អំពើហិង្សាលើកុមារពិតជាមានផលប៉ះពាល់ដល់ការអភិវឌ្ឍធនធានមនុ​ស្ស ព្រោះកា​ល​​ណាកុមារទទួលរងអំពើហិង្សា មិនមែនប៉ះពាល់តែផ្នែកសុខភាពផ្លូវកាយប៉ុណ្ណោះទេ តែក៏អាចប៉ះពាល់ផ្លូវចិត្តកុមារផងដែរ ។ ទន្ទឹមគ្នានេះ​ កុមារនៅក្នុងគ្រួសារ សាលារៀន និងសហគមន៍ ត្រូវយកចិត្តទុកដាក់ និងអប់រំដោយគំរូអហិង្សា ។

ឯកឧត្តមបណ្ឌិត ចាន់ សុភា អគ្គលេខាធិការរងក្រុមប្រឹក្សាជាតិដើម្បីអភិវឌ្ឍយុវជន និងជាប្រធាននាយកដ្ឋានបឋមសិក្សា នៃក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡាមានប្រ​សា​សន៍ថា លុបបំបាត់អំពើហិង្សាលើកុមារ និងអប់រំកុមារតាមបែបគំរូអហិង្សា ផ្តើមចេញពីឥរិយាបថអប់រំវិជ្ជមានរបស់គ្រូបង្រៀន ។ ប្រសិនបើកុមារទទួលរង​ពិ​ន័​យ​អប់រំតាមបែបហិង្សា នោះនឹងផ្តល់ផលប៉ះពាលយ៉ាងដល់គុណភាពជីវិតកុមារ ។

“បើសិនជាគ្រូបង្រៀនវាយសិស្សហើយសិស្សចេះ ក្រសួងអប់រំមិនបាច់ធ្វើសៀវភៅសិក្សាឱ្យល្អ មិនបាច់ធ្វើកម្មវិធីសិក្សាទេ តម្រង់ជួរវាយសិស្សតែម្តង​ចេះ ! ប៉ុន្តែការអប់រំពិតមិនមែនអីចឹងទេ ដូចនៅក្នុងក្រសួងអប់រំ ពិសេសនាយកដ្ឋានបឋមសិក្សាមានរៀបចំជាគោលនយោបាយការពារកុមារនៅក្នុងសាលារៀន ដែលយើងបានអភិវឌ្ឍន៍ឯកសារនេះតាំងពីឆ្នាំ ២០១៦”

ឯកឧត្តមបណ្ឌិត ចាន់ សុភា ។

ឯកឧត្តមបណ្ឌិត ចាន់ សុភា បានបញ្ជាក់បន្តថា ក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា បានយកគោលនយោបាយការពារកុមារនៅតាមសាលារៀន បំបែក​ជាសៀវភៅផ្សេង​ៗ​ សម្រាប់ណែនាំដល់លោកគ្រូអ្នកគ្រូ គណៈគ្របគ្រងសាលារៀន ឬសហគមន៍ ដើម្បីបង្ហាញថា តើអ្វីទៅជាធ្វើជាគំរូអហិង្សាក្នុងការអប់រំ ។

“ការអប់រំត្រូវសិក្សាពីតម្រូវការរបស់សិស្ស គ្រូបង្រៀនខុសពីកសិករ ដោយសារកសិករពួកគាត់ស្ទូងស្រូវ គាត់ដាក់ទឹកចូលស្រែទាំងអស់នឹងទទួលបានផល ប៉ុន្តែសិស្សក្នុងថ្នាក់ពីសាបសិបប្រាំនាក់ទៅសែសិបនាក់ គ្រូមិនអាចប្រើវិធីតែមួយសម្រាប់សិស្សទាំងអស់នោះទេ ! អីចឹងគាត់ត្រូវដឹងថា សិស្សមួយណាត្រូវការអ្វី ដើម្បីឱ្យសិស្សនឹងទទួលខ្លឹមសារមេរៀន សិស្សប៉ុន្មាននាក់ទៀតដែលគ្រូបង្រៀនត្រូវប្រើវិធីផ្សេងៗទៀត ដើម្បីឱ្យសិស្សទទួលបានមេរៀន”

ឯកឧត្តមបណ្ឌិត ចាន់ សុភា

ជុំវិញកិច្ចការអប់រំកុមារ និងការលើកកម្ពស់គំរូអហិង្សានៅតាមសាលារៀន ប្រធាននាយកដ្ឋានបឋមសិក្សា នៃក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា មានប្រសាសន៍ទៀតថា កន្លងទៅក្រសួងអប់រំបានបើកវគ្គបំប៉នសមត្ថភាពគ្រូបង្រៀនពីកិច្ចការពារកុមារនៅតាមសាលារៀន និងគំរូអហិង្សានៅក្នុងសាលារៀននៅខេត្តចំនួនបី រួមមាន​ខេត្ត បាត់ដំបង ខេត្តកំពត ខេត្តព្រៃវែង មានគណៈគ្រប់គ្រងសាលាចំនួន ១៨៦៦នាក់ និងគ្រូបង្រៀមចំនួន ១០១៧៣នាក់ ។ ទន្ទឹមគ្នានេះ សាលារៀនកម្រិតបឋមសិក្សាគោលដៅបច្ចុប្បន្នចំនួន ១៤៣១សាលា បានអនុវត្តកម្មវិធីអប់រំវិន័យបែបវិជ្ជមាន (មិនមានប្រើហិង្សាក្នុងសាលារៀន)  និងមានសិស្សសរុបប្រមាណ ៣៥ម៉ឺននាក់ ។

ស្របគ្នានេះដែរ ក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា បានរៀបចំកម្មវិធីទប់ស្កាត់អំពើហិង្សាលើកុមារតាមរយៈឯកសារកម្មវិធីសាលាកុមារមេត្រី ត្រង់ចំណុចទីបីស្តីពី សុខភាព សុវត្ថិភាព និងការការពារកុមារ ។ សៀវភៅស្តីពីវិន័យបែបវិជ្ជមាននិងការគ្រប់គ្រងថ្នាក់រៀនដោយប្រសិទ្ធភាព ​សម្រាប់អ្នកស្របសម្រួល សម្រាប់គ្រូបង្រៀ​ន​បឋមសិក្សា​ និងសម្រាប់នាយកសាលា បានក្លាយជាឯកសារថ្មីមួយជំនួយឱ្យសាលារៀនទាំងអស់ចាប់ផ្តើមអប់រំកុមារតាមបែបគំរូអហិង្សា ។

យោងតាមរបាយការណ៍អង្កេតរបស់យូនីសេហ្វអំពីអំពើហិង្សាលើកុមារ ឆ្នាំ២០១៣ បង្ហាញថា កុមារច្រើនជាង ៧៥% ( ២៥៦០ នាក់ដែលបានចូ​ល​រួមសម្ភាស)បានទទួលរងទម្រង់មួយនៃអំពើហិង្សាមុនពេលពួកគេមានអាយុ១៨ឆ្នាំ ។ អំពើហិង្សាលើរូបរាងកាយត្រូវបានរាយការណ៍ជាញឹកញា​ប់​បំផុត ក្នុងនោះកុមារជាង៥០% បានទទួលរងអំពើហិង្សាផ្លូវកាយ ។ ក្នុងចំណោមកុមារ ៤នាក់មាន ១នាក់ប្រាប់ថា ធ្លាប់រងអំពើហិង្សាផ្លូវចិត្ត ។ អំ​ពើ​​ហិង្សាផ្លូវភេទ គឺជាក្តីបារម្ភមួយ ក្នុងនោះកុមារម្នាក់ក្នុងចំណោម ២០នាក់ រាយការណ៍ថាយ៉ាងហោចណាស់ទទួលរងនូវអំពើហិង្សាផ្លូវភេទមុនពេ​លពួកគេពេញវ័យ ។

ទម្រង់អំពើហិង្សាដែលកើតឡើងជាញឹកញាប់គឺអំពើហិង្សាផ្លូវកាយ និងផ្លូវចិត្ត ដែលកុមារនៅប្រទេសកម្ពុជាបានទទួលរងនោះ គឺការប្រើទណ្ឌកម្មដោយការវាយ និងការធ្វើអោយអាម៉ាស់សម្រាប់ជាវិធីសាស្រ្តអប់រំកុមារ ។ គ្រូ និងអាណាព្យាបាលធ្វើទណ្ឌកម្មដោយការវាយ និងធ្វើឱ្យអាម៉ាស់ ដែលទង្វើនេះភាគច្រើនមហាជនទទួលយកបាន និងគិតថាមានប្រសិទ្ធភាពក្នុងការអប់រំ និងកែប្រែកំហុសរបស់កុមារ ។ មានភស្តុតាងបង្ហាញថាការអនុវត្តបែបនេះជាទម្រង់អំពើហិង្សាមួយដែលមានផលអវិជ្ជមានចំពោះកុមារ ។

ទន្ទឹមគ្នានេះដែរ លោកស្រី សរ ស៊ីណែត អគ្គនាយករងនៃអគ្គនាយកដ្ឋានអភិវឌ្ឍន៍សង្គម ក្រសួងកិច្ចការនារី មានប្រសាសន៍ថា ថ្វីត្បិតតែបច្ចុប្បន្នអំពើហិង្សាទៅលើកុមារថយចុះក៏ពិតមែន ប៉ុន្តែរូបភាពអំពើហិង្សាបែបអប់រំកុមារនៅតាមគ្រួសារ ប្រជាជនកម្ពុជាមួយចំនួនយល់ថាជារឿងសាមញ្ញ ហើយបន្តអប់រំកូនបែបហិង្សា​ទាំងមិនដឹងពី​ផ​ល​​ប៉ះ​ពាល់លើកុមារ ​។

លោកស្រី សរ ស៊ីណែត បានបញ្ជាក់បន្តថា របៀបដោះស្រាយបញ្ហាមួយជាមួយកុមារនៅក្នុងគ្រួសារ ម្តាយឪពុកកម្ពុជាភាគច្រើនយល់ថា មិនបានប្រើអំពើហិង្សាលើ​កូននោះទេ គ្រាន់តែសម្លុតគំរាមកូនក្នុងនាមជាឪពុក ឬម្តាយ តែពួកគាត់ពុំដឹងថានេះជារូបភាពអប់រំបែបហិង្សាឡើយ ។ លោកស្រីបានឱ្យដឹងទៀតថា គំរូអហិ​ង្សា​ជាវិធីសាស្ត្រអប់រំកូនល្អបំផុតដែលមា្តយឪពុក ឬអាណាព្យាបាលត្រូវអនុវត្តន៍ ។

“ទន្ទឹមនឹងកិច្ចការដែលក្រសួងកិច្ចការនារីធ្វើ ខ្ញុំសុំឱ្យក្រសួងពាក់ព័ន្ធ ក៏ដូចជាអង្គការធ្វើការងារលើកកម្ពស់សិទ្ធិកុមារចូលរួមគាំទ្រទៅដល់ការងារមួយឱ្យបានខខ្លាំងក្លា ព្រោះការងារមួយនេះជាការងារចម្បង យើងអាចរក្សាធនធានមនុស្សបានល្អសម្រាប់គ្រួសារក៏ដូចជាសង្គមជាតិ”

លោកស្រី សរ ស៊ីណែត

សម្រាប់គ្រឹះស្ថានបណ្តុះបណ្តាលការអប់រំឯកជន ការងារលើកកម្ពស់សិទ្ធិកុមារ និងទប់ស្កាត់អំពើហិង្សាលើកុមារនៅក្នុងសាលារៀនជាអាទិភាពចម្បងដែលត្រូវយកចិត្តទុកដាក់ខ្លាំងបំផុត ។ លោកស្រី អ៊ុក សូនីតា អ្នកជំនាញអប់រំកុមារ នៃក្រុមហ៊ុនវេសឡាញ អេឌ្យូខេសិនគ្រុប យល់ឃើញថា គំរូអហិង្សា ឬការអប់រំតាមបែបវិជ្ជមានផ្តល់ផលចំណេញជាច្រើនដល់កុមារ គ្រួសារ និងសង្គម ។

លោកស្រី អ៊ុក សូនីតា បានឧទាហរណ៍ថា ការប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធប័ណ្ណដាក់វិន័យបែបវិជ្ជមានដោយកំណត់ជាបណ្ណប្រភេទ ជាជម្រើសអប់រំបែបគំរូអហិង្សា ។ លោកស្រីពន្យល់ថា កុមារមានឥរិយាបថមិនល្អនឹងទទួលបាន “ប័ណ្ណពណ៌លឿង” ដែលតំណាងឱ្យការព្រមានផ្ទាល់មាត់ពីគ្រូ ។ ប្រសិ​ន​បើ​ស្ថានភាពនេះនៅតែបន្តកើតឡើងទៀត ពួកគេនឹងទទួលបានប័ណ្ណមួយទៀត ហើយនឹងត្រូវដាក់ឱ្យនៅដោយឡែកពីមិត្តភក្តិរបស់ពួកគេ ។

គួររំលឹកថា រដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាបាន​អនុវត្តន៍គោនយោបាយជាតិស្ដីពីប្រព័ន្ធកិច្ចការពារកុមារឆ្នាំ ២០១៩ -២០២៩ ចាប់ពីថ្ងៃទី២៩ ខែកញ្ញា ឆ្នាំ២០២១ ក្រុមប្រឹក្សាជាតិកម្ពុជាដើម្បីកុមារ សហការជាមួយនឹងអង្គការដៃគូ បានរៀបចំពិធីប្រកាសដាក់ឱ្យប្រើប្រាស់ជាផ្លូវការ “ផែនការអនុវត្តន៍គោនយោបាយជាតិស្ដីពីប្រព័ន្ធកិច្ចការពារកុមារឆ្នាំ ២០១៩ -២០២៩ ក្រោមអធិបតីភាពលោកជំទាវកិតិ្តសង្គហបណ្ឌិត ម៉ែន សំអន ឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងទំនាក់ទំនងជាមួយរដ្ឋសភា ព្រឹទ្ធសភា និងអធិការកិច្ច និងឯកឧត្តម វង សូត រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសង្គមកិច្ច អតីយុទ្ធជន និងយុវនីតិសម្បទា និងជាប្រធានក្រុមប្រឹក្សាជាតិកម្ពុជាដើម្បីកុមារ ។

លោកជំទាវ សម្បត្តិ សុគន្ធា អគ្គលេខាធិការរង នៃក្រុមប្រឹក្សាជាតិដើម្បីកុមារ ទោះបីមានការយកចិត្តទុកដាក់ពីរាជរដ្ឋាភិបាលបង្កើតនូវយន្តការជាច្រើនជួយដល់កុមារទូទៅ និងកុមាររងគ្រោះយ៉ាងណាក៏ដោយ ក៏នៅមានកុមារមួយចំនួនកំពុងរស់នៅក្នុងស្ថានភាពលំបាករងគ្រោះ ត្រូវការការគាំទ្រ និងអន្តរាគមន៍ជាចាំបាច់ ។ ក្រុមប្រឹក្សាជាតិដើម្បីកុមារ បន្តសកម្មភាពលើកកម្ពស់គំរូអហិង្សាលើកុមារ តាមរយៈគោលនយោបាយ និងឯកសារដែលមានស្រាប់នៅថ្នាក់ជាតិ និងថ្នាក់ក្រោមជាតិ ។

លើសពីនេះក្រុមប្រឹក្សាជាតិដើម្បីកុមារ ប្រសិនបើកុមារកម្ពុជា មិនទទួលរងអំពើហិង្សា ពួកគេនឹងក្លាយជាកម្លាំងចលករដ៏មានថាមពលសម្រាប់ជំរុញកម្ពុជាឱ្យសម្រេចគោលដៅសំខាន់ក្លាយជាប្រទេសចំណូលមធ្យមកម្រិតខ្ពស់នៅឆ្នាំ២០៣០ និងក្លាយជាប្រទេសអភិវឌ្ឍក្នុងឆ្នាំ២០៥០ ។

“ការលុបបំបាត់អំពើហិង្សាលើកុមារ មិនមែនជាតួនាទីរបស់រាជរដ្ឋាភិបាលតែមួយមុខនោះទេ ប៉ុន្តែត្រូវការចូលរួមពីគ្រប់ផ្នែកទាំងអស់ ទាំងអាជ្ញាធរជាតិ អាជ្ញាធរថ្នាក់ក្រោមជាតិ អង្គការសង្គមស៊ីវិល វិស័យឯកជន សាលារៀន និងសមាជិកគ្រួសារទាំងអស់”

លោកជំទាវ សម្បត្តិ សុគន្ធា

សូមជម្រាបថា តាមរយៈគោនយោបាយជាតិស្ដីពីប្រព័ន្ធកិច្ចការពារកុមារឆ្នាំ ២០១៩ -២០២៩ បានបង្ហាញពីការប្តេជ្ញាចិត្តជាក់ស្ដែងមួយចំពោះការអនុវត្តការការពារកុមារជាប្រព័ន្ធនៅកម្ពុជា រួមមាន ទីមួយ. ភាពចាំបាច់ក្នុងការការវិនិយោគបន្ថែមលើមន្ត្រីសង្គម ឬបុគ្គលិកសង្គមកិច្ចនៅថ្នាក់ក្រោមជាតិដើម្បីលើកកម្ពស់សេវាគាំពារកុមារប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព ប្រសិទ្ធផល សង្គតិភាព និងទាន់ពេលវេលាសម្រាប់កុមារ និងគ្រួសារនៅក្នុងសហគមន៍។

ទីពីរ. គោនយោបាយជាតិស្ដីពីប្រព័ន្ធកិច្ចការពារកុមារថ្មីនេះ បន្តធានាថាកុមារអាចទទួលបានសេវាផ្លូវច្បាប់ និងសមធម៌សង្គម តាមរយៈការផ្តល់នូវកញ្ចប់ អប្បបរមានៃ សេវាសង្គមកិច្ចសម្រាប់កុមារ និងគ្រួសារដែលត្រូវការកិច្ចការពារ  ។ ទីបី.ការឆ្លើយតបទៅនឹងកុមារ និងគ្រួសាររបស់ពួកគេដែលរងផលប៉ះពាល់ដោយគ្រោះមហន្តរាយ និងធានាការពារកុមារប្រកបបរិយាកាសគ្រួសារ ក្តីស្រឡាញ់ ការយកចិត្តទុកមាន លក្ខណកុមារមេត្រី និងធានានូវឧត្តមប្រយោជន៍របស់កុមារ ។

គួរបញ្ជាក់ថា រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាបានចាត់ទុកសិទ្ធិរបស់ប្រជាពលរដ្ឋ ជាពិសេសសិទ្ធិរបស់កុមារ ត្រូវការពារនិងលើកតម្កើង ដោយចាត់ទុកកុមារជាអ្នកបន្តវេនរបស់ប្រទេសជាតិ ដូចពាក្យស្លោកថា «កុមារជាទំពាំងស្នងឫស្សី» និង «កុមារជាសសរទ្រូងសម្រាប់ប្រទេសជាតិ។

ស្របតាមស្ថានភាពកុមារមានភាពរីកចម្រើនពីមួយថ្ងៃទៅមួយថ្ងៃ បន្ទាប់ពីព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជាបានផ្តល់សច្ចាប័នលើអនុសញ្ញាអន្តរជាតិជាច្រើន ជាអាទិ៍អនុសញ្ញាស្តីពីសិទ្ធិកុមារនៅឆ្នាំ១៩៩២ ពិធីសារបន្ថែមស្តីពីការចូលរួមរបស់កុមារនៅក្នុងជម្លោះប្រដាប់អាវុធ និងពិធីសារស្តីពីការជួញដូរកុមារ អំពើរពេស្យាកម្មកុមារ និងរូបភាពអាសអាភាសកុមារនៅឆ្នាំ២០០២ អនុសញ្ញាលេខ១៣៨ ស្តីពីការកម្រិតអាយុអប្បបរមាសម្រាប់ការចូលធ្វើការនៅឆ្នាំ១៩៩៩ អនុសញ្ញាលេខ១៨២ ស្តីពីការហាមប្រាមនិងសកម្មភាពបន្ទាន់សម្រាប់ការលុបបំបាត់ទម្រង់ធ្ងន់ធ្ងរនៃពលកម្មកុមារនៅឆ្នាំ២០០៥ និងអនុសញ្ញាក្រុងឡាអេស្តីពីការការពារកុមារនិងសហប្រតិបត្តិការទាក់ទងនឹងសុំកូនអន្តរប្រទេសនៅឆ្នាំ២០០៧ ៕


របាយការណ៍ថ្មី

មើលទាំងអស់ ➧

ព័ត៌មានទូទៅ

មើលទាំងអស់ ➧

កម្មវិធី Kemitraan Negara Berkembang ប្រកាស​ផ្តល់អាហារូបករណ៍ថ្នាក់ឧត្តមសិក្សាជាច្រើនកន្លែងនៅប្រទេសឥណ្ឌូនេស៊ី

ព័ត៌មានអាហារូបករណ៍, ព្រឹត្តិការណ៍

• 27/01/2023

ភ្នំពេញ - ឱកាសសិក្សាអាហារូបករណ៍ថ្នាក់បរិញ្ញាបត្រ ថ្នាក់បរិញ្ញាបត្រជាន់ខ្ពស់ និងថ្នាក់បណ្ឌិតជាច្រើនកន្លែងសម្រាប់និស្សិតថ្នាក់អន្តរជាតិសិក្សានៅប្រទេសឥណ្ឌូនេស៊ី ឆ្នាំសិក្សា២០២៣...

ឱកាសសិក្សាអាហារូបករណ៍ថ្នាក់បរិញ្ញាបត្រជាន់ខ្ពស់ពី Chulabhorn Postgraduate Scholarship ប្រទេសថៃ

ព័ត៌មានអាហារូបករណ៍, ព្រឹត្តិការណ៍

• 06/07/2023

កម្មវិធីអាហារូបករណ៍ Chulabhorn Postgraduate Scholarship in Thailand ប្រកាសផ្ដល់អាហារូបករណ៍ថ្នាក់បរិញ្ញាបត្រជាន់ខ្ពស់នៅប្រទេសថៃ ។...

សាកលវិទ្យាល័យ SUSTech នៃប្រទេសចិន ជ្រើសរើសនិស្សិតអាហារូបករណ៍​១០កន្លែង សម្រាប់ថ្នាក់បរិញ្ញាបត្រ

ព័ត៌មានអាហារូបករណ៍, ព្រឹត្តិការណ៍

• 20/03/2023

សាកលវិទ្យាល័យ Southern University of Science and Technology (SUSTech) នៃសាធារណរដ្ឋ​ប្រជាមានិតចិន បានប្រកាស​ផ្តល់​អាហារូបករណ៍​ចំនួន ១០កន្លែង ដល់​និស្សិត​កម្ពុជា...

អាហារូបករណ៍វគ្គបណ្ដុះបណ្ដាលភាសាអង់គ្លេសពីមជ្ឈមណ្ឌលស៊ីមេអូ RELC នៅប្រទេសសឹង្ហបុរី សម្រាប់ឆ្នាំសិក្សា២០២៤

ព័ត៌មានអាហារូបករណ៍, ព្រឹត្តិការណ៍

• 17/07/2023

មជ្ឈមណ្ឌលស៊ីមេអូ RELC ប្រកាសផ្ដល់អាហារូបករណ៍សិក្សាវគ្គបណ្ដុះបណ្ដាលភាសាអង់គ្លេសតាមរយៈការសិក្សាផ្ទាល់នៅប្រទេសសឹង្ហបុរី និងតាមបែបចម្រុះសម្រាប់ឆ្នាំសិក្សា២០២៤ ។ អាហារូបករណ៍ផ្ដល់ជូនការសិក្សាចំនួន១៦កន្លែងដល់បេក្ខជនដែលជាគ្រូបង្រៀនឯកទេសភាសាអង់គ្លេស ។

អាហារូបករណ៍ថ្នាក់វេជ្ជបណ្ឌិតនៅសាកលវិទ្យាល័យ International University of Health and Welfare ប្រទេសជប៉ុន

ព័ត៌មានអាហារូបករណ៍, ព្រឹត្តិការណ៍

• 03/05/2023

សាកលវិទ្យាល័យ International University of Health and Welfare ប្រទេសជប៉ុនប្រកាសជ្រើសរើសនិស្សិតឆ្នាំមូលដ្ឋាន និងឆ្នាំទី២ផ្នែកវេជ្ជសាស្ត្រនៃសាកលវិទ្យាល័យវិទ្យាសាស្ត្រ...

អាហារូបករណ៍ពីកម្មវិធីសិក្សាផ្នែកច្បាប់របស់ World Bank ឆ្នាំសិក្សា២០២៣-២០២៤

ព័ត៌មានអាហារូបករណ៍, ព្រឹត្តិការណ៍

• 18/04/2023

កម្មវិធីសិក្សាផ្នែកច្បាប់របស់ World Bank នៅរដ្ឋធានីវ៉ាស៊ីនតោន ប្រកាស​ផ្ដល់ឱកាសសិក្សាដល់និស្សិតអន្តរជាតិជុំវិញពិភពលោកសម្រាប់ឆ្នាំសិក្សា២០២៣-២០២៤ ។ ...

សម្តេចតេជោផ្តល់អាហារូបករណ៍សម្រាប់និស្សិត​កម្ពុជាទៅ​សិក្សា​នៅ​ប្រទេស​ចិនចំនួន ៨០កន្លែង

ព័ត៌មានអាហារូបករណ៍, ព្រឹត្តិការណ៍

• 15/03/2024

អាហារូបករណ៍​សម្តេចអគ្គមហាសេនាបតីតេជោ ហ៊ុន សែន និង​សម្តេចកិត្តិព្រឹទ្ធបណ្ឌិត តាមរយៈ​សម្តេច​មហាបវរធិបតី ហ៊ុន ម៉ាណែត និង​លោកជំទាវបណ្ឌិត ពេជ ចន្ទមុន្នី បានប្រកាស​ផ្តល់​អាហារូបករណ៍​ចំនួន ៨០កន្លែង...

ឱកាសសិក្សាថ្នាក់បរិញ្ញាបត្រពីកម្មវិធីអាហារូបករណ៍សម្ដេចវិបុលបញ្ញា សុខ អាន នៅសាកលវិទ្យាល័យពុទ្ធិសាស្ត្រ

ព័ត៌មានអាហារូបករណ៍, ព្រឹត្តិការណ៍

• 08/01/2024

ឱកាសសិក្សាថ្នាក់បរិញ្ញាបត្រពីកម្មវិធីអាហារូបករណ៍សម្ដេចវិបុលបញ្ញា សុខ អាន នៅសាកលវិទ្យាល័យ ពុទ្ធិសាស្ត្រ សម្រាប់ឆ្នាំសិក្សា២០២៤។ អាហារូបករណ៍ផ្តោតលើឧត្តមភាព...

រដ្ឋាភិបាលសឹង្ហបុរីផ្ដល់អាហារូបករណ៍ថ្នាក់បរិញ្ញាបត្រជាន់ខ្ពស់ និងបណ្ឌិត សម្រាប់និស្សិតអន្តរជាតិចំនួន២៤០កន្លែង

ព័ត៌មានអាហារូបករណ៍, ព្រឹត្តិការណ៍

• 21/08/2023

ឱកាសសិក្សាអាហារូបករណ៍ថ្នាក់បរិញ្ញាបត្រជាន់ខ្ពស់ និងថ្នាក់បណ្ឌិតពីកម្មវិធីអាហារូបករណ៍រដ្ឋាភិបាលសឹង្ហបុរីឆ្នាំសិក្សា២០២៤ ។ អាហារូបកណរ៍ផ្ដល់ជូនការសិក្សាដល់និស្សិតអន្តរជាតិ...