fbpx

ម្តាយឪពុកផ្លាស់ប្តូរកំហុសអប់រំកូនដោយអចេតនា

ភ្នំពេញ – ទំនងកុមារគ្រប់រូបមិនអាចប្រព្រឹត្តិអំពើហិង្សាបានទេនៅក្នុងដំណើរជីវិតរបស់ពួកគេ ប្រសិនបើម្តាយឪពុក សាលារៀន និងសហគមន៍បានអប់រំកុមារដោយអហិង្សា ហើយកុមារក៏មិនត្រូវការរូបភាពអប់រំដោយវិធីសាស្ត្រហិង្សាដែរ ។​ នេះជាការយល់ឃើ​ញ​របស់លោកស្រី តឹក ចន្នី អាយុ ៤៨​ឆ្នាំ ជាពលរដ្ឋរស់នៅភូមិដើមស្លែង១ សង្កាត់ច្បារអំពៅ ២ ខណ្ឌច្បារអំពៅ រាធានីភ្នំពេញ ។ ស្ត្រីមេផ្ទះរូបនេះ បានអប់រំកូនតាមវិធីសាស្ត្រគំរូអហិង្សា ក្រោយពីធ្លាប់អប់រំកូនតាមបែបហិង្សា ។ 

ការអប់រំបែបហិង្សាបានឆ្លងកាត់ពីទម្លាប់ នឹងអាចក្លាយជាប្រពៃណីនៃការអប់រំកូនសម្រាប់ប្រជាជនកម្ពុជា ឬជាមរតកអប់រំហិង្សាតជំនាន់ ។ អ្នកស្រី តឹក ចន្នី ជាស្ត្រីមេម៉ាយ មានកូនបីនាក់ក្នុងបន្ទុក ក្នុងនោះមានកូនម្នាក់រៀនថ្នាក់ទី៤ និងម្នាក់ថ្នាក់ទី៦ ។

លោកស្រី តឹក ចន្នី បានបញ្ជាក់បន្ថែមថា អប់រំកូនដោយហិង្សាបានធ្វើឱ្យកូនរបស់លោកស្រី ស្ទើរក្លាយជាមនុស្សបាត់បង់ទំនុកចិត្ត បាត់បង់ទំនាក់ទំនង និងឃ្លាតឆ្ងាយពីក្តីស្រឡាញ់ ។ ការអប់រំកូនដោយហិង្សាមិនទទួលបានលទ្ធផលល្អនោះទេ ផ្ទុយទៅវិញមាន​បញ្ហាកាន់តែធ្ងន់ធ្ងរឡើង ។

“តាំងពីតូចមកពេលដែលខ្ញុំធ្វើអ្វីខុស ម្ដាយខ្ញុំតែងតែវាយខ្ញុំ ប៉ុន្តែនៅពេលដែលខ្ញុំមានកូនខ្លួនឯង ទើបខ្ញុំដឹងថា ខ្ញុំត្រូវផ្លាស់ប្ដូររឿងហ្នឹង ដោយយកវិធីលួងលោមនៅក្នុងការអប់រំពួកគេ (កូន) ”

លោកស្រី តឹក ចន្នី

ស្រ្តីមេផ្ទះមានមុខរបរជាអ្នកលក់នំរូបនេះបន្តថា ពេលកូនធ្វើអ្វីមួយខុសក្នុងនាមជាម្ដាយត្រូវណែនាំកែ តម្រូវ និងចេះអនុគ្រោះទៅដល់កូន ចៀសវាងវាយដំកូន ។ ទន្ទឹមគ្នានេះដែរ លោកស្រីចូលចិត្តមើលអប់រំអំពីគំរូអហិង្សាទៅបណ្ដាញសង្គម ពីព្រោះរូបភាពអប់រំទាំងនោះជួយឱ្យលោកស្រី និងឪពុកម្ដាយគ្រប់រូបយល់ដឹងបន្ថែមអំពីការអប់រំកូនឱ្យបានល្អ ។

“ពេលធ្វើអំពើហិង្សាលើពួកគាត់ (កូន) ធ្វើឱ្យពួកគាត់គិតថាម្ដាយមិនស្រលាញ់ ម្តាយធ្វើបាប និងមិនបានផ្ដល់ភាពកក់ក្ដៅទៅលើពួកគាត់ឡើយ ! ហេតុនេះធ្វើឱ្យកុមារប៉ះពាល់ផ្លូវអារម្មណ៍ខ្លាំង”

នេះជាការបញ្ជាក់បន្ថែមរបស់លោកស្រី តឹក ចន្នី

ធ្លាប់មានបទពិសោធន៍ប្រើពាក្យសម្តីធ្ងន់ៗទៅលើកូន លោក ប៊ូ យៀន ពលរដ្ឋរស់នៅសង្កាត់ច្បារអំពៅ២ ខណ្ឌច្បារអំពៅ រាធានីភ្នំពេញ ក៏បាននិយាយដែរថា លោកបានផ្លាស់ប្តូរទម្លាប់ប្រើពាក្យសម្តីហិង្សាលើកូន នៅពេលដែលលោកឃើញកូនភ័យខ្លាច ហើយមិនហ៊ានជួបមុខឪពុកផ្ទាល់ឡើយ ។ តាមរយៈរូបភាពនេះ ជាចំណុចរុញច្រានចិត្តលោកឱ្យបញ្ឈប់សកម្មភាពហិង្សា និងពាក្យសម្តីមិនសមរម្យទៅកាន់កូន ។

ចំណែកលោកស្រី គង់ ធីតា ភរិយាលោក ប៊ូ យៀន បាននិយាយថា ពេលកូនមានកំហុសម្តាយឪពុកប្រើពាក្យលួងលោមល្អៗទៅកាន់កូន ធ្វើឱ្យកូនមានអារម្មណ៍ល្អ ទទួលបានភាពកក់ក្តៅ និងឆ្លើតតមមកម្តាយឪពុកដោយក្តីស្រឡាញ់ ។

“ម្តាយឪពុកត្រូវចេះជួយគ្នាទៅវិញទៅមក ហើយអប់រំកូនដោយក្តីស្រឡាញ់ ដើម្បីឱ្យកូនៗឃើញគំរូល្អ ។ ខ្ញុំជឿថា ពួកគេអាចយកតម្រាប់តាម ហើយគ្រួសារក៏មានសុភមង្គ​​ល​គ្រួសារ”

លោកស្រី គង់ ធីតា

ជាក់ស្តែង មិនមែនមានតែពីរគ្រួសារខាងលើនេះទេ ដែលចាត់ទុកការអប់រំកូនដោយហិង្សាជាវិធីសាស្ត្របំបាក់ទឹកចិត្តនិងស្មារតីរបស់កុមារ ផ្ទុយទៅវិញការកែប្រែទម្លាប់អប់រំកូនដោយហិង្សាបានលុបបំបាត់ចេញពីគ្រួសារលោកស្រី ឃ្លាំង សុផន អ្នកភូមិច្បារអំពៅតាំងពីឆ្នាំ ២០១០ ។ ស្ត្រីមេផ្ទះវ័យ ៥៨ឆ្នាំរូបនេះ បានអនុវត្តវិធីសាស្ត្រអប់រំកូនតាមបែបវិជ្ជមាន នៅពេលដែលលោកស្រីដឹងថា វិធីសាស្ត្រអប់រំកូនដោយហិង្សា កុមារក្លាយជាក្មេងឆាប់ភ្លេចភ្លាំងច្រើន ។

“ខ្ញុំគិតថាប្រើអំហិង្សាអប់រំកូនហ្នឹង ជារឿងមិនល្អនោះទេ វាបានជះឥទ្ធិពលទៅដល់សង្គម ធ្វើឱ្យកូនមានសម្ពាធផ្លូវចិត្ត !​ ខ្ញុំបានកែប្រែទម្លាប់ពីជេរស្ដី ឬវាយដំកូន មកនិ​យា​យ​ពាក្យល្អៗដាក់កូនវិញ ស្រាប់​តែពួកគេស្តាប់យល់ពីបំណងម៉ែឪ ហើយម្នាក់ៗខំប្រឹងប្រែងរៀនសូត្រ”

លោកស្រី ឃ្លាំង សុផន

ក្រៅពីប៉ះពាល់សុខភាពផ្លូវចិត្តធ្ងន់ធ្ងរដល់កុមារ តាមទិន្នន័យដែលចេញដោយក្រសួងកិច្ចការនារី អង្គការ UNICEF ការអង្កេតស្តីពីអំពើហិង្សាលើកុមារនៅឆ្នាំ២០១៤ បានបញ្ជាក់ថា អំពើហិង្សាលើកុមារនៅឆ្នាំ ២០១៣ បណ្តាលឱ្យកម្ពុជាខាតបង់ថវិកាទៅលើផ្នែកសុខភាព ប្រមាណជាង ១៦៨លានដុល្លារអាមេរិក ឬស្មើនឹង១,១% នៃផលិតផលក្នុងស្រុកសរុបរបស់កម្ពុជា (GDP) និងបណ្តាលឱ្យមានផលវិបាករយៈពេលវែងលើកំណើនសេដ្ឋកិច្ច និងការអភិវឌ្ឍសង្គម ។

ពាក់ព័ន្ធនឹងឥទ្ធិពលនៃផលប៉ះពាល់អំពើហិង្សាលើកុមារ អ្នកស្រី ផល ផលកា មន្ត្រីបច្ចេកទេសផ្នែកការពារកុមារនិងមនុស្សពេញវ័យ នៃអង្គការទស្សនៈពិភពលោក មានប្រសាសន៍ទទួលស្គាល់ថា សកម្មភាពអប់រំកុមារដោយហិង្សាតែងបង្អាក់ការលូតលាស់ប្រាជ្ញា និងស្មារតីកុមារ ពិសេសបង្កររូបភាព​ឈឺចាប់នៅក្នុងដំណើរជីវិតកុមារ ។

“កុមារទទួលរងអំពើហិង្សាតាមរយៈការអប់រំនឹងក្លាយជាក្មេងបាក់ទឹកចិត្ត បាត់បង់ភាពក្លាហ៊ាន អត្តចរឹកឆេវឆាវ ភាពភ័យខ្លាច បោះបង់ការសិក្សា គេចវេសពីទំនួលខុសត្រូវ ឬអាចឈានទៅដាក់ទណ្ឌកម្មដល់ខ្លួនឯង”

នេះជាការបញ្ជាក់របស់អ្នកស្រី ផល ផលកា

អ្នកជំនាញការពារកុមាររូបនេះ បានឱ្យដឹងទៀតថា ម្តាយឪពុក អាណាព្យាបាល និងគ្រូបង្រៀនគួរមានវិធីសាស្ត្រដាក់ពិន័យកុមារតាមបែបវិជ្ជមាន ដូចជា ផ្តល់ពេលវេលាសមស្របណាមួយឱ្យកុមារពិចារណាកំហុស បង្ហាញឬណែនាំកុមារដោយពាក្យសម្តីទន់ភ្លន់ កែតម្រូវកំហុសដោយពាក្យពេចន៍លើកទឹកចិត្ត និងបង្កើតវិន័យរួមនៅក្នុងគ្រួសារដោយមានការចូលរួមសម្រេចចិត្តពីកុមារ ។ លើសពីនេះការដាក់ពិន័យកុមារនៅសាលារៀន អាចធ្វើបានតាមរយៈការផ្តល់ប័ណ្ណពិន័យដែលមានកម្រិតពណ៌ដល់កុមារ (ពណ៌លឿងកំហុស្រាល មុននឹងដល់ពណ៌ក្រហម) ។

អ្នកស្រី ផល ផលកា បន្តយល់ថា ៖

“គំរូអហិង្សាជារូបភាពអប់រំកុមារល្អបំផុតសម្រាប់ម្តាយឪពុកនាពេលបច្ចុប្បន្ន ។ សកម្មភាពចាត់ទុកជាគំរូអហិង្សា គឺម្តាយឪពុកមិនប្រើអំពើហិង្សាគ្រប់ទម្រង់លើកុមារ ព្រមទាំងម្តាយស្វែងយល់ពីតម្រូវការរបស់កុមារឱ្យបានច្បាស់”

ស្របនឹងការលើកឡើងខាងលើ អ្នកស្រី សរ ម៉ុន្ថា នាយិកាសាលាអប់រំកុមារតូចស៊ីជីដាកម្ពុជា មានប្រសាសន៍ថា អភិវឌ្ឍន៍កុមារឱ្យក្លាយជាក្មេងល្អ ចាប់​​ផ្តើមចេញពីការអប់រំល្អនៅក្នុងគ្រួសារតាមរយៈគំរូអហិង្សា ។ អ្នកជំនាញកុមាររូបនេះ បញ្ជាក់បន្ថែមថា ភាពស្និទ្ធិស្នាលកុមាររវាងឪពុកម្ដាយ អាចជួយឱ្យកុមារជឿទុកចិត្តលើក្ដីស្រឡាញ់របស់ឪពុកម្ដាយចំពោះពួកគេ ។ លើសពីនេះ កុមារចេះយកចិត្តទុកដាក់អ្នកជុំវិញ អាចរស់នៅពោរពេញគំនិតវិជ្ជមាន ព្រមទាំងដោះស្រាយបញ្ហាប្រឈមនានាដោយជំនឿចិត្តខ្ពស់ ។

“កុមារក្លាយជាក្មេងដឹងគុណតាមរយៈភាពជាគំរូរបស់ឪពុកម្ដាយ ។ ភាពស្និទ្ធស្នាល និងភាពកក់ក្តៅពីម្តាយឪពុកបានជំរុញសកម្មភាពភ្ញោចប្រព័ន្ធប្រសាទខួរក្បាលផ្នែកខាងស្តាំ ធ្វើឱ្យក្មេងមានភាពវៃឆ្លាតពិសេសផ្នែកអារម្មណ៍ (EQ)”

ប្រសាសន៍អ្នកស្រី សរ ម៉ុន្ថា នាយិកាសាលាអប់រំកុមារតូចស៊ីជីដាកម្ពុជា

សូមជម្រាបថា តាមរយៈផែនការសកម្មភាពដើម្បីទប់ស្កាត់ និងឆ្លើយតបចំពោះអំពើហិង្សាលើកុមារ ២០១៧-២០២១ របស់ក្រសួងសង្គមកិច្ច អតីតយុទ្ធជន និងយុវនីតិសម្បទា បានបញ្ជាក់ថា ភាគច្រើននៃកុមារដែលធ្លាប់ឆ្លងកាត់អំពើហិង្សា បានឱ្យដឹងថា ឪពុកម្តាយជាពិសេសម្តាយ អ្នកថែទាំ និងសមាជិកក្រុមគ្រួសារដែលពេញវ័យផ្សេងទៀតគឺជាអ្នកប្រព្រឹត្តញឹកញាប់ជាងគេ សម្រាប់អំពើហិង្សាលើរាងកាយ ផ្លូវចិត្ត និងផ្លូវភេទមកលើកុមារ។ ទន្ទឹមគ្នានេះ “ផ្ទះ” ជាទីកន្លែងដែលកុមាររងអំពើហិង្សាច្រើនជាងគេ ដែលភាគច្រើនបំផុតគឺការដាក់ទ័ណ្ឌកម្មលើរាងកាយ និងផ្លូវចិត្ត ។

តាមការបញ្ជាក់របស់អ្នកជំនាញនៃក្រុមប្រឹក្សាជាតិដើម្បីកុមារកម្ពុជា និងក្រសួងកិច្ចការនារី បានឱ្យដឹងថា កំហុសអប់រំកូនដោយអចេតនា គួរលុបបំបាត់ទាំងស្រុងដើម្បីបង្ហាញពីតម្លៃនៃការគោរពសិទ្ធិកុមារឱ្យបានពេញលេញនៅក្នុងសង្គម ។ ប្រសិនបើកុមារមិនទទួលរងអំពើហិង្សាគ្រប់ទម្រង់ណាមួយ នោះ​ផលិតភាពការងារ គំនិតច្នៃប្រឌិដ្ឋ និងសក្តានុពលរបស់ពួកគេនឹងក្លាយជាកម្លាំងចលករយ៉ាងមានថាមពលសម្រាប់ជំរុញកម្ពុជាឱ្យសម្រេចគោលដៅសំខាន់ៗ ព្រមទាំងក្លាយជាប្រទេសចំណូលមធ្យមកម្រិតខ្ពស់នៅឆ្នាំ ២០៣០ និងក្លាយជាប្រទេសអភិវឌ្ឍន៍ក្នុងឆ្នាំ ២០៥០ ៕


ជំនាញ, ព្រឹត្តិការណ៍

ឧកញ៉ា ប៉ិច បូឡែន ៖ ៤ចំណុចជ្រើសរើសជំនាញសិក្សាត្រឹមត្រូវសម្រាប់ទីផ្សារការងារ និងអាជីវកម្មនាពេលអនាគត

ភ្នំពេញ – បុគ្គលគ្រប់រូបតែងចង់បានអាជីពការងារមួយដែលទទួលប្រាក់ខ្ពស់ ឬប្រភេទការងារដែលត្រូវប៉ាន់ ខ្លះទៀតចង់បង្កើតអាជីវកម្មថ្មី និងមួយចំនួនទៀតចង់ក្លាយខ្លួនជាសហគ្រិនឆ្នើម
ព័ត៌មានជាតិ, ព័ត៌មានជាតិ និងអន្តរជាតិ, ព្រឹត្តិការណ៍

ក្រសួងអប់រំកម្ពុជា និងកូរ៉េ សហការបង្កើតថ្នាក់រៀនឆ្លាតវៃ នៅសាលាបឋមសិក្សាវត្តបូព៍

ថ្នាក់រៀនឆ្លាតវៃ ក្រោមគម្រោង Innovative ICT-Integrated Pilot Classroom Project ត្រូវបានក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា កម្ពុជា សហការជាមួយក្រសួងអប់រំ នៃសាធារណរដ្ឋកូរ៉េ
ព្រឹត្តិការណ៍, យុវជនឆ្នើម

សយ ស្រីនិច្ច ពីបេក្ខជនបម្រុងក្លាយជាម្ចាស់ជ័យលាភីលេខ១ ក្នុងកម្មវិធីប្រកួតនិយាយសាធារណៈ

ភ្នំពេញ – យុវតី សយ ស្រីនិច្ច ត្រូវបានគណៈកម្មការប្រកាសឱ្យជាប់ជ័យលាភីលេខ១ ក្នុងវគ្គផ្ដាច់ព្រ័ត្រ នៃកម្មវិធីប្រកួតនិយាយសាធារណៈ កាលពីខែវិច្ឆិកាកន្លងទៅ ។
ចំណេះជីវិត, ព្រឹត្តិការណ៍

ឯកឧត្តម ហឿន សំនៀង៖ គន្លឹះ ៤ចំណុចជួយឱ្យយុវជនចេះកំណត់គោលដៅជីវិតល្អប្រសើរ

យុវជនចេះស្គាល់ខ្លួនឯង មានចំណេះដឹងទូលំទូលាយ ចេះធ្វើផែនការអាទិភាពផ្ទាល់ខ្លួន និងអនុវត្តផែកការសកម្មភាពឱ្យបានល្អប្រសើរ ជាគន្លឹះជួយឱ្យជីវិតមានគោលដៅកាន់
ព័ត៌មានអាហារូបករណ៍, ព្រឹត្តិការណ៍

ស.ស.យ.ក រាជធានីភ្នំពេញផ្ដល់អាហារូបករណ៍សិក្សានៅវិទ្យាស្ថានខ្មែរជំនាន់ថ្មី ២៣០កន្លែង

ភ្នំពេញ- សហភាពសហព័ន្ធយុវជនកម្ពុជារាជធានីភ្នំពេញ ក្រោមកិច្ចសហប្រតិបត្តិការជាមួយវិទ្យាស្ថានខ្មែរជំនាន់ថ្មីផ្ដល់អាហារូបករណ៍សិក្សាថ្នាក់បរិញ្ញាបត្ររងនិងបរិញ្ញាបត្រ
ព័ត៌មានជាតិ, ព័ត៌មានជាតិ និងអន្តរជាតិ, ព្រឹត្តិការណ៍

ឯកឧត្តម សុខ សូកេន ៖ យុវជនមានសារៈសំខាន់ចូលរួមលើកកម្ពស់ការអភិវឌ្ឍប្រកបដោយចីរភាព

ភ្នំពេញ – ថ្លែងសុន្ទរកថាបិទនៅក្នុងកិច្ចប្រជុំកំពូលអាស៊ី-អឺរ៉ុបលើកទី៤ (ASEFYLS4) កាលពីពេលថ្មីៗនេះ ឯកឧត្តម សុខ សូកេន រដ្ឋលេខាធិការ និងជាប្រធានក្រុមការងារអន្តរក្រសួង-
ព័ត៌មានជាតិ, ព័ត៌មានជាតិ និងអន្តរជាតិ, ព្រឹត្តិការណ៍

រដ្ឋមន្រ្តីក្រសួងអប់រំ៖ ដើម្បីឆ្លើយតបការអប់រំឌីជីថលយុវជនត្រូវមានបំណិនសតវត្សទី២១

ភ្នំពេញ៖ ឯកឧត្តមបណ្ឌិតសភាចារ្យ ហង់ជួន ណារ៉ុន រដ្ឋមន្រ្តីក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា មានប្រសាសន៍ថា បំណិនសតវត្សរ៍ទី២១ សំដៅលើបំណិនទន់ និងបំណិនបុរេវិជ្ជាជីវៈដែលដើរតួ
ព័ត៌មានជាតិ, ព័ត៌មានជាតិ និងអន្តរជាតិ, ព្រឹត្តិការណ៍

កម្មវិធីពង្រឹងជំនាញបច្ចេកវិទ្យាឧស្សាហកម្ម៤.០ លើកកម្ពស់ការអប់រំផ្នែកស្ទីម

ក្រុមការងារ “កម្មវិធីយុវជនបច្ចេកវិទ្យា និងនវានុវត្តន៍” របស់សហភាពសហព័ន្ធយុវជនកម្ពុជារាជធានីភ្នំពេញ សហការជាមួយ ក្រសួងបរិស្ថាន និង សាលា ស្ទីមមីង ខេមបូឌា បានរៀបចំ កម្មវិធី
ព្រឹត្តិការណ៍, យុវជនឆ្នើម, អាហារូបករណ៍

និស្សិតកម្ពុជា២៨រូបត្រៀមខ្លួនចេញទៅរុស្ស៊ី ដើម្បីបន្តការសិក្សាលើជំនាញសំខាន់៣

និស្សិតកម្ពុជាចំនួន២៨រូប ដែលបានប្រឡងជាប់អាហារូបករណ៍របស់រដ្ឋាភិបាលសហព័ន្ធរុស្ស៊ីសម្រាប់ការសិក្សាថ្នាក់បញ្ញាបត្រជាន់ខ្ពស់លើមុខជំនាញអាកាសចរណ៍ស៊ីវិល វេជ្ជសាស្រ្ត និង
ព្រឹត្តិការណ៍, អប់រំកុមារតូច

៥ចំណុច ជួយកុមារឱ្យមានសុវត្ថិភាពពេលប្រើប្រាស់អ៊ីនធឺណេត

បច្ចុប្បន្ននេះ អ៊ីនធឺណេតបានដើរតួនាទីយ៉ាងសំខាន់ក្នុងជីវិតប្រចាំថ្ងៃរបស់មនុស្ស មិនថាការធ្វើទំនាក់ទំនង ការកម្សាន្ត ឬស្វែងរកដោះស្រាយណាមួយ មិនថាការសិក្សា ឬការងារនោះឡើយ ។

AMS EDUCATION
@amseducation