ស្ពានអាកាស “មរតកតេជោ” បានសម្ពោធដាក់ឱ្យ ប្រើប្រាស់ ជាផ្លូវការ
(ភ្នំពេញ)៖ ស្ពានអាកាស «មរតកតេជោ» ដែលមានកម្ពស់ពីរជាន់លើកដំបូងនៅកម្ពុជា ស្ថិតនៅចំណុចប្រសព្វមហាវិថីសម្តេចតេជោ ហ៊ុន សែន មហាវិថីព្រះមុនីវង្ស ជាមួយវិថីកងយោធពលខេមរភូមិន្ទ ហៅផ្លូវលេខ២៧១ ចំណាយថវិកាសាងសង់ជាង ៣៦លានដុល្លារ ត្រូវបានសម្ពោធដាក់ឱ្យប្រើប្រាស់ជាផ្លូវការ នាព្រឹកថ្ងៃទី០៧ ខែមេសា ឆ្នាំ២០២៥ ក្រោមអធិបតីភាព សម្តេចមហាបវរធិបតី ហ៊ុន ម៉ាណែត នាយករដ្ឋមន្ត្រី នៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា ។
ឯកឧត្តម ឃួង ស្រេង អភិបាលរាជធានីភ្នំពេញ បានថ្លែងថា តាមការគ្រោងទុក ស្ពាននេះ ត្រូវប្រើរយៈពេលសាងសង់ចំនួន ៣៦ខែ ប៉ុន្តែជាក់ស្តែង អាស្រ័យដោយមានការខិតខំប្រឹងប្រែងស្ថាបនាទាំងថ្ងៃទាំងយប់ ធ្វើឱ្យការដ្ឋាននេះ ប្រើរយៈពេលសាងសង់ ត្រឹមតែ ៣០ខែប៉ុណ្ណោះ ក្នុងនោះ ដោយមានគោលការណ៍អនុញ្ញាតដ៏ខ្ពង់ខ្ពស់ពីសម្តេចធិបតីនាយករដ្ឋមន្ត្រី រដ្ឋបាលរាជធានីភ្នំពេញ បានដាក់ឱ្យបងប្អូនប្រជាពលរដ្ឋ និងអ្នកដំណើរទាំងឡាយ បានប្រើប្រាស់ជាបណ្តោះអាសន្ន នូវសំណង់ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធរូបវន្តក្នុងគម្រោង ដែលបានស្ថាបនារួចជាបន្តបន្ទាប់ រួមមាន (លើកទី១) ដាក់ឱ្យប្រើប្រាស់ជាបណ្តោះអាសន្ន នូវស្ពានអាកាសជាន់ទី២ កាលពីថ្ងៃទី១ ខែមេសា ឆ្នាំ២០២៤ និង (លើកទី២) ស្ពានអាកាសជាន់ទី១ កាលពីថ្ងៃទី ២៥ ខែធ្នូ ឆ្នាំ២០២៤ “។
ឯកឧត្តមអភិបាលរាជធានីភ្នំពេញ បានបញ្ជាក់ថា “ស្ពានអាកាសមរតកតេជោ បានចំណាយថវិកា សាងសង់អស់ចំនួន ៣៦លាន ៧៧ម៉ឺន ៥ពាន់ ដុល្លាអាមេរិក ជាកញ្ចប់ថវិកា បានមកពីមូលនិធិអភិវឌ្ឍ កោះនរា និងថវិកាមួយផ្នែក ដែលនៅសល់ពីការអនុវត្ត គម្រោងសាងសង់ស្ពានអាកាសក្បាលថ្នល់ ដំណាក់កាលទី២ ហើយស្ពាននេះ គឺជាស្ពាន អាកាសទី១ ដែលត្រូវសម្ពោធដាក់ឱ្យប្រើប្រាស់ ជាផ្លូវការ ក្នុងអាណត្តិរាជរដ្ឋាភិបាល នីតិកាលទី៧ នៃរដ្ឋសភា ក្រោមការដឹកនាំដោយសម្តេចធិបតី នាយករដ្ឋមន្ត្រី និងជាស្ពានអាកាសទី៧ ដែលបានស្ថាបនារួចរាល់ ក្រោមកិច្ចសហប្រតិបត្តិការ រវាងរដ្ឋបាលរាជធានីភ្នំពេញ និងវិស័យឯកជន ស្របតាមអនុសាសន៍ និងចំណាត់ការដ៏ម៉ឺងម៉ាត់ របស់សម្តេចតេជោ ហ៊ុន សែន នោះ គឺ “ការយកទីក្រុងចិញ្ចឹមទីក្រុង ឬ យកស្លឹកត្នោត ខ្ទប់ស្ករត្នោត” ដែលជាអាទិ៍រួមមាន ស្ពានអាកាសក្បាលថ្នល់, ស្ពានអាកាស៧មករា, ស្ពានអាកាសនិងផ្លូវក្រោមដី ស្ទឹងមានជ័យ, ស្ពានអាកាស៥មករា, ស្ពានអាកាសនិងផ្លូវក្រោមដីចោមចៅ, ស្ពានអាកាសឫស្សីកែវ និងស្ពាន អាកាសមរតកតេជោ យើងនេះ”។
ឯកឧត្តមអភិបាលរាជធានីភ្នំពេញ បានបន្តថា “ផ្លូវថ្នល់ផ្ទាល់ដី៖ មានរង្វង់មូល នៅត្រង់ចំណុចប្រសព្វ ដែលបំបែកខ្នែងជាបួនទិសផ្សេងគ្នា ក្នុងនោះ បរិមាត្ររង្វង់មូលមានទំហំ ១៧៨ ម៉ែត្រ គុណនឹង ១២,៩០ ម៉ែត្រ មានតួនាទីបែងចែកទិសដៅចរាចរណ៍ ដោយមានគន្លងផ្លូវរត់ទំហំ ៣,៩៥ ម៉ែត្រ ចំនួន ៣ គន្លង និងមានកម្ពស់សុវត្ថិភាព ៥ ម៉ែត្រ សម្រាប់ផ្នែក ឆ្លងកាត់ក្រោមស្ពានអាកាសជាន់ទី១ ។
ជាមួយគ្នានេះ ក៏មានការស្ថាបនាផ្លូវថ្នល់ផ្ទាល់ដី តាមបណ្តោយស្ពាន និងក្រោមស្ពាន ដែលតភ្ជាប់ ទៅនឹងរង្វង់មូលចែកចេញជាពីរគន្លងផ្លូវ មានទំហំ ៣,៥ ម៉ែត្រ ក្នុង មួយគន្លង ដែលជាប្រភេទផ្លូវឯកទិស តភ្ជាប់រវាងមហាវិថីសម្តេចតេជោហ៊ុនសែន មហាវិថីកងយោធពល ខេមរភូមិន្ទ មហាវិថីព្រះមុនីវង្ស និងផ្លូវជាតិលេខ១ តាមរយៈស្ពានព្រះមុនីវង្ស ។ស្ពានអាកាសជាន់ទី១៖ គឺជាស្ពានរង្វង់មូល នៅត្រង់ចំណុចប្រសព្វ ដែលបំបែកខ្នែងជាបួនទិសផ្សេងគ្នា រួមមាន ស្ពានអាកាសរង្វង់មូលចំកណ្តាលចំនួន ១ និងស្ពានអាកាសរណបចំនួន ៦ខ្នែង រួមមាន៖ ស្ពានអាកាសរង្វង់មូលមានបរិមាត្រទំហំ ១៧៨ ម៉ែត្រ គុណនឹង ១២,៩០ ម៉ែត្រ មានតួនាទីបែងចែក ទិសដៅចរាចរណ៍ ដោយមានគន្លងផ្លូវរត់ទំហំ ៣,៩៥ ម៉ែត្រ ចំនួន៣គន្លង និងមានកម្ពស់សុវត្ថិភាព ៥ម៉ែត្រ សម្រាប់ផ្នែកឆ្លងកាត់ក្រោមស្ពានអាកាសជាន់ទី២ ។
ស្ពានអាកាសខ្នែងA មានប្រវែង ២០០ម៉ែត្រ និងទទឹង ១១,៥ ម៉ែត្រ ជាប្រភេទផ្លូវទ្វេទិស សម្រាប់ទិសដៅ ចរាចរណ៍ទៅមកពីផ្លូវជាតិលេខ១ ដោយបែងចែកជា ៤គន្លង (២គន្លងទៅ និង២គន្លងមក) ក្នុងនោះ ១គន្លង សម្រាប់រថយន្តមានទំហំ ៣,៥ ម៉ែត្រ និង ១គន្លងទៀត សម្រាប់ទោចក្រយានយន្តមានទំហំ ១,៥ ម៉ែត្រ។ ស្ពានអាកាសខ្នែង B មានប្រវែង ១៩៥ ម៉ែត្រ និងទទឹង ៦ ម៉ែត្រ ជាប្រភេទផ្លូវឯកទិស សម្រាប់ទិសដៅចរាចរណ៍ ឆ្ពោះទៅមហាវិថីកងយោធពលខេមរភូមិន្ទ ដោយបែងចែកជា ២គន្លង ក្នុងនោះ មួយគន្លង សម្រាប់រថយន្តមានទំហំ ៣,៥ ម៉ែត្រ និងមួយគន្លងទៀត សម្រាប់ទោចក្រយានយន្តមានទំហំ ១,៥ ម៉ែត្រ។ស្ពានអាកាសខ្នែងC មានប្រវែង ១៤៣ម៉ែត្រ និងទទឹង ៦ម៉ែត្រ ជាប្រភេទផ្លូវឯកទិស សម្រាប់ទិសដៅចរាចរណ៍មកពីមហាវិថីព្រះមុនីវង្ស ដោយបែងចែកជា ២គន្លង ក្នុងនោះមួយគន្លងសម្រាប់ រថយន្តមានទំហំ ៣,៥ ម៉ែត្រ និងមួយគន្លងទៀត សម្រាប់ទោចក្រយានយន្តមានទំហំ ១,៥ ម៉ែត្រ។
ស្ពានអាកាសខ្នែងD មានប្រវែង១៦៦ម៉ែត្រ និងទទឹង៦ម៉ែត្រ ជាប្រភេទផ្លូវឯកទិស សម្រាប់ទិសដៅចរាចរណ៍ឆ្ពោះទៅមហាវិថីព្រះមុនីវង្ស ដោយបែងចែកជា ២គន្លង ក្នុងនោះ មួយគន្លង សម្រាប់រថយន្តមានទំហំ ៣,៥ ម៉ែត្រ និងមួយគន្លងទៀត សម្រាប់ទោចក្រយានយន្តមានទំហំ ១,៥ ម៉ែត្រ។ ស្ពានអាកាសខ្នែងE មានប្រវែង ១៥១ម៉ែត្រ និងទទឹង៦ម៉ែត្រ ជាប្រភេទផ្លូវឯកទិស សម្រាប់ទិសដៅចរាចរណ៍មកពីមហាវិថីសម្តេចតេជោ ហ៊ុន សែន ដោយបែងចែកជា២គន្លង ក្នុងនោះ មួយគន្លង សម្រាប់រថយន្តមានទំហំ ៣,៥ម៉ែត្រ និងមួយគន្លងទៀតសម្រាប់ទោចក្រយានយន្តមានទំហំ ១,៥ ម៉ែត្រ។ ស្ពានអាកាសខ្នែងF មានប្រវែង ១៣១ម៉ែត្រ និងទទឹង៦ម៉ែត្រ ជាប្រភេទផ្លូវឯកទិស សម្រាប់ទិសដៅចរាចរណ៏ឆ្ពោះទៅមហាវិថីសម្តេចតេជោ ហ៊ុន សែន ដោយបែងចែកជា ២គន្លង ក្នុងនោះមួយគន្លង សម្រាប់រថយន្តមានទំហំ ៣,៥ម៉ែត្រ និងមួយគន្លងទៀតសម្រាប់ទោចក្រយានយន្ត មានទំហំ ១,៥ ម៉ែត្រ ។
ស្ពានអាកាសជាន់ទី២៖ គឺជាស្ពានអាកាសទ្វេទិស មានប្រវែង ១.២០០ ម៉ែត្រ និងទទឹងពី ១៤,៧០ ម៉ែត្រ ទៅ ២៧ ម៉ែត្រ សម្រាប់ទិសដៅចរាចរណ៍ទៅមករវាងមហាវិថីសម្តេចតេជោ ហ៊ុនសែន និងមហាវិថីព្រះ មុនីវង្ស ដោយបែងចែកជា ៦ គន្លងផ្លូវដល់ផ្លូវបំបែកទៅផ្លូវខ្នែង (៣គន្លងទៅ និង ៣គន្លងមក) និង ៤ គន្លងផ្លូវកណ្តាល (២គន្លងទៅ និង ២គន្លងមក) “។
អត្ថប្រយោជន៍ នៃការស្ថាបនាស្ពានអាកាស មរតកតេជោ ត្រូវបានឯកឧត្តមអភិបាលរាជធានីភ្នំពេញ ថ្លែងថា ស្ពាននេះ បន្សំគ្នាទៅនឹងសមិទ្ធផល ស្ពានអាកាសក្បាលថ្នល់ ដែលជាស្ពានអាកាសទី១ នាពេលនេះ មិនត្រឹមតែអាចដោះស្រាយបានទាំងស្រុង ចំពោះបញ្ហាការកកស្ទះចរាចរក្នុងតំបន់ អតីតរង្វង់មូលក្បាលថ្នល់ ប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែថែមទាំងជាយុទ្ធសាស្ត្រនៃការអភិវឌ្ឍទីក្រុង ដើម្បីតភ្ជាប់របៀងសេដ្ឋកិច្ចរវាង រាជធានីភ្នំពេញ ជាមួយនិងបណ្តាខេត្តជាច្រើន ស្ថិតតាមបណ្តោយផ្លូវជាតិលេខ ១ និងផ្លូវជាតិលេខ ២ ជាពិសេសដើម្បី ផ្សារភ្ជាប់ទៅនឹងប្រព័ន្ធភស្តុភារកម្ម ឡូជីស្ទិក នៃគម្រោងអាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិថ្មី និងគម្រោង “ព្រែកជីកហ្វូណន- តេជោ” ឱ្យកាន់តែមានភាពប្រទាក់ក្រឡា ដែលនឹងធ្វើឱ្យ រាជធានីភ្នំពេញ កាន់តែមានលក្ខណៈសម្បត្តិល្អប្រសើរ សម្រាប់ ការប្រកួតប្រជែង ទាក់ទាញបំផុត និងស្ថិតក្នុងក្រសែភ្នែករបស់វិនិយោគិនទាំងក្នុង និងក្រៅប្រទេស ថែមទៀតផង ៕
អត្ថបទ ៖ វណ្ណលុក
រូបភាព ៖ វ៉េង លីមហួត និង សួង ពិសិដ្ឋ






