ពលរដ្ឋខេត្តកំពតនៅជាប់ការដ្ឋាន ត្រៀមខ្លួនជានិច្ចដើម្បី​ពន្លឿន​ការសាងសង់ព្រែកជីកហ្វូណន តេជោ

កំពត៖ ស្របពេលដែលការដ្ឋានព្រែកជីកហ្វូណន តេជោ នឹងប្រារព្ធបើកជាផ្លូវការនៅថ្ងៃទី៥ ខែសីហា ឆ្នាំ២០២៤ ខាងមុខ​ដោយ​សម្ដេចធិបតីនាយករដ្ឋមន្រ្តីកម្ពុជា ,ប្រជា​ពលរដ្ឋរស់នៅតាមតម្រាយផ្លូវនៃគម្រោងព្រែកជីកហ្វូណនតេជោ ក្នុងភូមិសាស្ត្រ​ខេត្តកំពត​បានបញ្ជាក់ពីការចូលរួមថា ទោះជាគម្រោងព្រែកជីកប៉ះពាល់ដល់លំនៅឋាន ឬដីស្រែ​ចម្ការខ្លួនក៏ដោយ ក៏ពួកគាត់ពេញចិត្តនឹង​ត្រៀមខ្លួនចូល​រួមសហការជាមួយរាជរដ្ឋាភិបាលជានិច្ច ដើម្បីពន្លឿនការ​សាងសង់​ឲ្យលេចចេញជារូបរាងឆាប់ៗ ។

ប្រជាពលរដ្ឋរស់នៅតាមតម្រាយផ្លូវនៃគម្រោងព្រែកជីកហ្វូណន តេជោ ស្ថិតនៅក្នុងភូមិព្រៃធំ ឃុំទូកមាសខាងលិច ស្រុក​បន្ទាយ​មាស បានសម្តែងការគាំទ្រ និងពេញចិត្តយ៉ាងខ្លាំង ក្រោយពេលប្រមុខរាជរដ្ឋាភិបាលប្រកាសបើកការ​ដ្ឋាន​គម្រោងព្រែកជីកហ្វូណន តេជោ នៅថ្ងៃទី៥ ខែសីហា ឆ្នាំ​២០២៤ខាងមុននេះ។

ចំណែកអភិបាលស្រុកបន្ទាយមាសលោក នូ ចាន់ដា បាន​បញ្ជាក់ថា ក្នុងនាមពលរដ្ឋ និងអាជ្ញាធរស្រុកបន្ទាយមាស លោកប្រកាស​គាំទ្រយ៉ាងពេញទំហឹង ចំពោះគម្រោងព្រែក​ជីកហ្វូណន តេជោ ព្រោះព្រែកជីកនេះជាប្រវត្តិសាស្ត្រថ្មីមួយ​របស់កម្ពុជា ដែលនឹង​ផ្តល់ប្រយោជន៍ដ៏មហាសាលដល់​ប្រជាពលរដ្ឋ និងជំរុញដល់កំណើនសេដ្ឋកិច្ចជាតិ តាមរយៈ​ការបន្លែមធម្យោបាយធ្វើដំណើរ និង​ដឹកជញ្ជូនទំនិញតាម​​ផ្លូវទឹក ដោយតភ្ជាប់ពីសមុទ្រមកកាន់ទន្លេ ជួយសម្រួលដល់​ការជនលិច និងផ្តល់ទឹកសម្រាប់​ប្រើប្រាស់​ផ្សេងៗ។ លោកអភិបាលបានបញ្ជាក់ថា សម្រាប់ពលរដ្ឋស្រុកបន្ទាយ​មាស សប្បាយចិត្ត និងគាំទ្រយ៉ាងពេញទំហឹង ហើយបាន​ត្រៀមខ្លួន​ចូលរួមសហការជាមួយរាជរដ្ឋាភិបាលជានិច្ច ដើម្បីធ្វើយ៉ាងណាពន្លឿនការសាងសង់ព្រែកជីកហ្វូណនតេជោឲ្យលេច​ចេញជារូបរាង​ក្នុងពេលឆាប់ៗនេះ។

សូមជម្រាបថា ជាលក្ខណៈបច្ចេកទេសទូទៅរបស់​ផ្លូវទឹកព្រែកជីកហ្វូណនតេជោ មានប្រវែងប្រមាណ ១៨០គីឡូម៉ែត្រចាប់​ផ្តើមពីព្រែកតាកែវនៃទន្លេមេគង្គ ឆ្លងកាត់តាមព្រែកតាឯកនៃទន្លេបាសាក់ រួចចូល​តាមព្រែកតាហ៊ីងនៃទន្លេបាសាក់ស្រុកកោះធំ និងបន្តរហូតដល់សមុទ្រខេត្តកែប ដោយឆ្លងកាត់ខេត្ត​ចំនួនបួនរួមមាន៖ ខេត្តកណ្តាល ខេត្តតាកែវ ខេត្តកំពត និង ខេត្តកែប ដែលមានប្រជាជនសរុបប្រមាណ ១,៦លាននាក់រស់នៅអមសងខាងផ្លូវទឹកនេះ។

គម្រោងព្រែកជីកហ្វូណនតេជោ មានសារៈសំខាន់ និងផល​ប្រយោជន៍ដូចជា៖

  • ពង្រឹងនយោបាយ និងយុទ្ធសាស្រ្តរបស់កម្ពុជា ក្នុងគោល​ជំហរ​រក្សានូវ ឯករាជ្យភាព អធិបតេយ្យភាព និងឧត្តមភាព​នៃវិស័យ នាវាចរណ៍ និងសន្តិសុខផ្ទៃក្នុងប្រទេស
  • ផ្តល់ផលប្រយោជន៍ដល់ការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ច-សង្គមដូចជា អត្រាខ្ពស់ នៃផលចំណេញ សេដ្ឋកិច្ច ត្រឡប់មកវិញពីការ វិនិយោគប្រមាណពី ២០ភាគរយ ទៅ ៣១ភាគរយ
  • កាត់បន្ថយការចំណាយពេលវេលា និងរបាំងពន្ធគយ
  • ការទាក់ទាញការ វិនិយោគ និងការអភិវឌ្ឍលើ វិស័យផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
  • ការជំរុញ អភិវឌ្ឍន៍ពហុវិស័យរួមមាន កសិកម្ម ជលផល ទេសចរណ៍ ពាណិជ្ជកម្ម វិស័យអចលនទ្រព្យ និងនគរូបនីយកម្ម ទីក្រុង ជាដើម
  • ការបង្កើត មុខរបរ និងការងារជូនប្រជាពលរដ្ឋ និងកាត់បន្ថយផលប៉ះពាល់ពីគ្រោះរាំងស្ងួត និងទឹកជំនន់
  • រក្សាបាននូវលំនឹងនៃរបបលំហូរទឹក និងស្ថិរភាពបរិស្ថាន ដោយមិនបង្កឱ្យមាន ផលប៉ះពាល់ជា អវិជ្ជមាន លើរបបលំហូរទឹកទន្លេមេគង្គ និងទន្លេផ្សេងៗទៀត
  • ការរក្សាបាននូវស្ថិរភាពបរិស្ថាន អេកូឡូស៊ី និងទីជម្រកធម្មជាតិ សម្រាប់ ជីវចម្រុះ៕
    ដោយ៖ សិលា សារិន
ads banner