ក្រសួង​អប់​រំ បាន​ដាក់​ឱ្យ​អនុវត្ត​ស្ដង់​ដារ​​សាលា​គំរូ​ថ្នាក់​​មត្តេយ្យ​សិក្សា​ ដល់​​មធ្យម​សិក្សា ដើម្បី​ពង្រឹង​គុណ​ភា​ព​គ្រឹះ​ស្ថាន​សិក្សា​របស់​រដ្ឋ

អត្ថបទដោយ៖
CPA

ភ្នំពេញ៖ ក្រសួង​អប់​រំ យុវជន និង​កីឡា បាន​ប្រកាស​ដាក់​ឱ្យ​អនុវត្ត​ស្ដង់​ដារ​សាលា​មត្តេយ្យ​សិ​ក្សា​គំរូ បឋម​សិក្សា​គំរូ និង​មធ្យម​សិក្សា​គំរូ ក្នុង​គោល​ដៅអ​ភិវឌ្ឍ និង​ពង្រឹង​គុណភាព​គ្រឹះ​ស្ថាន​សិក្សា​របស់​រដ្ឋ ចាប់​ពី​ថ្នាក់​មត្តេយ្យ​សិក្សា​រហូត​ដល់​មធ្យម​សិក្សា​។

​​សេចក្ដីប្រកាស​ចុះ​ថ្ងៃ​ទី​២៨ ខែ​ធ្នូ ឆ្នាំ​២០២៣បញ្ជាក់​​ថា​ សម្រាប់​មត្តេយ្យ​សិក្សារហូត​ដល់​មធ្យ​មសិ​ក្សា ត្រូវ​អនុវត្ត «​ស្ដង់​ដា​សាលា​រៀន​គំរូ​» ដោយ​ផ្ដោត​ទៅ​លើ​ស្ដង់ដា​ចំនួន ៥​ចំណុច​រួម​មាន​៖​ លទ្ធផល​សិក្សា​របស់​សិស្ស, ការ​បង្រៀន​និង​រៀន, ការ​ចូល​រួម​របស់​សហគមន៍, ដំណើរ​ប្រតិបត្តិការ​និង​រដ្ឋបាល​សាលា​រៀន និងចុងក្រោយ ផ្តោតលើ​គណនេយ្យ​ភាព​របស់​សាលា​រៀន​។

ក្រសួងបាន​​បញ្ជាក់​ថា ​៖ «​ការ​ដាក់​ឱ្យ​អនុវ​ត្ត​ស្ដង់ដា​សាលា​រៀនគំរូពី​មត្តេយ្យ​សិ​ក្សា រហូត​ដល់​មធ្យម​សិក្សា ក្នុង​គោលដៅ​ពង្រឹង​គុណភាព​គ្រឹះ​ស្ថាន​សិក្សា​របស់​រដ្ឋ ក៏​ដូច​ជា​អភិវឌ្ឍ​សាលា​ទាំង​នោះ​នៅ​ទូ​ទាំង​ប្រទេស​កម្ពុជា​ផង​ដែរ​»។

​តាមរយៈហ្វេសប៊ុកក្រសួងអប់រំបណ្ឌិតសភាចារ្យ ហង់ជួន ណារ៉ុន រដ្ឋ​មន្ត្រី​ក្រសួង​អប់​រំ យុវជន និង​កីឡា បាន​លើកឡើង​​​ថា ​នាយក​រដ្ឋ​មន្ត្រីកម្ពុជា បាន​ផ្តល់ជាអនុសាសន៍​​ដោយបាន​នូវ​​ចេញ​វិធាន​ការ​គន្លឹះ​ចំនួន៤ នៅ​ក្នុង​ការ​អនុវត្ត​សាលា​រៀន​គំរូ ដើម្បី​ជា​គោល​ដៅ​​ពង្រឹង​​គុណភាព​គ្រឹះ​ស្ថាន​សិក្សា​រដ្ឋ ចាប់​ពី​ថ្នាក់​មត្តេយ្យ​សិក្សា​ដល់​មធ្យម​សិក្សា។

ឯកឧត្តមបន្តថា វិធានការទាំងនោះរួម​មាន​៖ ​ការ​ពង្រឹង អភិបាល​កិច្ច​សាលារៀន, ​ការ​ពិនិត្យ កែ​សម្រួល​ និង​រៀប​ចំ​កម្មវិធី​សិក្សា និង​សកម្មភាព​ក្រៅ​ម៉ោង​សិក្សា​ឱ្យ​ស្រប​ទៅ​តាម​តម្រូវ​ការ​ក្នុង​ការ​ពង្រឹង​ចំណេះ​ដឹង​របស់​សិស្ស​។ «គោល​ដៅ​ទី​៣​ គឺ​ការ​យក​ចិត្ត​ទុក​ដាក់​លើ​សុខភាព​របស់​សិស្ស តាម​រយៈ​កម្ម​វិធី​អាហារូបត្ថម្ភ​ដល់​កុមារ និង​ការ​ត្រួត​ពិនិត្យ​គុណភាព​ចំណី​អាហារ​នៅ​តាមសា​លា​រៀន ហើយ​និង​ទី​៤​. ការ​ជំរុញ និង​លើក​ទឹក​ចិត្ត​ការ​ចូល​រួម​របស់​មាតា​បិតា ​អាណា​ព្យាបាល និង​សហគមន៍ ក្នុង​ការ​អប់​រំ​ស្រប​តាម​ពាក្យ​ស្លោក ភាព​ជា​ដៃ​គូ​រដ្ឋ និងស​ហគមន៍ ដើម្បី​ការ​អប់​រំ​»​។

ឯកឧត្តមរដ្ឋមន្រ្តីក៏បាន​បន្ថែមទៀតថា ក្រសួង​អប់​រំ ក៏​បាន​កំណត់​អាទិភាព​ចំនួន​៤​បន្ថែម​ទៀត គឺ​ការ​អប់​រំ​ឌីជីថល, ​ការ​បង្កើត​មជ្ឈ​មណ្ឌល​ឧត្តម​ភាព​នៅ​គ្រឹះ​ស្ថាន​ឧត្តម​សិក្សា, ​ការ​កសាង​ប្រព័ន្ធ និង​ការ​អភិវឌ្ឍ​សមត្ថភាព និង​ការ​អភិវឌ្ឍ​ការ​អប់​រំ​កាយនិ​ង​កីឡា​។

លោក គង់ សំនៀង ប្រធានសហព័ន្ធសេវាអប់រំនៅកម្ពុជា បានប្រាប់ឱ្យដឹងនៅថ្ងៃទី៣១ ខែធ្នូ ​ថា វាជាចំណុ​ចវិជ្ជមានមួយដ៏ល្អ ដែលក្រសួងអប់រំបានរៀបចំដាក់ឱ្យអនុវត្តស្ដង់ដារសាលារៀនគំរូពីថ្នាក់មត្តេយ្យដល់មធ្យមសិក្សា ដោយសារកន្លងមកប្រព័ន្ធអប់រំនៅកម្ពុជា គឺមិនទាន់មានស្ដង់ដារជាក់លាក់បែបនេះឡើយ ខណៈដែលប្រទេសផ្សេងៗ ក៏មានស្ដង់ដារបែបនេះមួយផងដែរ។

លោកបានបន្តថា ​ការដាក់អនុវត្តស្ដង់ដារគំរូនេះដែរ ក៏ដើម្បីធានាឱ្យការអប់រំពីកម្រិតមត្តេយ្យទៅដល់មធ្យមសិក្សា ទទួលបានលទ្ធផលល្អ ក្រោមការអនុវត្តដោយថ្នាក់ក្រោមជាតិ។

​លោក គង់ សំនៀង បាន​លើកឡើងដែរថា ​ចំពោះគុណប្រយោជន៍ដែលសាលាមត្តេយ្យសិក្សាដល់មធ្យមសិក្សា អនុវត្តស្ដង់ដាសាលារៀនគំរូនេះ គឺទាំងគ្រូ ទាំងសហគមន៍ ទាំងសិស្សានុសិស្ស ក៏ដូចជាទាំងគណៈគ្រប់គ្រងសាលារៀន ត្រូវដើរទៅការណែនាំរបស់ក្រសួងដាក់ជូន ដើម្បីឈានឱ្យមានគុណភាពអប់រំតាំងពីថ្នាក់ក្រោមជាតិនេះទៅ៕

ដោយ៖ជា សុខនី

ads banner