រដ្ឋមន្រ្តីក្រសួងការងារជំរុញនិស្សិតដែលទៅសិក្សាក្រៅប្រទេស ​ប្រឹងប្រែងសិក្សា និងចូលរួមលើកកម្ពស់កិត្តិយសជាតិ

អត្ថបទដោយ៖
CPA

​ភ្នំពេញ៖ មន្ត្រីជាន់ខ្ពស់​នៃ​ក្រសួងការងារនិងបណ្ដុះបណ្ដាលវិជ្ជាជីវៈ បាន​ជំរុញ និងលើកទឹកចិត្តដល់ក្រុមនិស្សិតក​ម្ពុ​ជាដែលនឹង​ទៅសិក្សានៅក្រៅប្រទេស ឬទទួលបានអាហារូបករណ៍ទៅសិក្សានៅក្រៅប្រទេស ឱ្យប្រឹងប្រែ​ងសិក្សា និងចូលរួមលើកកម្ពស់កិត្តិយសជាតិ។

ការជំរុញនេះ បានធ្វើក្នុងឱកាសឯកឧត្តម អ៊ិត សំហេង រដ្ឋមន្រ្តីក្រសួង​ការងារ ជួបសំណេះសំណាល និងផ្ដ​ល់អនុសាសន៍ណែនាំដល់ក្រុមនិស្សិតកម្ពុជា ចំនួន ២៤ នាក់ ដែលទទួលបាន​អាហារូបករណ៍ពីរដ្ឋាភិបាល​ជប៉ុន ឆ្នាំ២០២៣ នា​ទីស្ដីការក្រសួងការងារ ​នៅថ្ងៃទី១ ខែសីហា ឆ្នាំ២០២៣។

ប្រភពក្រសួង​ការងារបានឱ្យដឹងថា  ក្នុងឱកាសនេះឯកឧត្តម អ៊ិត សំហេង ​បានសាទរ និងជូនពរដល់និស្សិតទាំង២៤នាក់​ឱ្យទទួលបានកា​រសិក្សាជោគជ័យ និងត្រឡប់មកបំពេញការងារនៅកម្ពុជាវិញ ដើម្បីជួយជំរុញការអភិវឌ្ឍតាមវិស័យកា​រងាររៀងៗខ្លួនឱ្យកាន់តែល្អប្រសើរ

ឯកឧត្តមបានបន្ត​ថាកម្មវិធីអាហារូបករណ៍របស់រដ្ឋាភិបាលជប៉ុនសម្រាប់មន្ត្រីរាជការកម្ពុជានេះ គឺជាជោ​គជ័យរបស់រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាក្នុងការខិតខំពង្រឹងកិច្ចសហប្រតិបត្តិការជាមួយភាគីជប៉ុន ដើម្បីលើកក​ម្ពស់​វិស័យអប់រំ អភិវឌ្ឍន៍ធនធានមនុស្ស ដូច្នេះសង្ឃឹមថានិស្សិតកម្ពុជានឹងខិតខំប្រឹងប្រែងប្រើប្រាស់ឱកា​ស​មួយនេះជាផលប្រយោជន៍សម្រាប់ស្ថាប័នរបស់ខ្លួន ក៏ដូចជាសង្គមជាតិទាំងមូល។

ពាក់ព័ន្ធនឹងចំណុចនេះដែរ លោក​ គិន ភា ប្រធានវិទ្យាស្ថានទំនាក់ទំនងអន្តរជាតិនៃ​រាជបណ្ឌិ​ត្យសភា​កម្ពុជា នៅថ្ងៃទី១ ខែសីហា បានគាំទ្រចំពោះការជំរុញឱ្យនិស្សិតកម្ពុជាដែលទៅសិក្សានៅក្រៅប្រ​ទេសឱ្យប្រឹងប្រែ​ងសិក្សា។ លោកថា កម្ពុជាកំពុងត្រូវការធនធានមនុស្សជាច្រើនសម្រាប់ជួយអភិវឌ្ឍន៍សេដ្ឋកិច្ចប្រទេស។

លោកបន្តទៀតថា ៖ «​ការសិក្សា​នៅ​បរទេស មាន​សារៈសំខាន់​ណាស់ សំរាប់​អនាគត​របស់​និស្សិត​ផ្ទាល់ ក៏ដូ​ចជា​សម្រាប់​ប្រទេសជាតិ ព្រោះ​សិស្ស​និស្សិត​អាច​ទទួលបាន បទពិសោធន៍​ថ្មីៗ ក្នុង​ជីវិត​ប្រចាំថ្ងៃ​ពី​ និ ស្សិត​ដទៃ ចំណេះដឹង​បន្ថែម លើ​មុខជំនាញ​របស់គេ ពិសេស​ពី​សេដ្ឋកិច្ច និង​ការអភិវឌ្ឍ​របស់​ប្រទេស​ទាំងនោះ​ ដូច្នេះខ្ញុំសង្ឃឹមថា និស្សិតទាំងនោះ នឹងក្លាយជាធនធានសំខាន់របស់ជាតិ»។

លោកក ចេង គឹមអូន ប្រធានប្រតិភូនិស្សិតកម្ពុជាដែលទទួលអាហារូបករណ៍ពីរដ្ឋាភិបាលជប៉ុនឆ្នាំ២០២៣ បាន​លើកឡើងនា​ឱកាសនោះដែរថា ​ក្នុងចំណោមនិស្សិតទាំង២៤នាក់នេះគឺជាមន្ត្រីរាជការថ្នាក់ជាតិ និងថ្នាក់ក្រោមជាតិសរុប១៤ស្ថាប័ន។

លោកថា មុខជំនាញដែលត្រូវសិក្សានោះរួមមានប្រាំបីជំនាញដូចជា​ ​អភិវឌ្ឍន៍ហេដ្ឋានរចនាសម្ព័ន្ធ, អភិវឌ្ឍន៍វិស័យឯកជន, លើកកម្ពស់គុណអប់រំ, អភិវឌ្ឍន៍កសិកម្ម និងអភិវឌ្ឍន៍ជនបទ, លើកកម្ពស់បរិស្ថានរស់នៅទីក្រុង, លើកម្ពស់ប្រព័ន្ធថែទាំសុខភាព និងសន្តិសុខសង្គម, លើកកម្ពស់មុខងាររដ្ឋបាលសាធារណៈ និង កសាងទំនាក់ទំនងអន្តរជាតិ៕ដោយ៖បូរ ពេជ្យហ្សាលីន

ads banner