ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម គ្រោងនឹងប្រារព្ធទិវាស្វាយចន្ទីនាសប្តាហ៍ទី២ ក្នុងខែធ្នូខាងមុខ នៅខេត្តកំពង់ធំ
ភ្នំពេញ៖ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម បាននិងកំពុងសហការជាមួយដៃគូអភិវឌ្ឍន៍និងដៃគូពាក់ព័ន្ធក្នុងការត្រៀមរៀបចំទិវាស្វាយចន្ទី ដែលគ្រោងនឹងប្រព្រឹត្តទៅនៅសប្ដាហ៍ទី២ ខែធ្នូខាងមុខ ក្នុងគោលបំណងប្រមូលផ្តុំតួអង្គពាក់ព័ន្ធក្នុងវិស័យស្វាយចន្ទី រៀបចំការដាក់តាំងបង្ហាញ ប្រកួតប្រជែងគុណភាព ស្នាដៃផលិត និងការកែច្នៃ សំដៅលើកកម្ពស់វិស័យស្វាយចន្ទី កម្ពុជា។
ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម កាលពីថ្ងៃទី៣១ ខែតុលា ឆ្នាំ២០២៣ បានរៀបចំកិច្ចប្រជុំដែលដឹកនាំដោយឯកឧត្តម រាជ រ៉ា រដ្ឋលេខាធិការក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម រួមនឹងការចូលរួមពីមន្រ្តីជំនាញនៃក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម និងក្រសួងកសិកម្ម រុក្ខាប្រមាញ់ និងនេសាទ តំណាងសហព័ន្ធស្វាយចន្ទីកម្ពុជា សមាគមស្វាយចន្ទីកម្ពុជា និងតំណាងដៃគូអភិវឌ្ឍន៍ពាក់ព័ន្ធ រួមមាន ប្រតិភូសហភាពអឺរ៉ុប អង្គការ GIZ អង្គការ FAO អង្គការ CIRD និងអង្គការ HEKS ផងដែរ។
ក្រសួងពាណិជ្ជកម្មបានបញ្ជាក់ថា កិច្ចប្រជុំនេះ មានគោលបំណងពិនិត្យ និងពិភាក្សាលើការរៀបចំសេចក្តីព្រាងកម្មវិធីសម្រាប់ទិវាស្វាយចន្ទីដើម្បីឱ្យមានភាពទាក់ទាញ និងលើកកម្ពស់កេរ្តិ៍ឈ្មោះស្វាយចន្ទីកម្ពុជា ស្របតាមគោលនយោបាយជាតិស្តីពីស្វាយចន្ទីឆ្នាំ២០២២-២០២៧ ដែលទទួលបានការអនុម័តពីកិច្ចប្រជុំពេញអង្គគណៈរដ្ឋមន្រ្តីកាលពីថ្ងៃទី១៣ ខែមករា ឆ្នាំ២០២៣ កន្លងទៅ។
ទាក់ទងនឹងការងារនេះដែរ ឯកឧត្តម ប៉ែន សុវិជាតិ អ្នកនាំពាក្យក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម បានប្រាប់ឱ្យដឹងបន្ថែមថា ទិវាស្វាយចន្ទីនេះ គ្រោងនឹងរៀបចំឡើងនៅខែធ្នូនាខេត្តកំពង់ធំ ដែលនឹងប្រមូលផ្ដុំតួអង្គពាក់ព័ន្ធក្នុងវិស័យនេះ ដោយមានសកម្មភាពសំខាន់ៗមួយចំនួន រួមមាន ការផ្សព្វផ្សាយគោលនយោបាយជាតិស្តីពីស្វាយចន្ទី ការចែករំលែកបទពិសោធ និងការអនុវត្តន៍ល្អក្នុងវិស័យស្វាយចន្ទី និងការដាក់តាំងបង្ហាញផលិតផល ជាដើម។ លោកបានប្រាប់ថា ៖ «ការរៀបចំពិធីនេះគឺអនុលោមទៅតាមផែនការ សកម្មភាព នៅក្នុងគោលនយោបាយជាតិស្តីពីស្វាយចន្ទីឆ្នាំ២០២២ដល់២០២៧»។
លោក អួន ស៊ីឡុត សមាគមស្វាយចន្ទីកម្ពុជា ក៏បានប្រាប់ឱ្យដឹងដែរថា សមាគមត្រូវបានអញ្ជើញឱ្យចូលរួម ដើម្បីជួយរៀបចំតាមការចាត់ចែងរបស់ ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម។
លោកបានបន្ថែមថា វិស័យស្វាយចន្ទី ជាវិស័យមួយដែលក្រសួងកសិកម្ម រុក្ខាប្រមាញ់ និងនេសាទចាត់ទុក ជាវិស័យនាំមុខទី៣ បន្ទាប់ពីស្រូវ និងដំឡូងមី ដែលនាំចំណូលចាក់ចូលចរន្តសេដ្ឋកិច្ចជាតិ។ ទោះយ៉ាងណា ៩៥ភាគរយ នៃគ្រាប់ស្វាយចន្ទីឆៅ ត្រូវបាននាំចេញទៅប្រទេសវៀតណាម ដែលធ្វើឱ្យកម្ពុជា បាត់តម្លៃបន្ថែមដល់កសិករ និងមិនអាចបង្កើតការងារជូនពលករក្នុងសហគមន៍។ ក្រសួងពាក់ព័ន្ធ បានរៀបចំជាគោលនយោបាយជាតិស្តីពីស្វាយចន្ទីដើម្បីជួយលើកតម្កើងវិស័យមួយនេះ។
លោក អួន ស៊ីឡុត បានបញ្ជាក់ថា ៖ «គោលនយោបាយនេះមានគោលដៅ សំខាន់ចំនួនបី គឺដើម្បីប្រែក្លាយកម្ពុជាឱ្យទៅជាប្រទេសផលិត និងផ្គត់ផ្គង់ស្វាយចន្ទីដ៏សំខាន់មួយ សម្រាប់បម្រើទីផ្សារក្នុងស្រុក តំបន់និងពិភពលោក»។
សូមជម្រាបថា គោលនយោបាយជាតិស្តីពីស្វាយចន្ទី នឹងជួយលើកកម្ពស់ទិន្នផលនៃការផលិតនូវផលិតកម្ម ប្រកបទៅដោយគុណភាពប្រកួតប្រជែង, ជំរុញការធ្វើឧស្សាហូបនីយកម្ម ដើម្បីបង្កើនតម្លៃបន្ថែមលើការប្រមូលផល និងកែច្នៃអនុផលស្វាយចន្ទី ឱ្យសម្រេចបានដល់ ២៥ភាគរយ នៅឆ្នាំ ២០២៧ និងយ៉ាងតិច៥០ភាគរយ នៅឆ្នាំ ២០៣២, ជំរុញការនាំចេញ តាមរយៈការធ្វើពិពិធកម្មទីផ្សារ ការផ្សារភ្ជាប់អន្តរវិស័យក្នុងការនាំចេញ កិច្ចសម្រួលពាណិជ្ជកម្ម ការកាត់បន្ថយថ្លៃដើម និងការលើកកម្ពស់ឧត្តមភាពលើទីផ្សារ។
បើតាមរបាយការណ៍សមាគមស្វាយចន្ទីកម្ពុជា បច្ចុប្បន្ន កម្ពុជាមានផ្ទៃដីដាំដុះស្វាយចន្ទីមានជាង ៦៥ម៉ឺនហិកតា (ការសនិដ្ឋាននៃការដាំថ្មីបន្ថែមប្រហែល ៤ម៉ឺនហិកតាទៀត)។ ចំណែកផលិតកម្មស្វាយចន្ទី ក្នុងរយៈពេល ៩ខែ ឆ្នាំ២០២៣ (មករា-កញ្ញា ២០២៣)នេះ កម្ពុជាផលិតគ្រាប់ស្វាយចន្ទីឆៅបាន ៦៣៩ ០០០ តោន។ ក្នុងនោះនាំចេញទៅវៀតណាមបានសរុប ៦១៣ ២០០ តោន ស្មើទឹកប្រាក់ ៨២៩ លានដុល្លារ ថយចុះ ១៦,៣ ភាគរយ បើធៀបរយៈកាលដូចគ្នា ទៅនឹង២០២២។ តម្លៃមធ្យមគ្រាប់ស្ងួត ១.៦៥៨ដុល្លារ ក្នុង១តោន៕
ដោយ៖វណ្ណ សុជាតា