អ្នកនាំពាក្យ៖ បាត់បង់ ៦៩ នាក់ និង​របួស ២៤៨នាក់​ ដោយសារគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ ចំនួន ១៤៩ករណី

អត្ថបទដោយ៖
CPA

ភ្នំពេញ៖ រយៈពេលជិតពីរសប្តាហ៍នេះ គ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍នៅទូទាំងប្រទេសបានកើតឡើងសរុបចំនួន ១៤៩ ករណី ដែលបណ្ដាលឱ្យ​មានអ្នក​បាត់បង់ចំនួន ៦៩នាក់ និងរងរបួស​ ២៤៨នាក់ ក្នុងវិសាលភាពទូទាំងប្រទេស គិតពីថ្ងៃទី១០ មកដល់ថ្ងៃទី២២ ខែធ្នូនេះ។

នេះបើយោងតាមការ​លើកឡើង​របស់​ឯកឧត្តម ទូច ​សុខៈ អ្នកនាំពាក្យរងក្រសួងមហាផ្ទៃ ​នៅថ្ងៃទី២៣ ខែធ្នូ ឆ្នាំ ២០២៣តាមរយៈហ្វេសប៊ុក ដោយ​លោក​​បាន​បញ្ជាក់ថា ករណីគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍នៅតែជាវិញ្ញាសាចំពោះមុខ ជាពិសេសកើតលើអ្នកប្រើ​ប្រាសម៉ូតូ រងគ្រោះច្រើនជាងគេ។

ឯកឧត្តមបានបន្តថា ហេតុនេះហើយបានជា ឯកឧត្តមអភិសន្តិបណ្ឌិត ស សុខា ឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងមហាផ្ទៃ បាន​ដាក់បញ្ហាចរា​ចរណ៍ជាទិសដៅអាទិភាពក្នុងចំណោមទិសដៅអាទិភាពទាំង៦ របស់ក្រសួងមហាផ្ទៃ​ ក្នុងអាណត្តិទី៧នេះ។ ជាបន្តបន្ទាប់លោ​កឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី តែងដាក់គោលការណ៍អនុវត្តដល់អង្គភាពជំនាញជាប្រចាំ។​

ឯកឧត្តម ទូច សុខៈ បាន​បញ្ជាក់ថា ៖ «ចំនួនអ្នកស្លាប់ និងរងរបួសនៅតែបន្ត​កើតឡើងពីមួយថ្ងៃទៅមួយថ្ងៃ ដែលក្នុងនោះបណ្ដាលមកពីការបើកបរធ្វេសប្រហែស បើកបរក្នុងស្ថានភាពស្រវឹង បើកបរលើស​ល្បឿនកំណត់ ធ្វេសប្រហែស មើលស្រា​លស្ថានការណ៍ ការចង់ចាញ់ចង់ឈ្នះ មិនយោគយល់គ្នាលើដងផ្លូវ…។ ជារួម កង្វះការឈ្វេងយល់ និងគោរពច្បាប់ចរា​ចរណ៍​​… ដែលទាមទារឱ្យមានការចូលរួមព្រមគ្នាដើម្បីដោះស្រាយ»។

ជុំវិញបញ្ហានេះ លោក គឹម បញ្ញា នាយកអង្គការបង្ការរបួសអាស៊ី នៅថ្ងៃទី ២៤ ខែធ្នូ ឆ្នាំ២០២៣ ​បាន​ប្រាប់ឱ្យដឹងដែរ​​ថា ចំនួននៃអ្នកស្លាប់ និងរបួស ​នៃគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍របស់អ្នកនាំពាក្យក្រសួងមហាផ្ទៃ បានលើកឡើងនេះ គឺពិតជាចំនួនមួ​យច្រើនហើយលោកបានដាក់ការព្រួយបារម្ភកើនឡើងនៃគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍នេះ​ចាប់តាំងពីទទួលរបាយការណ៍ស្តីពីគ្រោះ​ថ្នាក់ចរាចរណ៍នាពេលកន្លងមកដែរ​។ ​

លោក គឹម បញ្ញា បាន​ថ្លែងថា ៖ «យើងមើលឃើញថា ឆ្នាំ​២០២៣ នេះ អាចថា​ចំនួនគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍នៅមាន​ចំនួន​ទាបជាង ដោ​យសារតែ បើយើងប្រៀបធៀបប៉ុន្មានខែ​​ឆ្នាំ២០២៣ ជាមួយនឹង​២០២២​ឃើញថា​តួលេខហាក់មានការ​​​ថយចុះ។ អីចឹងអ្វីដែល​សំខាន់គឺយើងត្រូវធ្វើគឺការរឹតបន្តឹង​​វិធានការឱ្យខ្លាំងជាងមុន ហើយវិធានការហ្នឹង មិនលើសពីការ​អនុវត្តច្បាប់ម៉ឺងម៉ាត់ និងជាអាទិភាព​ឱ្យបានទំលំទូលាយនោះទេ​ ពោលគឺត្រូវធ្វើឱ្យបានគ្រប់រាជធានីខេត្ត និងទាំងថ្ងៃទាំងយប់»។

ទោះជាយ៉ាងណា លោកក៏បាន​ស្នើ​ឱ្យមានការអនុវត្តច្បាប់ ឱ្យមានតម្លាភាព និងស្មើភាព ស្របតាមច្បាប់ដែលបានកំណត់ ដោយមិនត្រូវទាមទាលើស ឬមានមនោសញ្ចេតនាដោយយកថវិកាពីការផាកពិន័យមកដាក់ក្នុងហៅប៉ាវរបស់ខ្លួន ដោយមិ​នបានចេញវិក័យបត្រឱ្យអ្នកល្មើសប្រកបដោយតម្លាភាព និងត្រឹមត្រូវនោះទេ។        

​ទាក់ទងនឹងគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍នេះដែរ សម្ដេចធិបតី ហ៊ុន ម៉ាណែត នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី​កម្ពុជាកាលពីថ្ងៃទី​២១ ខែធ្នូ កន្លងទៅ បាន​បញ្ជា​ឱ្យ​មាន​ការចាប់ខ្លួន​ជន​ដែល​បង្កឱ្យមាន​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​ដែល​បណ្តាលឱ្យមាន​មនុស្ស​ស្លាប់​នៅនឹងកន្លែង​កើតហេតុ និង​​ចាប់​វ៉ៃខ្នោះ​តែម្តងបើមានការតវ៉ា ​ដោយ​រូប​​លោក​នឹង​ធ្វើជា​ខ្នងបង្អែក​ដល់​មន្ត្រី​ដែល​បាន​អនុវត្ត​តួនាទី​បាន​ត្រឹម​ត្រូវ​ទៅតាម​ច្បា​ប់​។​​​​

​​​សម្ដេចធិបតីបាន​​លើកឡើងថា ៖ «បើសិនជា​គេ​ថា​ មាន​ខ្នង​ណា​ទៀត​មិនបាច់​សួរ​ទេ ព្រោះ​នាយករដ្ឋមន្ត្រី​ចេញ​គោលការណ៍​ហើយ ហើយ​ប្រសិន​​បើ​ធ្វើទៅ​មាន​បញ្ហា​ទៅដល់​កន្លែង​គេ​ដក​បញ្ឈរជើង សូម​ប្រា​ប់លោក លោក​នឹង​ដំឡើង​ស័​កិ្ត​ឱ្យ​។​ ​ចំ​ពោះ​​មេ​ដែល​ចាត់​ចែង​បងប្អូន​អនុវត្ត​ច្បាប់ ហើយ​ដាក់ពិន័យ​បងប្អូន​ដែល​ធ្វើ​ខុស​គ្មាន​មូលហេតុ​ខ្ញុំ​នឹង​ចាត់​វិធាន​ការ​»​។

ឧបនាយករដ្ឋមន្ដ្រី រដ្ឋមន្ដ្រីក្រសួងមហាផ្ទៃ និងជាប្រធានគណៈកម្មាធិការជាតិសុវត្ថិភាពចរាចរណ៍ផ្លូវគោក (គ.ស.ច.គ) ឯកឧត្តម  ស សុខា ក្នុង​ពិធីផ្សព្វផ្សាយផែនការជាតិទសវត្សសកម្មភាពសុវត្ថិភាពចរាចរណ៍ផ្លូវគោក ឆ្នាំ២០២១-២០៣០ កាលពីចុង​ខែវិច្ឆិកាកន្លងទៅ បានដាក់ចេញការណែនាំឱ្យបង្កើនការដាក់ចំពោះបញ្ហាកើតឡើងនូវគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍នៅក្នុ​ងប្រទេសដោយក្នុងនោះបានឱ្យសមត្ថកិច្ចពិន័យឱ្យធ្ងន់ធ្ងរបន្ថែមទៀត ចំពោះអ្នកស្រវឹងបើកបរបង្កគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ ប​ណ្ដាលឱ្យមានមនុស្សស្លាប់ និងរបួស។​

ឯកឧត្តម​បានជំរុញឱ្យ​យកចិត្តទុកដាក់លើ​អ្នកបើកបរម៉ូតូទាំងការប្រើប្រាស់ផ្លូវជាតិ និងផ្លូវលំ សំដៅធ្វើយ៉ាងណាចូលរួមចំណែ​កកាត់បន្ថយគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ ក្នុងរួមទាំងវិធានការណែនាំ និងការរឹតបន្ដឹងការអនុវត្តច្បាប់។

ឯកឧត្តម ស សុខា បានបញ្ជាក់ថា ៖ «យើង​​មើលឃើញថា អត្រានៃការគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ ភាគច្រើនលើអ្នកប្រើប្រាស់ម៉ូតូនៅពេលយប់ ហើយសុទ្ធតែប្រើប្រាស់នូវគ្រឿងស្រវឹងនៅពេលបើកបរ ដូច្នេះត្រូវតែដាក់ពិន័យឱ្យបានធ្ងន់ដល់អ្នកប្រើប្រាស់គ្រឿងស្រវឹង ហើយបើកបរបង្កគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ បណ្ដាលឱ្យ​អ្នកដទៃស្លាប់ និងរបួស»។

យោងតាម​ផែនការជាតិទសវត្សសកម្មភាពសុវត្ថិភាពចរាចរណ៍ផ្លូវគោក ឆ្នាំ២០២១-២០៣០ ​កម្ពុជា​គ្រោងកាត់បន្ថយចំនួនអ្នកស្លាប់ និងអ្នករបួសដោយសារគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ផ្លូវគោកឱ្យបាន ៥០ភាគរយ នៅឆ្នាំ២០៣០ ដែល​​ផែនការ ១០ឆ្នាំនេះ ​ហាក់មានការលំបាកក្នុងការសម្រេចគោលដៅ ខណៈអត្រាគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍នៅតែចំនួនច្រើនគួរឱ្យ​ព្រួយបារម្ភ៕

ដោយ៖គឹម យុត្ថារ៉ូ

ads banner