​បើក​បេះដូង​អ្នក​ រឺ​ក៏​ ​OPEN​ ​YOUR​ ​HEART​៖​ ​គំនូរ​ដីស​បែប​សិល្បៈ​របស់​អង្គការ​ ​យូ​ណេស្កូ ​ជំរុញ​ ​ប្រជាជន​កម្ពុជា​ឱ្យ​ពង្រឹង​នូវ​សាមគ្គីភាព​សង្គម​ ​ក្នុង​អំឡុង​ការ​រីក​រាលដាល​នៃ​ជំងឺ​កូ​វី​ដ​-​១​៩

​អង្គការ​យូ​ណេស្កូ (UN​E​S​CO​) ​បាន​ចាប់ផ្តើម​ធ្វើ​យុទ្ធនាការ​បែប​សិល្បៈ​មួយ​នៅ​ក្នុង​​ប្រទេស​កម្ពុជា​ ​ដើម្បី​ប្រឆាំង​ ​នឹង​ការរើសអើង​ជនបរទេស​ ​ការ​មាក់ងាយ​ ​និង​ការ​ផ្សព្វ​ ​ផ្សាយ​ព័ត៌មាន​មិន​ពិត​អំពី​ការ​រីក​រាលដាល​នៃ​ជំងឺ​កូ​វី​ដ​-​១​៩​ ​អស់​រយៈពេល​២​ខែ​មក​ហើយ​។​ ​តាមរយៈ​យុទ្ធនាការ​នេះ​ ​យើង​សង្កេតឃើញ​ថា​មាន​ក្រុម​មនុស្ស​ ​អង្គការ​ ​ស្ថាប័ន​មួយ​ចំនួន​បាន​ស្ម័គ្រចិត្ត​នៅ​ក្នុង​ការចូលរួម​សហការ​ ​ដើម្បី​ផ្សព្វផ្សាយ​ពី​ការសន្ទនា​បែប​អន្តរ​វប្បធម៌​ ​ការយោគយល់​ ​និង​អធ្យាស្រ័យ​គ្នា​ទៅវិញទៅមក​ ។​


​ចំពោះ​ស្ថាប័ន​ព័ត៌មាន​ក្នុងស្រុក​ដែល​ឈាន​មុខ​គេ​ ​ដូចជា​ ​ខ្មែរ​ ​ថា​ម​ស៍ (​Khmer​ ​Time​s) ​ភ្នំពេញ​ប៉ុស្តិ៍​ (​t​h​e​ ​P​h​no​m​ ​P​e​n​h​ ​Post​) ​និង​ស្ថាប័ន​ព័ត៌មាន​ក្នុងស្រុក​ផ្សេងៗ​ទៀត​ ​ក៏បាន​ធ្វើការ​ជា​ក្រុម​ ​ដើម្បី​បង្កើន​ការ​​យល់​ដឹង​ពី​យុទ្ធនាការ​បែប​សិល្បៈ​នេះ​ ​ដែល​មាន​បង្ហោះ​នៅ​លើ​ទំព័រ​ហ្វេសប៊ុក​ផ្លូវការ​របស់​អង្គការ​យូ​ណេស្កូ (UN​E​S​CO​) ​និង​ ​ជំរុញ​ដល់​ការសន្ទនា​រវាង​ប្រជាជន​កម្ពុជា​ ​និង​ប្រជាជន​ដែល​មាន​ជាតិសាសន៍​ផ្សេងៗ​គ្នា​ ​ផង​ដែរ​ ​។​ ​យុទ្ធនាការ​បែប​សិល្បៈ​ដោយ​ប្រើ​ដីស​នេះ​ត្រូវ​បាន​សហការ​ដោយ​អង្គការ​យូ​ណេស្កូ ​ជាមួយនឹង​ ​ក្រុមហ៊ុន​ ​ហា​វ៉ាស​ សំា​ប៉ា​ញ​ ​ផ្នែក​ ​សូ​ស​ល​ ​ប៊ី​ស៊ី​ណេ​ស​ ​យូ​នី​ត​ ​និង​ ស្ទូ​ឌី​យ៉ូ ​បាសាក់​ ​របស់​លោក​ ​ថ​មមី​ (​T​h​o​m​m​y​) ​និង​ ​អ្នកនាង​ អេ​ន​នី​ (​An​n​i​e​) ​ដែល​ជាខ្មែរ​ -​បារាំង​។​ ​គំ​នូ​ដីស​បែប​សិល្បៈ​នោះ​ ​បាន​បង្កប់​នូវ​អត្ថ​ ​ន័យ​ដ៏​ធំធេង​ ​ដោយ​ការប្រើប្រាស់​រូប​ផ្កា​រីក​ពាក្យពេចន៍​ខ្លី​ៗ​ ​មានន័យ​មួយ​ចំនួន​ ​ទាំង​ភាសាខ្មែរ​ ​និង​អង់គ្លេស​ ​និង​រូប​សញ្ញា​ផ្សេងៗ​ ​។​ ​ពាក្យពេចន៍​ដែល​ប្រើប្រាស់​នោះ​ត្រូវ​បាន​ជ្រើសរើស​ដើម្បី​បង្ហាញ​ពី​ការ​ប្រឈម​ ​ដែល​កំពុង​មាន​ក្នុង​អំឡុង​នៃ​ការ​រីក​រាលដាល​នៃ​ជំងឺ​កូ​វី​ដ​ ​១​៩​ ​និង​ពាក្យពេចន៍​វិជ្ជមាន​ ​និង​លើកទឹកចិត្ត​មួយ​ ​ចំនួន​ពី​ប្រធាន​បទ​នៃ​យុទ្ធនាការ​ “​បើក​បេះដូង​អ្នក​” (​Open​ ​Your​ ​Heart​) ​។​ ​ចំពោះ​អត្ថន័យ​នៃ​រូប​ផ្កា​វិញ​ ​គឺ​យើង​ចង់​បង្ហាញ​ពី​ភាព​ផុយ​ស្រួយ​នៃ​ជីវិត​ ​និង​ការ​ ​រីក​សាយភាយ​នៃ​វី​រុ​ស​នៅ​ក្នុង​ខ្យល់​ ​។​ ​ផ្ទៃ​ជា​រង្វង់​ ​និង​ ​គ្រាប់​ពូជ​ផ្កា​ ​គឺ​បង្ហាញ​ពី​ធាតុ​សំខាន់​ពីរ​នៃ​ស្លាក​សញ្ញា​របស់​យុទ្ធនាការ​ ​របស់យើង​ ​ដោយ​ក្នុង​នោះ​មាន​​​រូប​ ​តំណាង​ឱ្យ​បេះដូង​ ​ដើម្បី​បង្កើត​ឈ្មោះ​យុទ្ធនាការ​ “​បើក​បេះដូង​របស់​អ្នក​”​។​ ​យើង​សង្ឃឹម​ថា​ពាក្យពេចន៍​ ​សាមញ្ញ​ៗ​ ​និង​ងាយ​ស្រួយ​ ​រួម​ទាំង​ស្លាក​សញ្ញា​ ​រូប​តំណាង​ ​នឹង​ផ្តល់​ភាព​ងាយស្រួល​ដល់​សហគមន៍​ ​ក្នុង​ឈ្វេងយល់​ ​និង​ចូលរួម​ជាមួយ​ ​នឹង​យុទ្ធនា​ ​ការ​នេះ​។​ ​ធម្មជាតិ​របស់​ដីស​គឺ​ងាយ​នឹង​រលុប​ ​ដូច្នេះ​យើង​ ​សង្ឃឹម​ថា​ផល​ ​ប៉ះពាល់​ ​អវិជ្ជមាន​ចំពោះ​សង្គម​ ​ដែល​បណ្តាលមកពី​ជំងឺ​កូ​វី​ដ​ ​១​៩​ ​នឹង​រសាត់​បាត់​ទៅ​នៅ​ចុង​ ​បញ្ចប់​នៃ​រដូវវស្សា​នេះ​ ​។​ ​ឆ្លើយតប​ទៅ​នឹង​កិច្ចការ​ដ៏​មាន​តម្លៃ​នេះ​យើង​ទទួល​បានការ​សហការ​ពី​បណ្តា​ហាង​ល្បី​ៗ​មួយ​ចំនួន​ដូចជា​ ​ហាង​កាហ្វេ​ប្រោ​ន​ ​អគារ​រ៉េ​ន​ទ្រី​កម្ពុជា​ ​ហាង​ ​Farm​ ​to​ ​Table​ ​និង​ហាង​កាហ្វេ​ ​Dutch​&​Bean​ ​ក្នុង​ការ​ផ្តល់​នូវ​ទីតាំង​ ​ដើម្បី​ដាក់​បង្ហាញ​នូវ​រូបគំនូរ​ដីស​ ​និង​ការ​គូររូប​លើ​ជញ្ជាំង​របស់​ហាង​កាហ្វេ​ប្រោ​ន​ (​Brown​) ​សាខា​ ​Roast​e​r​y​ ​ដែល​ស្ថិត​ ​នៅ​លើ​ផ្លូវ​ ​៥​៧​ ​និង​ ​ខណ្ឌ​ទួល​គោក​។​


លោក​ ​លីវ​ ឈួ​ង​ ​ជា​អ្នកគ្រប់គ្រង​ទូទៅ​នៃ​ហាង​កាហ្វេ​ប្រោ​ន​បាន​លើកឡើង​ថា​៖​ “ ​ហាង​កាហ្វេ​ប្រោ​ន​តែងតែ​ ​ផ្តល់​ការ​ ​គាំទ្រ​ស្មារតី​របស់​សហគមន៍​នៅ​គ្រប់​កាលៈទេសៈ​។​ ​ចំពោះ​យើង​ ​សហគមន៍​គឺជា​កន្លែង​របស់យើង​ ​គ្រប់គ្នា​ ​ដោយ​មិន​ប្រកាន់​ពី​ពូជសាសន៍​ ​ពណ៌​សម្បុរ​ ​សាសនា​ ​ឬ​សូម្បីតែ​ភេទ​នោះ​ឡើយ​ ​។​ ​ក្នុង​ពេលវេលា​ដ៏​លំបាក​នេះ​ ​ការ​ជួយ​គាំទ្រ​ ​ទៅដល់​ស្មារតី​របស់​សហគមន៍​គឺ​កាន់តែ​មាន​សារសំខាន់​ជាង​ ​ពេលណា​ៗ​ទាំងអស់​ ​ដើម្បី​ ​ប្រយុទ្ធ​នឹង​ជំងឺ​កូ​វី​ដ​-​១​៩​ ​ជាមួយគ្នា​ ​មិនមែន​ជា​ការ​ប្រយុទ្ធ​ ​ឬ​រើសអើង​បុគ្គល​ ​ជាមួយនឹង​ ​សហគមន៍​នោះ​ឡើយ​។​ ​ដូច្នេះ​ ​យើង​ពិតជា​គាំទ្រ​យុទ្ធនាការ​ “​បើក​បេះដូង​អ្នក​” ​ដើម្បី​ចែក​ ​រំលែក​ ​ក្តី​ស្រឡាញ់​ទៅកាន់​សហគមន៍​របស់យើង​។​
​សូម​បញ្ជាក់​ថា​ ​ក្រៅពី​យុទ្ធនាការ​ “​បើក​បេះដូង​អ្នក​” ​អង្គការ​យូ​ណេស្កូ ​និង​ក្រុមហ៊ុន​ ​ហា​វ៉ាស​ ​សំ​ប៉ា​ញ​ ​ក៏បាន​សហការ​គ្នា​ធ្វើ​នូវ​យុទ្ធនាការ​លើ​បណ្តាញទំនាក់ទំនងសង្គម​ ​គឺ​ #​Don​t​Go​V​i​r​a​l​ ​ដើម្បី​ណែនាំ​សាធារណជន​ពី​ការស្វែងរក​ព័ត៌មាន​ពិត​ត្រឹមត្រូវ​ដែល​អាច​ជឿ​ទុកចិត្ត​បាន​នៅ​លើ​បណ្តាញ​សង្គម​។​ ​ក្នុង​នោះ​ ​យើង​ក៏​ទទួល​បាន​នូវ​ការចូលរួម​សហការ​ពី​សិល្បករ​ដ៏​ល្បី​ៗ​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា​ដូចជា​៖​ ​ក្រុម​ ​Small​World​ ​Small​Band​ ​កញ្ញា​ ​រ៉េត​ ​ស៊ូ​ហ្សា​ណា​ ​កញ្ញា​ ​ចិត្ត​ ​ក​ញ្ច​នា​ ​កញ្ញា​ ​ស៊ិន​ ​យូ​ប៊ី​ន​ ​និង​កញ្ញា​ ​ស៊ិន​ ​សេដ្ឋ​សុជ្ឈ​តា​ ​។​

​ជាពិសេស​យើង​ក៏​ទទួល​បាន​នូវ​ការអនុញ្ញាត​ឱ្យ​ប្រើប្រាស់​បទ​ចម្រៀង​ “​ទង់​ជាតិខ្មែរ​” ​របស់​ក្រុម​ ​Small​World​ ​Small​Band​ ​សម្រាប់​យុទ្ធនាការ​របស់​យូ​ណេស្កូ ​ដើម្បី​ពង្រឹង​នូវ​ចំណង​សាមគ្គីភាព​ ​និង​ទំនាក់ទំនង​របស់​មនុស្ស​គ្រប់​សញ្ជាតិ​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា​ ​។​ ​តាមរយៈ​យុទ្ធនាការ​របស់​អង្គការ​ ​យូ​ណេស្កូ ​អ្នកប្រើប្រាស់​បណ្តាញ​សង្គម​ជាង​៦​២​៦​.​៧​២​៨​នាក់​បាន​ដឹង​ពី​របៀប​នៅ​ក្នុង​ការស្វែងរក​ ​និង​ទទួល​ ​យក​ព័ត៌មាន​ពី​ប្រភព​ ​ដែល​អាច​ជឿ​ទុកចិត្ត​បាន​នៅ​លើ​ប្រព័ន្ធ​អន​ឡា​ញ​ ​និង​ការប្រើប្រាស់​ ​និង​ចែករំលែក​ព​័ត៌ ​មាន​ទាំង​ ​នោះ​បាន​ត្រឹមត្រូវ​។​ ​គំនិត​ផ្តួចផ្តើម​ទាំងអស់​នេះ​ជា​ផ្នែក​មួយ​នៃ​បេសកកម្ម​ដ៏​មាន​តម្លៃ​របស់​អង្គការ​ ​យូ​ណេស្កូ ​ដើម្បី​ពង្រឹង​នូវ​សេរីភាព​នៃ​ការ​បញ្ចេញមតិ​ ​និង​ប្រព័ន្ធ​អេកូ​ឡូ​ស៊ី​ផ្នែក​អភិវឌ្ឍន៍​ប្រព័ន្ធ​ផ្សព្វផ្សាយ​ក្នុង​ ​ប្រទេស​កម្ពុជា​ ​។​ ​ដើម្បី​ទស្សនា​វីដេអូ​ពេញ​នៃ​យុទ្ធនាការ​ “​បើក​បេះដូង​អ្នក​” ​សូម​ចូល​ទៅកាន់​ទំព័រ​ហ្វេសប៊ុក​ ​របស់​អង្គការ​ ​យូ​ណេស្កូ​៖​
​h​t​t​p​s://​w​w​w​.​face​book​.​co​m​/un​e​s​cop​h​no​m​p​e​n​h​/​video​s/267125305314014

ឈឹម​ ទីណា​
ឈឹម​ ទីណា​
តាមរយៈការចូលរួមនៅតាមស្ថាប័នធំៗជាច្រើន រួមមានទូរទស្សន៍ គេហទំព័រ និងបណ្តាញសង្គមនានា បូករួមនឹងជំនាញបន្ថែមក្នុងការសរសេរ កាត់ត និងអាន នឹងផ្ដល់ជូនទស្សនិកជននូវព័ត៌មានដ៏សម្បូរបែបប្រកបដោយទំនុកចិត្ត និងវិជ្ជាជីវៈ។
ads banner
ads banner
ads banner