កម្មវិធីកុមាររៀនកុមារចេះ លើកកម្ពស់គុណភាពអប់រំមូលដ្ឋានសម្រាប់កុមារកម្ពុជា
ភ្នំពេញ៖ ស្របពេលដែលក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា កំពុងពង្រឹងគុណភាពអប់រំឱ្យកាន់តែប្រសើរ ក្រសួងបានដាក់ឱ្យអនុវត្តកម្មវិធីសិក្សាមួយសម្រាប់កុមារ គឺកុមាររៀនកុមារចេះ ក្នុងគោលបំណងបន្តលើកកម្ពស់គុណភាពអប់រំកុមារកម្រិតបឋមសិក្សា ដែលជាមូលដ្ឋានគ្រឹះមួយទ្រទ្រង់ការរៀនអក្សរនិងលេខរបស់កុមារ ព្រមទាំងការបង្រៀននៅកម្រិតសិក្សាថ្នាក់បន្តបន្ទាប់។
កម្មវិធី «កុមាររៀនកុមារចេះ» ត្រូវបានបង្កើតឡើងតាមរយៈបទពិសោធ និងការចូលរួមរបស់អ្នកពាក់ព័ន្ធផ្អែកលើភ័ស្តុតាងនៃការសិក្សាស្រាវជ្រាវនៅកម្រិតថ្នាក់ដំបូងនៃបឋមសិក្សានាពេលកន្លងមក។ ឯកឧត្តមបណ្ឌិតសភាចារ្យ ហង់ជួន ណារ៉ុន រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា មានប្រសាសន៍ក្នុងពិធីប្រកាសដាក់ឱ្យដំណើរការកម្មវិធីអប់រំសម្រាប់កុមារនេះថា៖ “យើងទាំងអស់គ្នាត្រូវធានាឱ្យបានថា នៅគ្រប់សាលារៀនក្នុងប្រទេសកម្ពុជា កុមាររៀនកុមារចេះ”។
កុមាររៀនកុមារចេះ បង្កើតដោយក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា និងមានការចូលរួមពីអង្គការក្រៅរដ្ឋាភិបាលចំនួន 15ស្ថាប័ន។ កញ្ចប់សម្ភារអំណាន និងគណិតវិទ្យាសម្រាប់កម្រិតថ្នាក់ដំបូងនៅបឋមសិក្សា នៃកម្មវិធីកុមាររៀនកុមារចេះ រួមមាន សៀវភៅណែនាំសម្រាប់គ្រូ ឯកសារបង្រៀននិងរៀនសម្រាប់ប្រើប្រាស់ក្នុងមុខវិជ្ជាភាសាខ្មែរ និងគណិតវិទ្យាសម្រាប់សិស្សថ្នាក់ទី1 និងទី2។ ឯកសារទាំងនេះ នឹងបំពេញបន្ថែមទៅលើសៀវភៅសិក្សាគោលដែលមានស្រាប់ ប្រើប្រាស់ដោយលោកគ្រូអ្នកគ្រូជាង២ពាន់នាក់ និងបានផ្តល់អត្ថប្រយោជន៍ដល់សិស្សជាង15 ម៉ឺននាក់។
ក្រសួងអប់រំបានឱ្យដឹងថា គ្រូបង្រៀនថ្នាក់ទី1 និងទី2 ទាំងអស់ទទួលបានការបណ្ដុះបណ្ដាល និងការណែនាំអំពីវិធីសាស្ត្រថ្មីៗបន្ថែម ក្នុងការបង្រៀនពីគ្រូបង្វឹក និងអ្នកផ្តល់ប្រឹក្សាគរុកោសល្យអំពីវិធីសាស្ត្របង្រៀនថ្មីនេះ។
កម្មវិធីកុមាររៀនកុមារចេះ តម្រូវឱ្យសិស្សថ្នាក់ទី1 រៀនបំណិនអំណានមូលដ្ឋាន ដូចជា ការអានអក្សរ ការផ្សំប្រកបដើម្បីអានពាក្យ អានល្បះ និងអត្ថបទងាយៗ និងការសរសេរ។ ចំពោះការរៀនគណិតវិទ្យា កុមារត្រូវរៀនលេខ រូបរាងធរណីមាត្រ និងមូលដ្ឋាននៃការគណនាជាដើម។
សូមបញ្ជាក់ថា កាលពីខែកុម្ភៈ ឆ្នាំ2020កន្លង ទៅក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា បានប្រកាសអនុវត្តកម្មវិធី កុមាររៀនកុមារចេះ ជាសាធារណៈនៅសណ្ឋាគារហ៊ីម៉ាវ៉ារី រាជធានីភ្នំពេញ។ កម្មប្រកាសនេះ មានវត្តមានចូលរួមពីតំណាងអង្គភាពក្រោមឱវាទ អង្គការដៃគូអភិវឌ្ឍន៍ និងតំណាងស្ថាប័នពាក់ព័ន្ធ ប្រមាណជាង 200នាក់។
គិតត្រឹមក្នុងឆ្នាំសិក្សា 2019-2020 កម្មវិធីកុមាររៀនកុមារចេះ ត្រូវបានអនុវត្តក្នុងសាលាបឋមសិក្សាមួយចំនួន ស្ថិតក្នុងខេត្តកំពង់ធំ សៀមរាប ក្រចេះ ស្ទឹងត្រែង ព្រះវិហារ កំពត និងឧត្តរមានជ័យ ព្រមទាំងសាលារៀនចំនួន130 ផ្សេងទៀតនៅតាមបណ្តាខេត្តដទៃ កំពុងអនុវត្តដោយអង្គការដៃគូនានា។