នៅ​សល់​៥​ថ្ងៃ​ទៀត ស្ពាន​អាកាស និង​ផ្លូវ​ក្រោម​ដី​ចោម​ចៅ នឹង​ស្ថាបនា​រួចរាល់

លោក ឃួ​ង ស្រេង អភិបាល​រាជធានី​ភ្នំពេញ បាន​បញ្ជាក់​ថា ស្ពាន​អាកាស និង​ផ្លូវ​ក្រោម​ដី នៅ​ចំណុច​រង្វង់​មូល​ចោម​ចៅ​នេះ បាន​បើក​ការដ្ឋាន​ដំណើរការ​សាងសង់​ជា​ផ្លូវការ​កាល​ថ្ងៃ​ទី​២៩ ខែមិថុនា ឆ្នាំ​២០១៨ កន្លង​មក ក្រោម​អធិបតីភាព​ដ៏​ខ្ពង់ខ្ពស់​សម្តេច​អគ្គមហាសេនាបតី​តេ​ជោ ហ៊ុន សែន នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី​នៃ​ព្រះរាជា​ណា​ចក្រ​កម្ពុជា ដែល​ការងារ​ក្នុង​គម្រោង​មាន​រយៈពេល​៣០​ខែ ប៉ុន្តែ​ដោយសារ​ស្ថានភាព​កូ​វី​ដ​១៩ យើង​បាន​សម្រាក​ខ្លះ តែ​រហូត​មក​ដល់​ថ្ងៃនេះ ការងារ​ស្ថាបនា​បាន​៩៩%​ហើយ គឺ​នៅ​សល់​តែ​៥​ថ្ងៃ​ទៀត​ទេ នឹង​រួចរាល់​ទាំងស្រុង និង​ត្រៀម​កំពុង​ស្នើ​សុំ​ការ​អនុញ្ញាត​ដ៏​ខ្ពង់ខ្ពស់​ពី​សម្តេច​អគ្គមហាសេនាបតី​តេ​ជោ ហ៊ុន សែន ដើម្បី​សម្ពោធ​ដាក់​ឱ្យ​ដំណើរការ​ជា​ផ្លូវការ​ក្នុង​ពេល​ឆាប់​ៗ​នេះ​។

លោក ឃួ​ង ស្រេង អភិបាល​រាជធានី​ភ្នំពេញ បាន​បញ្ជាក់​បែប​នេះ ក្នុង​ពេល​ដែល​លោក​បាន​ដឹកនាំ​ក្រុមការងារ​ជំនាញ​ចុះ​ពិនិត្យ​ការ​រ​ដ្ឋា​ន​សាងសង់​ស្ពាន​អាកាស និង​ផ្លូវ​ក្រោម​ដី​រង្វង់​មូល​ចោម​ចៅ នា​ល្ងាច​ថ្ងៃ​ទី​១៤ ខែមីនា ឆ្នាំ​២០២២​នេះ​។

គួរ​រំលឹក​ថា យោង​តាម​មតិ​ដឹកនាំ​ដ៏​ខ្ពង់ខ្ពស់​ពី​សម្តេច​អគ្គមហាសេនាបតី​តេ​ជោ ហ៊ុន សែន នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី រដ្ឋបាល​រាជធានី​ភ្នំពេញ ព្រឹក​ថ្ងៃ​ទី​២២ ខែមករា ឆ្នាំ​២០២១ បាន​ដាក់​អោយ​ដំណើរការ​ជា​បណ្តោះអាសន្ន​នូវ​ផ្លូវ​ត​ភ្ជាប់​ចរា​ចរណ៍​ចំនួន​២​ខ្សែ​នៅ​ការដ្ឋាន​សាងសង់​ស្ពាន​អាកាស និង​ផ្លូវ​ក្រោម​ដី​ចោម​ចៅ ដែល​នៅ​សង្កាត់​ចោម​ចៅ​ទី​៣ ខណ្ឌ​ពោធិ​សែន​ជ័យ រួម​មាន ៖

ទី​១- ផ្លូវ​ត​ភ្ជាប់​ចរាចរ​ឯកទិស ពី​ផ្លូវជាតិ​លេខ​៤ ឆ្ពោះទៅ​មហាវិថី​ចោម​ចៅ មាន​ប្រវែង​៤៥៨​ម៉ែត្រ ទទឹង​៨.៥​ម៉ែត្រ ជា​ផ្លូវ​ក្រោម​ដី​មាន​ជំរៅ ៣.៧​ម៉ែត្រ ធៀប​នឹង​កម្ពស់​នីវ៉ូ​មហាវិថី ចោម​ចៅ​។

ទី​២- ផ្លូវ​ត​ភ្ជាប់​ចរាចរ​ឯកទិស ពី​ផ្លូវជាតិ​លេខ​៤ បត់​ស្តាំ​ឆ្ពោះទៅ​ផ្លូវជាតិ​លេខ​៣ មាន​ប្រវែង​១១៦​ម៉ែត្រ ទទឹង​៥.៥​ម៉ែត្រ ជា​ផ្លូវ​ក្រោម​ដី​មាន​ជំរៅ ១.៨៦​ម៉ែត្រ ធៀប​នឹង​កម្ពស់​នីវ៉ូ​ផ្លូវជាតិ​លេខ​៣​។

លោក សាំ ពិសិដ្ឋ នាយក​មន្ទីរ​សាធារណការ និង​ដឹក​ជញ្ជូន​រាជធានី​ភ្នំពេញ ធ្លាប់​មាន​ប្រសាសន៍​ថា ស្ពាន​អាកាស និង​ផ្លូវ​ក្រោម​ដី​ចោម​ចៅ ជា​គម្រោង​របស់​រាជរដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា តាម​រយៈ​រដ្ឋបាល​រាជធានី​ភ្នំពេញ ដោយ​ទទួល​ម៉ៅ​ការ​សាងសង់​ដោយ​ក្រុមហ៊ុន​វិនិយោគទុន​អាណិកជន​កម្ពុជា (OCIC) ដោយ​ប្រើប្រាស់​ការ​សាងសង់​ក្នុង​រយៈពេល​៣០​ខែ និង​ចំណាយ​ថវិការ​សាងសង់​ចំនួន​២២​លាន​ដុល្លា​អា​មេ​រិ​ក​។

តាម​លក្ខណៈ​បច្ចេកទេស​របស់​មន្ទីរ​សាធារណការ និង​ដឹក​ជញ្ជូន​រាជធានី​ភ្នំពេញ​ឲ្យ​ដឹង​ថា ការ សាងសង់​នេះ ត្រូវ​បាន​បែងចែក​ជា​៣​ផ្នែក គឺ​ស្ពាន​ទី​១ ជា​ស្ពាន​អាកាស​មេ​ត​ភ្ជាប់​ចរាចរ ពី​មហាវិថី​សហព័ន្ធ​រុ​ស្ស៊ី មក​ផ្លូវជាតិ​លេខ​៣ មាន​ប្រវែង​សរុប ៤០៨ ម៉ែត្រ ទទឹង​១៥,៨​ម៉ែត្រ ដែល​មាន​ចរាចរ​ពីរ​គន្លង​ទៅ និង​ពីរ​គន្លង​មក​ជម្រាល​ស្ពាន​៤,៥​ម៉ែត្រ និង​មាន​កម្ពស់​អតិបរមា​ដែល​អាច​ចរាចរ​ក្រោម​ស្ពាន​មាន​៥,៥​ម៉ែត្រ​។

ស្ពាន​ទី​២ បំបែក​ចេញពី​ស្ពាន​អាកាស​មេ បត់​ឆ្វេង​ត​ភ្ជាប់​ចរាចរ​ពី​មហាវិថី​សហព័ន្ធ​រុ​ស្ស៊ី​ឆ្ពោះទៅ​វេ​ង​ស្រេង សម្រាប់​ចរាចរ​មួយ​ទិស ដែល​មាន​មួយ​គន្លង​រថយន្ត និង​មួយ​គន្លង​ទោចក្រយានយន្ត មាន​ប្រវែង​សរុប​២០២​ម៉ែត្រ (​ស្ពាន​អាកាស ប្រវែង​៤០​ម៉ែត្រ ផ្លូវ​ក្រោម​ដី ប្រវែង​១១៨​ម៉ែត្រ​និង​ផ្លូវ​លើ​ដី​ប្រវែង ៤៤​ម៉ែត្រ​) ទទឹង​៥,២៥​ម៉ែត្រ​។

ស្ពាន​ទី​៣ ជា​ស្ពាន​កោង​បត់​ឆ្វេង​ត​ភ្ជាប់​ចរាចរ​ពី​ផ្លូវ​វេ​ង​ស្រេង មក​ផ្លូវជាតិ​លេខ​៣ មាន​ប្រវែង​សរុប ២០៦​ម៉ែត្រ (​ស្ពាន​អាកាស​ប្រវែង​៦០​ម៉ែត្រ ផ្លូវ​ក្រោម​ដី​ប្រវែង​១១៨​ម៉ែត្រ និង​ផ្លូវ​លើ​ដី​ប្រវែង​២៨​ម៉ែត្រ​) ទទឹង​៥,២៥​ម៉ែត្រ សម្រាប់​ចរាចរ​មួយ​ទិស ដែល​មាន​មួយ​គន្លង​រថយន្ត និង​មួយ​គន្លង​ទោចក្រយានយន្ត​។

ផ្លូវ និង​ផ្លូវ​ក្រោម​ដី ជា​ផ្លូវ​កោង ត​ភ្ជាប់​ចរាចរ​ពី​ផ្លូវ​វេ​ង​ស្រេង មក​ផ្លូវជាតិ​លេខ​៤ មាន​ប្រវែង​សរុប ១៣០​ម៉ែត្រ (​ផ្លូវ​ក្រោម​ដី ប្រវែង​១៣​ម៉ែត្រ និង​ផ្លូវ​លើ​ដី​ប្រវែង​១១៧​ម៉ែត្រ​) ទទឹង​៨,៥​ម៉ែត្រ សម្រាប់​ចរាចរ​មួយ​ទិស ដែល​មាន​ពីរ​គន្លង​រថយន្ត និង​មួយ​គន្លង​ទោចក្រយានយន្ត​។ ផ្លូវ​លើ​ផ្ទៃដី ជា​ផ្លូវ​មេ​ត​ភ្ជាប់​ចរាចរ​ពី​ផ្លូវជាតិ​លេខ​៤ មក​ផ្លូវ​វេ​ង​ស្រេង មាន​ប្រវែង​សរុប ២៣៥​ម៉ែត្រ ទទឹង​៨,៥​ម៉ែត្រ សម្រាប់​ចរាចរ​មួយ​ទិស ដែល​មាន​ពីរ​គន្លង​រថយន្ត និង​មួយ​គន្លង​ទោចក្រយានយន្ត​។ ផ្លូវ​ក្រោម​ដី ជា​ផ្លូវ​ត​ភ្ជាប់​ចរាចរ​ពី​ផ្លូវជាតិ​លេខ​៤ មក​មហាវិថី​សហព័ន្ធ​រុ​ស្ស៊ី ដែល​មាន​ប្រវែង​សរុប ៤៧០​ម៉ែត្រ ទទឹង​៨,៥​ម៉ែត្រ សម្រាប់​ចរាចរ​មួយ​ទិស ដែល​មាន​ពីរ​គន្លង​រថយន្ត និង​មួយ​គន្លង​ទោចក្រយានយន្ត​។

ល្បឿន​សុវត្ថិភាព ៤០​គីឡូម៉ែត្រ ក្នុង​មួយ​ម៉ោង សម្រាប់​ផ្លូវ​ទទឹង​ទំហំ ទទឹង​៨,៥​ម៉ែត្រ ។ ល្បឿន​សុវត្ថិភាព ២៥​គីឡូ​ម៉ែត្រ ក្នុង​មួយ​ម៉ោង សម្រាប់​ផ្លូវ​ទទឹង​ទំហំ ៥,២៥​ម៉ែត្រ និង​ទំហំ​៥,៥​ម៉ែត្រ ។ ស្ពាន​នឹង​មាន​អាយុកាល​១០០​ឆ្នាំ មាន​បំពាក់​បង្គោល​ភ្លើង​បំភ្លឺ​ផ្លូវ រៀបចំ​បណ្តាញ​ជុំវិញ​បរិវេណ​ស្ពាន​អាកាស និង​អាង​ស្តុក​ទឹក​ក្រោម​ដី មាន​ទាំង​បំពាក់​ម៉ូ​ទ័​រ​បូមទឹក​ស្វ័យប្រវត្តិ​ផង​ដែរ​។

សូម​បញ្ជាក់​ថា ស្ពាន​អាកាស និង​ផ្លូវ​ក្រោម​ដី​នៅ​ចំណុច​រង្វង់​មូល​ចោម​ចៅ​នេះ បាន​បើក​ការដ្ឋាន​ដំណើរការ​សាង​សង់​ជា​ផ្លូវការ​កាល​ថ្ងៃ​ទី​២៩ ខែមិថុនា ឆ្នាំ​២០១៨​កន្លង​មក ក្រោម​អធិបតីភាព​ដ៏​ខ្ពង់ខ្ពស់​សម្តេច​អគ្គមហាសេនាបតី​តេ​ជោ ហ៊ុន សែន នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី​នៃ​ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា និង​សម្តេច​គតិ​ព្រឹទ្ធ​បណ្ឌិត ប៊ុ​ន រ៉ា​នី ហ៊ុន សែន​៕

ads banner