អង្គការយូណេស្កូ នឹងពង្រីកដំណើរការកម្មវិធីសមមូលការអប់រំកម្រិតមូលដ្ឋានតាមអ៊ីនធឺណិត នៅក្នុងខេត្តចំនួន១៤ នៅកម្ពុជា
ភ្នំពេញ៖អង្គការអប់រំ វិទ្យាសាស្ត្រ និងវប្បធម៌របស់អង្គការសហប្រជាជាតិ (UNESCO) នឹងចាប់ផ្តើមអនុវត្តកម្មវិធីសមមូលការអប់រំកម្រិតមូលដ្ឋានតាមអ៊ីនធឺណិត(BEEP នៅក្នុងខេត្តចំនួន១៤ ដើម្បីផ្ដល់ការអប់រំដល់យុវជនក្រៅសាលា។
កម្មវិធីសមមូលការអប់រំកម្រិតមូលដ្ឋានតាមអ៊ិនធឺណិត(BEEP) គឺជាគំនិតផ្តួចផ្តើមមួយ ដែលសហការរវាងអង្គការយូណេស្កូ ក្រសួងអប់រំ និងក្រសួងការងារ ក្នុងគោលបំណងដោះស្រាយបញ្ហាអត្រាបោះបង់ការសិក្សាខ្ពស់នៅកម្រិតមធ្យមសិក្សាបឋមភូមិនៅកម្ពុជា។ នេះបើតាមសេចក្ដីប្រកាសព័ត៌មានកាលពីថ្ងៃទី១៦ ខែតុលា ឆ្នាំ២០២២។
កម្មវិធីនេះ គឺជាផ្នែកមួយនៃកម្មវិធីការងារសមរម្យសម្រាប់យុវជននៅកម្ពុជាដំណាក់កាលទី II (DEY II) ដែលផ្តល់មូលនិធិជាចម្បងដោយទីភ្នាក់ងារស្វីសសម្រាប់ការអភិវឌ្ឍ និងកិច្ចសហប្រតិបត្តិការ (SDC)។ ពេលបញ្ចប់កម្មវិធីសិស្សទទួលបានវិញ្ញាបនបត្រស្មើនឹងថ្នាក់ទី៩ ដែលទទួលស្គាល់ដោយក្រសួងទាំងពីរ។ កម្មវិធីនេះនឹងពង្រីកជាមួយមជ្ឈមណ្ឌលសិក្សាចំនួន ២៦នៅក្នុងខេត្តចំនួន១៤ ដើម្បីធ្វើឱ្យប្រាកដថា យុវជននៅក្រៅសាលា និងប្រជាជនដែលខ្វះខាតកាន់តែច្រើននៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជាទទួលបានឱកាសសមមូលនៃការអប់រំជាមូលដ្ឋានសម្រាប់ការបណ្តុះបណ្តាលជំនាញបន្ថែមទៀត ដើម្បីគាំទ្រពួកគេក្នុងការទទួលបានជីវភាពសមរម្យ និងការងារប្រកបដោយផលិតភាព។
ជុំវិញរឿងនេះលោក លៀវ គឹមឡាយ មន្ត្រីអប់រំកម្មវិធីប្រចាំអង្គការយូណេស្កូ បានប្រាប់ថាកម្មវិធី BEEP នេះគឺមានសារៈប្រយោជន៍ខ្លាំងណាស់សម្រាប់អ្នកដែលបោះបង់ការសិក្សា ជាពិសេសថ្នាក់ទី៧ ទី៨ ទី៩ សម្រាប់ឲ្យពួកគាត់រៀនតាមអ៊ីនធឺណិត ដែលមិនប៉ះពាល់ដល់ម៉ោងធ្វើការរបស់ពួកគាត់។
លោកថា ៖«ពេលពួកគាត់រៀនចប់រយៈពេល៣ខែ គឺពួកគាត់អាចទទួលបានវិញ្ញាបនបត្រស្មើនឹងថ្នាក់ទី៩ ដែលធ្វើឲ្យអ្នកដែលបោះបង់ការសិក្សាទាំងអស់ហ្នឹង ទទួលបានការបណ្ដុះបណ្ដាលជំនាញបន្ត ដែលស្ថិតក្រោមការអប់រំរបស់ក្រសួងការងារ ឫក៏នៅវិទ្យាល័យរបស់ក្រសួងអប់រំ»។
លោក លៀវ គឹមឡាយបន្តថា៖ «ដូច្នេះកម្មវិធីរបស់យើងនេះ គឺមានសារៈប្រយោជន៍ណាស់ ដែលជាស្ពានសម្រាប់យុវជនដែលបោះបង់ការសិក្សាអាចមានឱកាសបន្តការសិក្សាបណ្ដុះបណ្ដាលជំនាញ»។
កម្មវិធីនេះបានជួយដល់សិស្សតាំងពីឆ្នាំ២០១៩មក ដែលមានសិស្សចំនួន១៥០០នាក់ បានចុះឈ្មោះចូលរៀន ដោយឡែកសិស្សដែលទទួលជោគជ័យមានចំនួន៥០០នាក់ ដែលពួកគាត់បានបន្តនូវជំនាញបណ្ដុះបណ្ដាលវិជ្ជាជីវៈនៅក្រសួងការងារ។
លោក គឹមឡាយ បានបន្ថែមថា៖ «យើងបង្កើតកម្មវិធីនេះត្រូវមានភាពបត់បែន ដោយសារយើងមើលឃើញយុវជនដែលបោះបង់ការសិក្សានេះ គឺមានភាពលំបាកណាស់ ពួកគាត់បោះបង់ការសិក្សាហើយ ត្រូវទៅធ្វើការពេញម៉ោង»។
សូមបញ្ជាក់ថានៅក្នុងរបាយការណ៍ចុងក្រោយរបស់ក្រសួងអប់រំសម្រាប់ការអប់រំសិស្សកម្រិតបឋមសិក្សា និងមធ្យមសិក្សាទុតិយភូមិបានបង្ហាញពីនិន្នាការធ្លាក់ចុះក្នុងឆ្នាំសិក្សា ២០២១-២០២២ ដែលមានសិស្សបឋមសិក្សាប្រមាណជាង ១៥០,០០០ នាក់ដែលបានបោះបង់ការសិក្សា ខណៈដែលសិស្សនៅកម្រិតមធ្យមសិក្សាជាង ១១០,០០០ នាក់បានបោះបង់ការសិក្សារបស់ពួកគេ៕ ដោយ៖ ជា សុខនី