​ការសិក្សា​របស់​ ​Visa​ ​បង្ហាញ​ពី​ឱកាស​នៃ​ការ​ទូទាត់ប្រាក់​តាមរយៈ​ទូរស័ព្ទ​ដៃ​នៅ​តំបន់​អាស៊ី​ប៉ាស៊ីហ្វិក

​ភ្នំពេញ​៖​ ​ខណៈ​ដែល​អតិថិជន​ ​និង​បណ្តា​អាជីវកម្ម​នៅ​ទូទាំង​អាស៊ី​ប៉ាស៊ីហ្វិក​កាន់តែ​ងាក​ទៅ​រកការ​ទូទាត់​តាមរយៈ​ឌី​ជី​ថល​ក្នុង​កំឡុង​ពេល​មាន​ប្រឈមមុខនឹង​ជំងឺរាតត្បាត​ ​CO​V​I​D​-19 ​ក្រុមហ៊ុន​ ​Visa​ ​កំពុង​អំពាវនាវ​ដល់​ឧស្សាហកម្ម​ទូទាត់​ដើម្បី​ពន្លឿន​រក​ដំណោះស្រាយ​ទទួលយក​ការ​ទូទាត់​តាមរយៈ​ទូរស័ព្ទ​ដៃ​ដោយ​កា​រដាក់​ប៉ះ​ដើម្បី​បង់​ប្រាក់​ “​Tap​ ​to​ ​Phone​” ​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា​ ​ដែល​អាច​នាំឲ្យ​អាជីវកម្ម​ខ្នាត​មីក្រូ​ ​និង​ខ្នាត​តូច​កាន់តែ​ច្រើន​នឹង​ទទួលយក​បរិ​បទ​នៃ​សេដ្ឋកិច្ច​ឌី​ជី​ថល​ ​។​ ​បច្ចេកវិទ្យា​ដាក់​ទូរស័ព្ទ​ប៉ះ​ដើម្បី​បង់​ប្រាក់​ “​Tap​ ​to​ ​Phone​” ​អាច​ឱ្យ​អ្នក​លក់​ទទួលយក​ការ​ទូទាត់​ដោយ​គ្មាន​ការទាក់ទង​ដោយ​ផ្ទាល់​ ​តាមរយៈ​ការប្រើប្រាស់​ទូរស័ព្ទ​ដៃ​តាមដំណើរ​ការ​ប្រព័ន្ធ​ ​And​ro​i​d​ N​F​C-​enable​d​ ​smart​phone​s ​ដោយ​មិន​ចាំបាច់​ត្រូវ​ប្រើ​បុគ្គលិក​នៅ​បញ្ឈរ​គិត​ប្រាក់​ដើម្បី​ទទួលយក​ការ​ទូទាត់​នោះ​ទេ​ ​។​


​ការស្រាវជ្រាវ​ថ្មី​ពី​ ​Visa​ ​បាន​រក​ឃើញ​ថា​អតិថិជន​ភាគច្រើន​ (​៥​៥​%) ​នៃ​អាស៊ី​ប៉ាស៊ីហ្វិក​ទំនងជា​ចូលចិត្ត​ប្រើការ​ទូទាត់​តាមរយៈ​កា​រដាក់​ទូរស័ព្ទ​ដៃ​ប៉ះ​ដើម្បី​បង់​ប្រាក់​ “​Tap​ ​to​ ​Phone​ ​payment​s” ​នេះ​ ​ទោះបីជា​បច្ចេកវិទ្យា​មិនទាន់​ទូលំទូលាយ​នៅ​ក្នុង​តំបន់​ក៏ដោយ​ ​។​ ​ការស្រាវជ្រាវ​នេះ​គួបផ្សំ​នឹង​ភាព​ពេញ​និយម​នៃ​ការ​ទូទាត់​តាមរយៈ​ ​contact​less​ ​នៅ​កម្ពុជា​ក្នុង​អត្រា​ជាង​ ​៤​២​% ​នៃ​ប្រតិបត្តិការ​ ​Visa​ ​កាត​ទាំងអស់​ ​បាន​បង្ហាញ​ថា​ការ​ទូទាត់​តាមរយៈ​ទូរស័ព្ទ​អាច​ក្លាយ​ជា​និន្នាការ​ពេញ​និយម​ថ្មី​មួយ​ដែល​នឹង​ត្រូវ​បាន​ដាក់ឲ្យ​ប្រើប្រាស់​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា​ផង​ដែរ​ ​។​ ​អ្នកស្រី​ ​ជុំ​ ម៉ូ​នី​កា​ ​នាយិកា​គ្រប់គ្រង​ក្រុមហ៊ុន​ ​Visa​ ​ប្រចាំ​ប្រទេស​កម្ពុជា​ ​បាន​មានប្រសាសន៍ថា​៖​ ​«​ប្រទេស​កម្ពុជា​មាន​អត្រា​នៃ​ការប្រើប្រាស់​ទូរស័ព្ទ​ដៃ​ខ្ពស់​ ​ដោយ​ ​៩​៦​% ​នៃ​ប្រជាជន​មាន​ទូរស័ព្ទ​ដៃ​ផ្ទាល់ខ្លួន​ ​ហើយ​ស្ទើរតែ​ពាក់កណ្តាល​មានលទ្ធភាព​ប្រើប្រាស់​អ៊ី​ន​ធើ​ណិ​ត​ ​។​ ​បន្ថែម​លើ​ការ​ទូទាត់​តាមរយៈ​ឌី​ជី​ថល​ដែល​កំពុងតែ​កើន​ឡើង​ ​ប្រទេស​កម្ពុជា​ក៏​កំពុង​ស្ថិត​ក្នុង​ជំហរ​ដ៏​ប្រសើរ​មួយ​ ​ក្នុង​ការ​សម្រប​ខ្លួន​ទៅ​នឹង​ទម្រង់​នៃ​ការ​ទូទាត់​បែប​ ​contact​less​ ​តាមរយៈ​ទូរស័ព្ទ​ដៃ​ ​។​ ​ជាមួយ​កា​របើក​ដំណើរការ​ទូទាត់​តាមរយៈ​ទូរស័ព្ទ​ដៃ​ ​នេះ​ក៏​ដើម្បី​ឆ្លុះបញ្ចាំង​ពី​សុវត្ថិភាព​ ​និង​ភាព​ងាយស្រួល​របស់​អ្នកប្រើប្រាស់​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា​ ​ដែល​ពួកគាត់​មាន​ទម្លាប់​ប្រើប្រាស់​រួច​ទៅ​ហើយ​នោះ​ផង​ដែរ​ ​ហើយ​យើង​មាន​ជំនឿ​ចិត្ត​ថា​ការ​ទូទាត់​តាមរយៈ​ទូរស័ព្ទ​ដៃ​បែប​ ​contact​less​ ​នឹង​កាន់តែ​បង្កើន​ទំនុក​ចិត្ត​សម្រាប់​ប្រជាជាតិ​ទាំងមូល​នៅ​ក្នុង​ការ​ជ្រើសរើស​យក​ការ​ទូទាត់​តាមរយៈ​ឌី​ជី​ថល​នៅ​ទូទាំង​ប្រទេស​»​ ​។​


ស្រួល​ ​ងាយប្រើ​ ​និង​មិន​ចាំបាច់​ប៉ះពាល់​សាច់​ប្រាក់សុទ្ធ​ ​ជាមួយ​អ្នកប្រើប្រាស់​
​បន្ថែម​លើ​ហេ​ដ្ឋា​រចនា​ស​ម្ព័ន្ធ​នៃ​បញ្ឈរ​បង់​ប្រាក់​បែប​សាមញ្ញ​សម្រាប់​អាជីវកម្ម​ ​បច្ចេកវិទ្យា​ ​Tap​ ​to​ ​Phone​ ​នាំមក​នូវ​អត្ថប្រយោជន៍​ជាច្រើន​ដល់​អ្នកប្រើប្រាស់​ ​។​ ​ក្នុងចំណោម​អ្នកប្រើប្រាស់​នៅ​តំបន់​អាស៊ី​ប៉ាស៊ីហ្វិក​ដែល​ត្រូវ​បាន​ស្ទង់មតិ​ ​គេ​បាន​រក​ឃើញ​ថា​ភាព​ងាយស្រួល​នៃ​ការប្រើប្រាស់​ត្រូវ​បាន​គេ​វាយ​តម្លៃ​ថា​ជាហេតុ​ផល​កំពូល​ ​ដែល​អាច​ជំរុញ​ឱ្យ​ពួកគេ​ចង់​សាកល្បង​ប្រើការ​ទូទាត់​តាមរយៈ​ ​Tap​ ​to​ ​Phone​ ​នេះ​ (​៥​២​%) ​បន្ទាប់មក​គឺ​ការសន្សំសំចៃ​ពេលវេលា​ (​៥​១​%) ​និង​លុបបំបាត់​តម្រូវ​ការ​ក្នុង​ការ​កាន់​សាច់​ប្រាក់សុទ្ធ​ (​៥​០​%) ​។​ ​អតិថិជន​ ​៤​០​ % ​បាន​វាយ​តម្លៃ​លើ​សុវត្ថិភាព​ ​ដែល​នេះ​ក៏​ជា​កត្តា​មួយ​ដែល​ជំរុញ​ឱ្យ​ពួកគេ​ទទួលយក​ការ​ទូទាត់​តាមរយៈ​ ​Tap​ ​to​ ​Phone​ ​នេះ​ផង​ដែរ​ ​។​ ​ទោះ​យ៉ាងណា​ ​Visa​ ​ជឿ​ថា​ ​វា​ពិត​ជាចាំបាច់​ណាស់​សម្រាប់​ឧស្សាហកម្ម​នេះ​ក្នុង​ការ​ធ្វើការ​រួមគ្នា​ដើម្បី​អប់រំ​អ្នកប្រើប្រាស់​អំពី​លក្ខខណ្ឌ​សុវត្ថិភាព​។​ ​ការ​បាត់បង់​ព័ត៌មាន​ហិរញ្ញវត្ថុ​ ​និង​ព័ត៌មាន​ផ្ទាល់ខ្លួន​ ​ត្រូវ​បាន​គេ​ចាត់ទុកថា​ជា​ក្តី​បារម្ភ​ជុំវិញ​ការប្រើប្រាស់​បច្ចេកវិទ្យា​ ​Tap​ ​to​ ​Phone​ ​។​ ​ដំណោះស្រាយ​ការ​ទូទាត់​តាមរយៈ​ ​Tap​ ​to​ ​Phone​ ​ដើម្បី​នាំមក​នូវ​សុវត្ថិភាព​ខ្ពស់​ទាំង​ខាង​ ​អ្នកទិញ​ ​និង​អ្នក​លក់​ ​និង​ដើម្បី​ធានា​ឲ្យបាន​នូវ​ស្តង់​ដារ​ខ្ពស់​របស់​ ​Visa​ ​សម្រាប់​ការ​ទូទាត់​ដែល​មាន​សុវត្ថិភាព​ ​។​ ​ដំណោះស្រាយ​នីមួយៗ​ឆ្លងកាត់​ដំណើរការ​វិញ្ញា​បន​កម្ម​ដែល​ពឹងផ្អែក​ខ្លាំង​រួម​ទាំង​ការ​វាយ​តម្លៃ​សុវត្ថិភាព​ដោយ​មន្ទីរ​ពិសោធន៍​សន្តិសុខ​ជំនាញ​ដែល​ត្រូវ​បាន​ទទួលស្គាល់​ជាស​កល​ ​។​ ​ដំណោះស្រាយ​ទាំងនេះ​ក៏​ត្រូវ​បាន​គាំទ្រ​ដោយ​ស្តង់​ដារ​ឧស្សាហកម្ម​ដែល​ត្រូវ​បាន​បង្កើត​ ​និង​ផ្សព្វផ្សាយ​ដោយ​ក្រុមប្រឹក្សា​ស្តង់​ដារ​សុវត្ថិភាព​ ​P​C​I​ ​ផង​ដែរ​ ​។​
ហាង​លក់ទំនិញ​ ​ភោជនីយដ្ឋាន​ ​និង​កន្លែង​លក់​អាហារ​ ​ជា​កន្លែង​ពេញ​និយម​សំរាប់​ ​Tap​ ​to​ ​Phone​
​ការស្រាវជ្រាវ​របស់​ ​Visa​ ​ក៏បាន​ពិនិត្យមើល​កន្លែង​ដែល​អតិថិជន​ចូលចិត្ត​ការ​ទូទាត់​តាមរយៈ​ ​Tap​ ​to​ ​Phone​ ​នេះ​ផង​ដែរ​ ​។​ ​អ្នកចូលរួម​ស្ទង់មតិ​នៅ​ក្នុង​តំបន់​អាស៊ី​ប៉ាស៊ីហ្វិក​បាន​លើកឡើង​ពី​ការ​ចូលចិត្ត​ប្រើ​វា​នៅ​ក្នុង​ហាង​លក់ទំនិញ​ ​៥​៩​% ​ដែល​ឆ្លុះបញ្ចាំង​ពី​ចំណូលចិត្ត​លើ​ប្រតិបត្តិការ​រហ័ស​ ​និង​ងាយស្រួល​ ​។​ ​ជាង​ពាក់កណ្តាល​ (​៥​៦​%) ​បាន​និយាយ​ថា​ ​ពួកគេ​ចង់ឲ្យ​មានការ​ទូទាត់​បែប​នេះ​នៅ​តាម​បណ្តា​ភោជនីយដ្ឋាន​ ​ការ​ធ្វើ​បែប​នេះ​ពួកគាត់​នឹង​មិន​ចាំបាច់​ដើរចេញ​ពី​តុ​អាហារ​នោះ​ទេ​ ​។​ ​អាហារដ្ឋាន​ ​តូប​លក់ទំនិញ​តាម​ដង​ផ្លូវ​ ​និង​បញ្ឈរ​លក់ទំនិញ​ ​គឺជា​កន្លែង​ពេញ​និយម​បំផុត​លំដាប់​ទី​ ​៣​ ​ដោយ​ទទួល​បាន​ ​៥​២​% ​នៃ​ចំនួន​សរុប​នៃ​ការស្ទង់មតិ​ ​។​ ​ការស្ទង់មតិ​ស្រដៀងគ្នា​នេះ​ ​ត្រូវ​បាន​ធ្វើឡើង​នៅ​ប្រទេស​កម្ពុជា​ ​ក៏បាន​បង្ហាញ​ថា​ ​៧​៩​% ​នៃ​អ្នកប្រើប្រាស់​ ​ចាប់អារម្មណ៍​លើ​ការប្រើប្រាស់​ការ​ទូទាត់​តាមរយៈ​ទូរស័ព្ទ​បែប​ ​contact​less​ ​នៅ​តាម​បណ្តា​ហាង​ទំនើប​ ​និង​ផ្សារ​ទំនើប​ ​។​

​អ្នកស្រី​ ​ជុំ​ ម៉ូ​នី​កា​ ​បាន​មានប្រសាសន៍​បន្ថែម​ទៀត​ថា​ “​សម្រាប់​អាជីវកម្ម​ខ្នាត​តូច​ ​និង​ខ្នាត​មីក្រូ​ ​ការ​ទូទាត់​តាម​ ​Tap​ ​to​ ​Phone​ ​គឺជា​វិធីសាស្ត្រ​នៃ​ការ​ទូទាត់​ដែល​ចំណាយ​តិច​ក្នុង​ការ​ទូទាត់​តាមរយៈ​ ​Visa​ ​និង​ទទួល​បាន​នូវ​អត្ថប្រយោជន៍​ជាច្រើន​ពី​ពាណិជ្ជកម្ម​បែប​ឌី​ជី​ថល​នេះ​ ​។​ ​អ្វី​ដែល​កាន់តែ​ពិសេស​ទៅទៀត​គឺ​វា​សម្រួល​ដល់​អ្នកប្រើប្រាស់​ដែល​ងាក​ទៅ​រកការ​ទំនិញ​ ​សេវាកម្ម​ ​និង​ការប្រើប្រាស់​ការ​ទូទាត់​តាម​បែប​ឌី​ជី​ថល​ ​ដែល​ពួកគាត់​ត្រូវការ​រក្សា​គ​ម្លា​ត​រវាង​បុគ្គល​នៅ​ក្នុង​រប​ទ​នៃ​ការ​រីក​រាលដាល​នៃ​ជំងឺ​ ​CO​V​I​D​-19 ​នា​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​ ​។​ ​អតិថិជន​ដែល​មាន​តម្រូវ​ការ​ទិញ​ទំនិញ​ប្រើប្រាស់​ប្រចាំថ្ងៃ​ ​កំពុង​សំឡឹង​មើល​វិធី​សា​ស្រ្ត​នៃ​ការ​ទូទាត់​ដែល​ឆាប់រហ័ស​ប្រកបដោយ​សុវត្ថិភាព​ ​និង​ងាយស្រួល​ ​ហើយ​ចំណែក​ ​អាជីវករ​វិញ​ ​ភាព​រហ័សរហួន​ ​និង​ភាព​ងាយស្រួល​នៅ​ពេល​បម្រើ​សេវា​ជូន​អតិថិជន​គឺជា​អាទិភាព​សម្រាប់​ពួកគាត់​ ​។​ ​ដោយ​មើលឃើញ​ពី​តម្រូវ​ការ​របស់​អតិថិជន​ ​និង​ឱកាស​សម្រាប់​អាជីវកម្ម​បែប​នេះ​ហើយ​ទើប​ការ​ទូទាត់​តាមរយៈ​ ​Tap​ ​to​ ​Phone​ ​កាន់តែ​អាច​ផ្តល់​ជូន​ពាណិជ្ជករ​នូវ​ហេតុផល​កាន់តែ​ច្រើន​ដើម្បី​ចាប់ផ្តើម​ទទួលយក​ការ​បង់​ប្រាក់​តាមរយៈ​ឌី​ជី​ថល​ ​ហើយ​ក្នុង​ពេល​តែមួយ​វាក​៏​នឹង​ជួយ​ធ្វើ​ឱ្យ​សេដ្ឋកិច្ច​ឌី​ជី​ថល​របស់​ប្រទេស​កម្ពុជា​កាន់តែ​រីក​ចម្រើន​ផង​ដែរ​” ​។​ ​ក្រុមហ៊ុន​ ​Visa​ ​កំពុង​ធ្វើការ​ជាមួយនឹង​ក្រុមហ៊ុន​ផ្តល់​សេវា​បច្ចេកវិទ្យា​ចំនួន​ប្រាំបួន​ហើយ​កំពុង​សហការ​ជាមួយ​ដៃគូ​ ​អ្នកទិញ​ ​និង​ក្រុមហ៊ុន​ ​Fin​t​e​c​h​ ​ជាច្រើន​ដើម្បី​នាំ​យក​ដំណោះស្រាយ​នានា​មកកាន់​ទី​ផ្សារ​ ​។​ ​Visa​ ​និង​ដៃគូ​របស់​ខ្លួន​បាន​បើក​ដំណើរការ​ដំណោះស្រាយ​ ​Tap​ ​to​ ​Phone​ ​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​ម៉ាឡេស៊ី​ ​និង​ប្រទេស​ឥណ្ឌា​ ​ខណៈ​កំពុងតែ​រៀបចំ​សម្រាប់​ទី​ផ្សារ​នី​អាស៊ី​ប៉ាស៊ីហ្វិក​ជាច្រើន​ទៀត​ដែល​នឹង​អនុវត្ត​តាម​នៅ​ក្នុង​ប៉ុន្មាន​ខែ​ខាងមុខនេះ​ ​។​


វិធី​សា​ស្រ្ត​៖​ ​ការសិក្សា​លើ​បច្ចេកវិទ្យា​ ​Tap​ ​to​ ​Phone​ ​នៅ​តំបន់​អាស៊ី​ប៉ាស៊ីហ្វិក​
​ការសិក្សា​លើ​បច្ចេកវិទ្យា​ ​Tap​ ​to​ ​Phone​ ​នៅ​តំបន់​អាស៊ី​ប៉ាស៊ីហ្វិក​ត្រូវ​បាន​ធ្វើឡើង​ដោយ​ក្រុមហ៊ុន​ស្រាវជ្រាវ​ ​Y​ou​Go​v​ ​នៅចន្លោះ​ថ្ងៃ​ទី​១​៦​ ​ដល់​ថ្ងៃ​ទី​២​០​ ​ខែ​កក្កដា​ ​ឆ្នាំ​២​០​២​០​ ​ក្នុងចំណោម​មនុស្ស​ពេញវ័យ​ចំនួន​៦​,​៨​៣​២​នាក់​ ​ដែល​មាន​អាយុ​ចាប់ពី​ ​១​៨​ ​ឆ្នាំ​ឡើង​ទៅ​នៅ​អូស្ត្រាលី​ ​ហុងកុង​ ​ឥណ្ឌា​ ​ម៉ាឡេស៊ី​ ​នូ​វែ​ល​ហ្សែ​ឡង់​ ​សិង្ហបុរី​ ​និង​តៃ​វ៉ាន់​ ​៕

ឈឹម​ ទីណា​
ឈឹម​ ទីណា​
តាមរយៈការចូលរួមនៅតាមស្ថាប័នធំៗជាច្រើន រួមមានទូរទស្សន៍ គេហទំព័រ និងបណ្តាញសង្គមនានា បូករួមនឹងជំនាញបន្ថែមក្នុងការសរសេរ កាត់ត និងអាន នឹងផ្ដល់ជូនទស្សនិកជននូវព័ត៌មានដ៏សម្បូរបែបប្រកបដោយទំនុកចិត្ត និងវិជ្ជាជីវៈ។
ads banner
ads banner
ads banner