ការសិក្សារបស់ Visa បង្ហាញពីឱកាសនៃការទូទាត់ប្រាក់តាមរយៈទូរស័ព្ទដៃនៅតំបន់អាស៊ីប៉ាស៊ីហ្វិក
ភ្នំពេញ៖ ខណៈដែលអតិថិជន និងបណ្តាអាជីវកម្មនៅទូទាំងអាស៊ីប៉ាស៊ីហ្វិកកាន់តែងាកទៅរកការទូទាត់តាមរយៈឌីជីថលក្នុងកំឡុងពេលមានប្រឈមមុខនឹងជំងឺរាតត្បាត COVID-19 ក្រុមហ៊ុន Visa កំពុងអំពាវនាវដល់ឧស្សាហកម្មទូទាត់ដើម្បីពន្លឿនរកដំណោះស្រាយទទួលយកការទូទាត់តាមរយៈទូរស័ព្ទដៃដោយការដាក់ប៉ះដើម្បីបង់ប្រាក់ “Tap to Phone” នៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា ដែលអាចនាំឲ្យអាជីវកម្មខ្នាតមីក្រូ និងខ្នាតតូចកាន់តែច្រើននឹងទទួលយកបរិបទនៃសេដ្ឋកិច្ចឌីជីថល ។ បច្ចេកវិទ្យាដាក់ទូរស័ព្ទប៉ះដើម្បីបង់ប្រាក់ “Tap to Phone” អាចឱ្យអ្នកលក់ទទួលយកការទូទាត់ដោយគ្មានការទាក់ទងដោយផ្ទាល់ តាមរយៈការប្រើប្រាស់ទូរស័ព្ទដៃតាមដំណើរការប្រព័ន្ធ Android NFC-enabled smartphones ដោយមិនចាំបាច់ត្រូវប្រើបុគ្គលិកនៅបញ្ឈរគិតប្រាក់ដើម្បីទទួលយកការទូទាត់នោះទេ ។
ការស្រាវជ្រាវថ្មីពី Visa បានរកឃើញថាអតិថិជនភាគច្រើន (៥៥%) នៃអាស៊ីប៉ាស៊ីហ្វិកទំនងជាចូលចិត្តប្រើការទូទាត់តាមរយៈការដាក់ទូរស័ព្ទដៃប៉ះដើម្បីបង់ប្រាក់ “Tap to Phone payments” នេះ ទោះបីជាបច្ចេកវិទ្យាមិនទាន់ទូលំទូលាយនៅក្នុងតំបន់ក៏ដោយ ។ ការស្រាវជ្រាវនេះគួបផ្សំនឹងភាពពេញនិយមនៃការទូទាត់តាមរយៈ contactless នៅកម្ពុជាក្នុងអត្រាជាង ៤២% នៃប្រតិបត្តិការ Visa កាតទាំងអស់ បានបង្ហាញថាការទូទាត់តាមរយៈទូរស័ព្ទអាចក្លាយជានិន្នាការពេញនិយមថ្មីមួយដែលនឹងត្រូវបានដាក់ឲ្យប្រើប្រាស់នៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជាផងដែរ ។ អ្នកស្រី ជុំ ម៉ូនីកា នាយិកាគ្រប់គ្រងក្រុមហ៊ុន Visa ប្រចាំប្រទេសកម្ពុជា បានមានប្រសាសន៍ថា៖ «ប្រទេសកម្ពុជាមានអត្រានៃការប្រើប្រាស់ទូរស័ព្ទដៃខ្ពស់ ដោយ ៩៦% នៃប្រជាជនមានទូរស័ព្ទដៃផ្ទាល់ខ្លួន ហើយស្ទើរតែពាក់កណ្តាលមានលទ្ធភាពប្រើប្រាស់អ៊ីនធើណិត ។ បន្ថែមលើការទូទាត់តាមរយៈឌីជីថលដែលកំពុងតែកើនឡើង ប្រទេសកម្ពុជាក៏កំពុងស្ថិតក្នុងជំហរដ៏ប្រសើរមួយ ក្នុងការសម្របខ្លួនទៅនឹងទម្រង់នៃការទូទាត់បែប contactless តាមរយៈទូរស័ព្ទដៃ ។ ជាមួយការបើកដំណើរការទូទាត់តាមរយៈទូរស័ព្ទដៃ នេះក៏ដើម្បីឆ្លុះបញ្ចាំងពីសុវត្ថិភាព និងភាពងាយស្រួលរបស់អ្នកប្រើប្រាស់នៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា ដែលពួកគាត់មានទម្លាប់ប្រើប្រាស់រួចទៅហើយនោះផងដែរ ហើយយើងមានជំនឿចិត្តថាការទូទាត់តាមរយៈទូរស័ព្ទដៃបែប contactless នឹងកាន់តែបង្កើនទំនុកចិត្តសម្រាប់ប្រជាជាតិទាំងមូលនៅក្នុងការជ្រើសរើសយកការទូទាត់តាមរយៈឌីជីថលនៅទូទាំងប្រទេស» ។
ស្រួល ងាយប្រើ និងមិនចាំបាច់ប៉ះពាល់សាច់ប្រាក់សុទ្ធ ជាមួយអ្នកប្រើប្រាស់
បន្ថែមលើហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធនៃបញ្ឈរបង់ប្រាក់បែបសាមញ្ញសម្រាប់អាជីវកម្ម បច្ចេកវិទ្យា Tap to Phone នាំមកនូវអត្ថប្រយោជន៍ជាច្រើនដល់អ្នកប្រើប្រាស់ ។ ក្នុងចំណោមអ្នកប្រើប្រាស់នៅតំបន់អាស៊ីប៉ាស៊ីហ្វិកដែលត្រូវបានស្ទង់មតិ គេបានរកឃើញថាភាពងាយស្រួលនៃការប្រើប្រាស់ត្រូវបានគេវាយតម្លៃថាជាហេតុផលកំពូល ដែលអាចជំរុញឱ្យពួកគេចង់សាកល្បងប្រើការទូទាត់តាមរយៈ Tap to Phone នេះ (៥២%) បន្ទាប់មកគឺការសន្សំសំចៃពេលវេលា (៥១%) និងលុបបំបាត់តម្រូវការក្នុងការកាន់សាច់ប្រាក់សុទ្ធ (៥០%) ។ អតិថិជន ៤០ % បានវាយតម្លៃលើសុវត្ថិភាព ដែលនេះក៏ជាកត្តាមួយដែលជំរុញឱ្យពួកគេទទួលយកការទូទាត់តាមរយៈ Tap to Phone នេះផងដែរ ។ ទោះយ៉ាងណា Visa ជឿថា វាពិតជាចាំបាច់ណាស់សម្រាប់ឧស្សាហកម្មនេះក្នុងការធ្វើការរួមគ្នាដើម្បីអប់រំអ្នកប្រើប្រាស់អំពីលក្ខខណ្ឌសុវត្ថិភាព។ ការបាត់បង់ព័ត៌មានហិរញ្ញវត្ថុ និងព័ត៌មានផ្ទាល់ខ្លួន ត្រូវបានគេចាត់ទុកថាជាក្តីបារម្ភជុំវិញការប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យា Tap to Phone ។ ដំណោះស្រាយការទូទាត់តាមរយៈ Tap to Phone ដើម្បីនាំមកនូវសុវត្ថិភាពខ្ពស់ទាំងខាង អ្នកទិញ និងអ្នកលក់ និងដើម្បីធានាឲ្យបាននូវស្តង់ដារខ្ពស់របស់ Visa សម្រាប់ការទូទាត់ដែលមានសុវត្ថិភាព ។ ដំណោះស្រាយនីមួយៗឆ្លងកាត់ដំណើរការវិញ្ញាបនកម្មដែលពឹងផ្អែកខ្លាំងរួមទាំងការវាយតម្លៃសុវត្ថិភាពដោយមន្ទីរពិសោធន៍សន្តិសុខជំនាញដែលត្រូវបានទទួលស្គាល់ជាសកល ។ ដំណោះស្រាយទាំងនេះក៏ត្រូវបានគាំទ្រដោយស្តង់ដារឧស្សាហកម្មដែលត្រូវបានបង្កើត និងផ្សព្វផ្សាយដោយក្រុមប្រឹក្សាស្តង់ដារសុវត្ថិភាព PCI ផងដែរ ។
ហាងលក់ទំនិញ ភោជនីយដ្ឋាន និងកន្លែងលក់អាហារ ជាកន្លែងពេញនិយមសំរាប់ Tap to Phone
ការស្រាវជ្រាវរបស់ Visa ក៏បានពិនិត្យមើលកន្លែងដែលអតិថិជនចូលចិត្តការទូទាត់តាមរយៈ Tap to Phone នេះផងដែរ ។ អ្នកចូលរួមស្ទង់មតិនៅក្នុងតំបន់អាស៊ីប៉ាស៊ីហ្វិកបានលើកឡើងពីការចូលចិត្តប្រើវានៅក្នុងហាងលក់ទំនិញ ៥៩% ដែលឆ្លុះបញ្ចាំងពីចំណូលចិត្តលើប្រតិបត្តិការរហ័ស និងងាយស្រួល ។ ជាងពាក់កណ្តាល (៥៦%) បាននិយាយថា ពួកគេចង់ឲ្យមានការទូទាត់បែបនេះនៅតាមបណ្តាភោជនីយដ្ឋាន ការធ្វើបែបនេះពួកគាត់នឹងមិនចាំបាច់ដើរចេញពីតុអាហារនោះទេ ។ អាហារដ្ឋាន តូបលក់ទំនិញតាមដងផ្លូវ និងបញ្ឈរលក់ទំនិញ គឺជាកន្លែងពេញនិយមបំផុតលំដាប់ទី ៣ ដោយទទួលបាន ៥២% នៃចំនួនសរុបនៃការស្ទង់មតិ ។ ការស្ទង់មតិស្រដៀងគ្នានេះ ត្រូវបានធ្វើឡើងនៅប្រទេសកម្ពុជា ក៏បានបង្ហាញថា ៧៩% នៃអ្នកប្រើប្រាស់ ចាប់អារម្មណ៍លើការប្រើប្រាស់ការទូទាត់តាមរយៈទូរស័ព្ទបែប contactless នៅតាមបណ្តាហាងទំនើប និងផ្សារទំនើប ។
អ្នកស្រី ជុំ ម៉ូនីកា បានមានប្រសាសន៍បន្ថែមទៀតថា “សម្រាប់អាជីវកម្មខ្នាតតូច និងខ្នាតមីក្រូ ការទូទាត់តាម Tap to Phone គឺជាវិធីសាស្ត្រនៃការទូទាត់ដែលចំណាយតិចក្នុងការទូទាត់តាមរយៈ Visa និងទទួលបាននូវអត្ថប្រយោជន៍ជាច្រើនពីពាណិជ្ជកម្មបែបឌីជីថលនេះ ។ អ្វីដែលកាន់តែពិសេសទៅទៀតគឺវាសម្រួលដល់អ្នកប្រើប្រាស់ដែលងាកទៅរកការទំនិញ សេវាកម្ម និងការប្រើប្រាស់ការទូទាត់តាមបែបឌីជីថល ដែលពួកគាត់ត្រូវការរក្សាគម្លាតរវាងបុគ្គលនៅក្នុងរបទនៃការរីករាលដាលនៃជំងឺ COVID-19 នាពេលបច្ចុប្បន្ន ។ អតិថិជនដែលមានតម្រូវការទិញទំនិញប្រើប្រាស់ប្រចាំថ្ងៃ កំពុងសំឡឹងមើលវិធីសាស្រ្តនៃការទូទាត់ដែលឆាប់រហ័សប្រកបដោយសុវត្ថិភាព និងងាយស្រួល ហើយចំណែក អាជីវករវិញ ភាពរហ័សរហួន និងភាពងាយស្រួលនៅពេលបម្រើសេវាជូនអតិថិជនគឺជាអាទិភាពសម្រាប់ពួកគាត់ ។ ដោយមើលឃើញពីតម្រូវការរបស់អតិថិជន និងឱកាសសម្រាប់អាជីវកម្មបែបនេះហើយទើបការទូទាត់តាមរយៈ Tap to Phone កាន់តែអាចផ្តល់ជូនពាណិជ្ជករនូវហេតុផលកាន់តែច្រើនដើម្បីចាប់ផ្តើមទទួលយកការបង់ប្រាក់តាមរយៈឌីជីថល ហើយក្នុងពេលតែមួយវាក៏នឹងជួយធ្វើឱ្យសេដ្ឋកិច្ចឌីជីថលរបស់ប្រទេសកម្ពុជាកាន់តែរីកចម្រើនផងដែរ” ។ ក្រុមហ៊ុន Visa កំពុងធ្វើការជាមួយនឹងក្រុមហ៊ុនផ្តល់សេវាបច្ចេកវិទ្យាចំនួនប្រាំបួនហើយកំពុងសហការជាមួយដៃគូ អ្នកទិញ និងក្រុមហ៊ុន Fintech ជាច្រើនដើម្បីនាំយកដំណោះស្រាយនានាមកកាន់ទីផ្សារ ។ Visa និងដៃគូរបស់ខ្លួនបានបើកដំណើរការដំណោះស្រាយ Tap to Phone នៅក្នុងប្រទេសម៉ាឡេស៊ី និងប្រទេសឥណ្ឌា ខណៈកំពុងតែរៀបចំសម្រាប់ទីផ្សារនីអាស៊ីប៉ាស៊ីហ្វិកជាច្រើនទៀតដែលនឹងអនុវត្តតាមនៅក្នុងប៉ុន្មានខែខាងមុខនេះ ។
វិធីសាស្រ្ត៖ ការសិក្សាលើបច្ចេកវិទ្យា Tap to Phone នៅតំបន់អាស៊ីប៉ាស៊ីហ្វិក
ការសិក្សាលើបច្ចេកវិទ្យា Tap to Phone នៅតំបន់អាស៊ីប៉ាស៊ីហ្វិកត្រូវបានធ្វើឡើងដោយក្រុមហ៊ុនស្រាវជ្រាវ YouGov នៅចន្លោះថ្ងៃទី១៦ ដល់ថ្ងៃទី២០ ខែកក្កដា ឆ្នាំ២០២០ ក្នុងចំណោមមនុស្សពេញវ័យចំនួន៦,៨៣២នាក់ ដែលមានអាយុចាប់ពី ១៨ ឆ្នាំឡើងទៅនៅអូស្ត្រាលី ហុងកុង ឥណ្ឌា ម៉ាឡេស៊ី នូវែលហ្សែឡង់ សិង្ហបុរី និងតៃវ៉ាន់ ៕