ប្រវត្តិសិល្បៈ

ចម្លាក់ក្រឹស្ណហែកនាគកាលិយ

ព្រះក្រឹស្ណ ជាអវតារមួយក្នុងចំណោមអវតារទាំងដប់របស់ព្រះវិស្ណុ។ នៅក្នុងទេវកថារឿង ព្រះក្រឹស្ណ មានបង...

សប្តមាត្ឫិកា

សប្តមាត្ឫិកា ជាភាសាសំស្រ្កឹតដែលផ្សំឡើងដោយពាក្យចំនួនពីរ គឺពាក្យ សប្ត ដែលមានន័យថា​ប្រាំពីរ និងពា...

ឈ្មោះទម្រង់អង្គុយរបស់ទេពនិករក្នុងសិល្បៈខ្មែរ

នៅក្នុងអត្ថបទមុន យើងបានរៀបរាប់ច្រើនមកហើយអំពីទម្រង់ឈររបស់ទេពនិករនៅក្នុងសិល្បៈខ្មែរ។ ដោយឡែក នៅក្...

ឈ្មោះទម្រង់ឈររបស់ទេពក្នុងសិល្បៈខ្មែរ

រាល់ទេពនិករទាំងអស់នៅក្នុងសិល្បៈខ្មែរ ទាំងក្នុងព្រហ្មញ្ញសាសនាក្តី ព្រះពុទ្ធសាសនាក្តី តែងតែមានទម...

ចម្លាក់ព្រះកាមនៅតាមប្រាសាទបុរាណខ្មែរ

កាម (Kāma) ជាពាក្យក្នុងភាសាសំស្ក្រឹតមានន័យថា “ការចង់បាន” ឬ “សេចក្តីត្រេកត្រអាល” និងគេស្គាល់ថាជ...

វិស័យអប់រំតន្រ្តីនិងរបាំខ្មែរ ជាអត្តសញ្ញាណវប្បធម៌ និងដើម្បីអភិវឌ្ឍន៍សេដ្ឋកិច្ច

នៅប្រទេសកម្ពុជា មានពាក្យស្លោកថា៖ «វប្បធម៌ជាព្រលឹងរបស់ជាតិ» «វប្បធម៌រលំ ជាតិរលាយ វប្បធម៌ពណ្ណរាយ...

ហនុមាន ៖ និមិត្តរូបនៃកងទ័ព

នៅពេលដែលនិយាយដល់ឈ្មោះហនុមានប្រជាជនខ្មែរ តែងនឹកដល់រឿងរាមកេរ្តិ៍ភ្លាម ព្រោះហនុមានជាសេនាឯករបស់ព្រ...

ភស្តុតាងខ្លះៗអំពីចម្លាក់កិមបុរុស (Kiṁpuruśa) ក្នុងសិល្បៈខ្មែរ

ចាប់តាំងពីខ្មែរទទួលឥទ្ធិពលសាសនាធំៗចំនួនពីរពីប្រទេសឥណ្ឌាមក សិល្បករខ្មែរតែងតែព្យាយាមឆ្លាក់ឱ្យចេញ...

ចម្លាក់ព្រះឥសូរក្នុងទម្រង់ភិក្សាដនមូត៌ិ

ព្រះឥសូរ គឺជាទេពធំជាងគេនៅក្នុងព្រហ្មញ្ញសាសនា ដែលមានតួនាទីបង្កើតលោក និងបំផ្លាញលោកចាស់ដើម្បីបង្ក...
error: Content is protected !!