ប្រវត្តិសិល្បៈ

នានាភាពនៃកុលាលភាជន៍ខ្មែរសម័យអង្គរ (ភាគ៣)

នានាភាពនៃកុលាលភាជន៍ គឺមានន័យសំដៅទៅលើប្រភេទឬរូបរាងផ្សេងៗរបស់ភាជន៍ ពិសេសគឺផ្តោតជាសំខាន់ទៅលើពាក្យ...

គុកជើង (ប្រាសាទត្នោតជុំខាងជើង)

គុកជើង គឺជាឈ្មោះដែលអ្នកស្រុកហៅសព្វថ្ងៃ ដ្បិត គុក គឺមានន័យថា “ប្រាសាទ” ហើយជើង គឺ​​សំដៅលើប្រាសាទ...

លក្ខណៈទូទៅនៃកុលាលភាជន៍ខ្មែរសម័យអង្គរ (ភាគ២)

ក្នុងអត្ថបទមុនខ្ញុំបានបង្ហាញខ្លះហើយអំពីពាក្យកុលាលភាជន៍ ដែលមានន័យថាវត្ថុសម្រាប់ដាក់ ឬផ្ទុកធ្វើអ...

គុកលិច (ប្រាសាទត្នោតជុំខាងលិច)

គុកលិច គឺជាឈ្មោះដែលអ្នកស្រុកហៅសព្វថ្ងៃ ដ្បិត គុក គឺមានន័យថា “ប្រាសាទ” ហើយលិច គឺ​​សំដៅលើប្រាសាទ...

ប្រាសាទអាស្រមមហាឥសី

អ្នកប្រាជ្ញ និងអ្នកស្រាវជ្រាវអំពីអាស៊ីអាគ្នេយ៍មួយចំនួនយល់ស្របគ្នាថាអង្គរបុរីជារាជធានីរបស់អាណាច...

ជម្លោះនិងការកាត់ក្ដីក្នុងសិលាចារឹក​អ្នកតាចារឹក K.១៨១

យោងតាមឯកសារ​លោក អេត្យេន អៃម៉ូនីញ៉េរ ទួលអ្នកតាចារឹកជាបុរាណដ្ឋានមួយដែល​នៅ​មិនឆ្ងាយ​ប៉ុន្មានពី​បា...

ឈ្វែងយល់ខ្លះៗអំពីរាជធានីសម័យអង្គរ (ភាគ៣) រាជធានីហរិហរាល័យ

ក្នុងអត្ថបទភាគ២ ខ្ញុំបានបង្ហាញអំពីនគរមហេន្ទ្របវ៌ត និងនគរហរិហរាល័យ។ ព្រះបាទជ័យវរ្ម័នទី២ បានយាងទ...

ពិធី និងទិដ្ឋភាព គជលក្ស្មី ក្នុងសិល្បៈខ្មែរ

ជំនឿនិងការគោរពដល់គជលក្ស្មីក្នុងសង្គមខ្មែរនាសម័យបុរាណ ហាក់ដូចជាពុំសូវមានប្រជាប្រិយភាពដូចការគោរព...

ប្រាសាទចតុម៌្មុខ

ប្រវត្តិវិទូជនជាតិអាមេរិចម្នាក់គឺលោក ម៉ៃឃើល វិឃីរី បានស្នើថា ខ្មែរបានទទួលយក​អារ្យ​ធម៌ឥណ្ឌានៅរវ...
error: Content is protected !!