ប្រវត្តិសិល្បៈ

បដិមាព្រះព្រហ្មរកឃើញនៅតំបន់វត្តបាសែត

ព្រះព្រហ្ម គឺជាទេពដ៏សំខាន់មួយក្នុងចំណោមទេពធំៗទាំងបីនៃព្រហ្មញ្ញសាសនា។ ព្រះព្រហ្ម មានតួនាទីបង្កើ...

ចម្លាក់ឥសីវាល្មិកិនៅប្រាសាទបន្ទាយឆ្មារ

កាលណាបើគេនិយាយដល់ឥសី វាល្មិកិ (Valmiki)គេច្បាស់ជានឹកឃើញភ្លាម ទៅដល់ទេវកថាដ៏ល្បីល្បាញនិងមានឥទ្ធិ...

មហាកាល និងនន្ទិកេស្វរ

ចាប់ពីរវាងស.វ.ទី១០មក សំណង់ប្រាសាទដែលឧទ្ទិសដល់ព្រហ្មញ្ញសាសនា និងព្រះពុទ្ធសាសនាមួយចំនួននៅក្នុងសិ...

ព្រះសិរព្រះឥសូរ ព្រះវិស្ណុ និងព្រះព្រហ្មរកឃើញនៅប្រាសាទភ្នំបូក

នៅចុងស.វ.ទី៩ ដើមស.វ.ទី១០ ក្នុងរជ្ជកាលព្រះបាទយសោវរ្ម័នទី១ (គ.ស.៨៨៩-៩១០) ការស្ថាបនាប្រាសាទនៅលើភ្...

ចម្លាក់ប្រយុទ្ធគ្នារវាងសុន្ទ និងឧបសុន្ទ

រឿងមហាភារត ជារឿងរៀបរាប់ពីការធ្វើសង្រ្គាមរវាងគ្រួសាររាជវង្សពីរក្រុម គឺបណ្ឌវ និងកុរវ ដែលទាំងពីរក...

រូបសំណាកតំណាងព្រះរាជវង្សនៅសម័យអង្គរ

នៅសម័យដំបូងៗ ក្នុងសម័យហ្វូណន និងចេនឡា គេដឹងច្បាស់ថា ខ្មែរបានទទួលឥទ្ធិពល​ព្រហ្មញ្ញសាសនា និង...

បដិមាបុរសកាន់ពែង

បដិមាបុរសកាន់ពែង ផលិតឡើងអំពីសំរិទ្ធ មានកម្ពស់ ១៨,៥ ស.ម. និងទទឹង ៨,៥ ស.ម. ដែលសព្វថ្ងៃកំពុងដាក់ត...

បំណែកបដិមាព្រះហេវជ្ររកឃើញនៅខ្លោងទ្វារខ្មោច ក្រុងអង្គរធំ

សិល្បៈខ្មែរដែលទាក់ទងជាមួយព្រះហេវជ្រ ក្នុងលទ្ធិព្រះពុទ្ធសាសនាវជ្រយាន ហាក់ដូចជាមិនសូវសម្បូណ៌ហូរហ...

ហេតុអ្វីមានចម្លាក់រូបជនបរទេសនៅសំបូរព្រៃគុក?

កន្លងមក អ្នកស្រាវជ្រាវបានកត់សម្គាល់ និងហៅរូបចម្លាក់មួយចំនួននៅសំបូរព្រៃគុកថាមានមុខមាត់ជាជនបរទេស...
error: Content is protected !!