ប្រវត្តិសិល្បៈ

ព្រះស្កន្ទក្នុងគំនិតខ្មែរបុរាណ

ស្កន្ទ (Skanda) ជាព្រះនាមមួយក្នុងចំណោមព្រះនាមទាំង១០៨របស់ព្រះស្កន្ទ ដែលជាពាក្យក្នុងភាសាសំស្រ្កឹ...

អរិយធម៌អសាំ (Aksum Civilization)

អសាំ(Aksum or Axum) គឺជាទីក្រុងបុរាណ និងជាអរិយធម៌ដ៌សំខាន់មួយនៅក្នុងតំបន់អាហ្វ្រិចខាងកើត ដែលបច្...

រូបភាពមួយនៃឥទ្ធិពលព្រះពុទ្ធសាសនាដំបូងៗមកលើសង្គមខ្មែរ (ករណីសិក្សា ថ្មគោលព្រះពុទ្ធសាសនា នៅសារមន្ទីរអង្...

តាមរយៈទិន្នន័យនៃការស្រាវជ្រាវកន្លងមក បានបង្ហាញភស្តុតាងជាច្រើនអំពីឥទ្ធិពលព្រះពុទ្ធសាសនាមកលើសង្គ...

មរុត (Maruta) នៅក្នុងសិល្បៈខ្មែរ

សិលាចារឹក​ប្រាសាទភ្នំហាន់ជ័យ (K.81) ចារជាភាសាសំស្រ្កឹតនៅស.វ.ទី៧ គាថាទី២១ បានរៀបរាប់ថា៖ &nbs...

ភស្តុតាងនៃការប្រើប្រាស់ដំរីក្នុងសឹកសង្រ្គាម (ចម្លាក់និងសិលាចារឹក)

ដំរី ជាសត្វមួយដែលមានភាពជិតស្និទ្ធខ្លាំងជាមួយមនុស្ស ទាំងការរស់នៅ និងកិច្ចការស្ថាបនាសំណង់នានា។ ដ...

ចណ្ឌេស្វរ

ចណ្ឌេស្វរ គេស្គាល់ថាគឺជាការបង្ហាញព្រះសិវក្នុងទម្រង់ជាកំហឹង ដ្បិតពាក្យថា “ចណ្ឌ” ជាភាសាសំស្រ្កឹត...

ទេពទុគ៌ានៅប្រាសាទសំបូរព្រៃគុក

ទុគ៌ា គឺជាទេពស្រីចម្បាំងដ៏ល្បីល្បាញមួយនៅក្នុងព្រហ្មញ្ញសាសនា និងគេស្គាល់ថាជាមហេសីរបស់ព្...

ព្រះពុទ្ធសង្រួម នៅសារមន្ទីរអង្គរបុរី ខេត្តតាកែវ

ព្រះពុទ្ធសង្រួម គឺជាការបង្ហាញពីព្រះពុទ្ធអង្គទ្រង់ធ្វើទុក្ខកិរិយា ពុំឆាន់ចង្ហាន់ ស្ទើរមរណាដើម្ប...

ចម្លាក់ កាល-ភៃរវ (Kãla-Bhairava?) នៅសំបូរព្រៃគុក

ភៃរវ (Bhairava) គឺជាព្រះនាមម្យ៉ាងរបស់ព្រះឥសូរនៅពេលទ្រង់បែងភាគទៅជាទម្រង់កាចសាហាវឃោរឃៅ ដ្បិតពាក្...
error: Content is protected !!