ប្រវត្តិសិល្បៈ

ចម្លាក់ប្រយុទ្ធគ្នារវាងសុន្ទ និងឧបសុន្ទ

រឿងមហាភារត ជារឿងរៀបរាប់ពីការធ្វើសង្រ្គាមរវាងគ្រួសាររាជវង្សពីរក្រុម គឺបណ្ឌវ និងកុរវ ដែលទាំងពីរក...

រូបសំណាកតំណាងព្រះរាជវង្សនៅសម័យអង្គរ

នៅសម័យដំបូងៗ ក្នុងសម័យហ្វូណន និងចេនឡា គេដឹងច្បាស់ថា ខ្មែរបានទទួលឥទ្ធិពល​ព្រហ្មញ្ញសាសនា និង...

បដិមាបុរសកាន់ពែង

បដិមាបុរសកាន់ពែង ផលិតឡើងអំពីសំរិទ្ធ មានកម្ពស់ ១៨,៥ ស.ម. និងទទឹង ៨,៥ ស.ម. ដែលសព្វថ្ងៃកំពុងដាក់ត...

បំណែកបដិមាព្រះហេវជ្ររកឃើញនៅខ្លោងទ្វារខ្មោច ក្រុងអង្គរធំ

សិល្បៈខ្មែរដែលទាក់ទងជាមួយព្រះហេវជ្រ ក្នុងលទ្ធិព្រះពុទ្ធសាសនាវជ្រយាន ហាក់ដូចជាមិនសូវសម្បូណ៌ហូរហ...

ហេតុអ្វីមានចម្លាក់រូបជនបរទេសនៅសំបូរព្រៃគុក?

កន្លងមក អ្នកស្រាវជ្រាវបានកត់សម្គាល់ និងហៅរូបចម្លាក់មួយចំនួននៅសំបូរព្រៃគុកថាមានមុខមាត់ជាជនបរទេស...

ភស្តុតាងចម្លាក់អាយុធបុរុសនៅក្នុងសិល្បៈខ្មែរ

អាយុធបុរុស (āyudhapuruṣa) ឬអាចហៅម៉្យាងទៀតបានថា សាស្ត្រាទេវតា (Sastradevatā) គឺជាការបង្ហាញអាវុធ...

កិច្ចអន្តរាគមន៍ព្រះនារាយណ៍ក្នុងចម្បាំងខ្មែរ-ចាម្បនៃចម្លាក់ប្រាសាទបាយ័ន្ត

ប្រាសាទបាយ័នសាងសង់នៅស.វទី១២ ក្នុងរាជ្យព្រះបាទជ័យវម៌្មនទី៧។ ការសិក្សាបកស្រាយចម្លាក់តាមថែវនៅប្រា...

បដិមាវាជីមុខរកឃើញនៅសំបូរព្រៃគុក

សំបូរព្រៃគុក គឺជាទីកន្លែងសក្ការបូជាផ្នែកព្រហ្មញ្ញសាសនាដ៏ធំនៅសម័យចេនឡា នារវាងចុងស.វ.ទី៦ ឬដើមស.វ...

ចម្លាក់យោគិនីនៅប្រាសាទធំៗមួយចំនួនក្នុងតំបន់អង្គរ

យោគិនី ជាពាក្យសំស្រ្កឹតមានន័យថាអ្នកធ្វើយោគជាមនុស្សស្រី ដែលមានមុខងារជានារីរបាំសម្រាប់រាំថ្វាយទេ...
error: Content is protected !!